var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34723;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107295","כיצד פועלת 'עין הרע' ?","עלי","26/06/24 10:30","209","75"),new MostViewed("107303","חידוש שחשבתי עליו בס''ד לגבי שבור מלכא","מרדכי ני","26/06/24 21:52","1433","69"),new MostViewed("107319","שאלה בלשון הגמרא","שמואל דוד","27/06/24 20:40","595","67")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34723","0","הסבר ברש"י","21/05/14 09:03","כא אייר","תשע"ד","09:03","יורם","אבקש למי שיכול לעזור לי להבין את רש"י באופן מילולי בדף טז עמוד א
ד"ה איידי דתנא .. מה הפירוש דלא סגיה .
כמו כן באותו עמוד ברש"י בד"ה רישא לרה הונא ....","462","","3696","True","True","False","","842","212.199.244.112","0","0","עירובין|טז ע"א",""),new Message("34739","34723","ברוך הבא ","21/05/14 15:15","כא אייר","תשע"ד","15:15","יהודי_קדום","רש"י:
"איידי דתנא רישא פרוץ מרובה על העומד (1). אסור דלא סגיא דלא קתני לה לגלויי אמלואו דלאו מצומצם קאמר דקמ''ל הא כעומד מותר אף כנגד הפרוץ:". ע"כ.

"...דלא סגיא דלא קתני לה לגלויי אמלואו ..."
פירוש מילולי: שלא מספיק שלא שנה (אמר בברייתא) להשמיע על "מילואו".

הסבר: התנא הוצרך לומר בתחילת הברייתא 'פרוץ מרובה על העומד' ללמדנו ש-'כמלואו' משמעו 'בנכנס ויוצא'. (לפני כן הוזכר 'כמלואו' שהסברו שונה).

רש"י "רישא לרב הונא לא קשיא איידי דבעי למיתני סיפא עומד מרובה על הפרוץ ..."
הסבר: תחילת הברייתא לא קשה לרב הונא כי מתוך זה שהברייתא רוצה לומר בסופה 'עומד מרובה על הפרוץ' (כשתיארה את המחיצה הכשרה) - היא אומרת גם בראשה 'פרוץ מרובה על העומד'(כשתיארה את המחיצה הפסולה) .


(1)
"...איידי דתנא רישא פרוץ מרובה על העומד".
פירוש: משום שבראש הברייתא נאמר 'פרוץ מרובה על העומד' (כשתיארה את המחיצה הפסולה)","233","","3696","True","True","False","","164","79.180.185.196","0","34723","עירובין|טז ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66104);