var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32695;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","162"),new MostViewed("107295","כיצד פועלת 'עין הרע' ?","עלי","26/06/24 10:30","209","68"),new MostViewed("107279","עד היכן נחשב - ידו מגעת ?","מרדכי דב זינגר","25/06/24 12:50","807","68")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32695","0","הקרבנות - מהחוקים או מהמשפטים?","16/01/14 00:54","טו שבט","תשע"ד","00:54","איתן","הברייתא אומרת שהשטן ואומות העולם "משיבם" (כלומר מקשים, שואלים) על כמה נושאים, ובהם שעיר המשתלח.
בסוף ספר "עבודה" האריך הרמב"ם בצורך למצוא טעמים למצוות עד היכן שניתן. וסייג זאת בכך שיש מצוות שאין טעמן ידוע, אלו הנקראות חוקים. והוא מצטט את הברייתא שלנו "אמרו חכמים חוקים חקתי לך ואין לך רשות להרהר בהן. ויצרו של אדם נוקפו בהן ואומות העולם משיבין עליהן כגון איסור בשר חזיר ובשר בחלב ועגלה ערופה ופרה אדומה ושעיר המשתלח" ומסיים "וכל הקרבנות כולם - מכלל החוקים".

אך מצאתי כי דעת הרמב"ן אינה כדבריו, בפרשת אחרי מות (ויקרא ט"ז ח') בסוף דבריו על הפסוק "וגורל אחד לעזאזל" כתב ששעיר המשתלח אמרו חכמים שהוא מן החוקים, "אך בקרבנות - לא מצאו אומות העולם תשובה עלינו כי הם אישי ה'" ע"ש.

לעיונכם.","123","","3819","True","True","False","","1274","95.86.67.54","0","0","יומא|סז ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66021);