var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1850;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","159"),new MostViewed("107276","הגהות הגר"א ב"מ קד עד סוף המסכת","אוריאל שלמוני","24/06/24 08:59","605","73"),new MostViewed("107279","עד היכן נחשב - ידו מגעת ?","מרדכי דב זינגר","25/06/24 12:50","807","68")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1850","0","בעניין: קלנבו - "נבו"; מגדיון - "גד"","17/04/10 21:08","ג אייר","תש"ע","21:08","שאינו יודע לשאול","בגמרא:
כי אתא עולא בת בקלנבו אמר ליה רבא והיכא בת מר אמר ליה בקלנבו אמר ליה והכתיב ושם אלהים אחרים לא תזכירו אמר ליה הכי אמר ר' יוחנן כל עבודת כוכבים הכתובה בתורה מותר להזכיר שמה והא היכא כתיבא דכתיב {ישעיה מו-א} כרע בל קרס נבו
ואי לא כתיבא לא מתיב רב משרשיא ראה אחת מרובה כשלש שהיא כמגדיון לשילה שהן שתי טבילות ושני ספוגין הרי זה זב גמור אמר רבינא גד נמי מכתב כתיב דכתיב {ישעיה סה-יא} העורכים לגד שלחן


קשה לי: שם מקומות הע"ז בסוגיה הנ"ל לא זהים לשמות בפסוקים. השמות בפסוקים (נבו, גד) קצרים יותר משמות העבודה הזרה (קלנבו, גדיון) - אז לפי זה התירוץ המתבסס על קביעתו של ר' יוחנן, ששם עבודת כוכבים הכתובה התורה מותר להזכיר שמה, קצת חלש, לא?","48","","5189","True","True","False","","1345","84.229.86.199","0","0","סנהדרין|סג ע"ב",""),new Message("1855","1850","בגמרא זו מוכח","17/04/10 21:59","ג אייר","תש"ע","21:59","דוד כוכב","שדרך השמות להשתנות, וכל עוד נותר הגרעין הדקדוקי הוא נחשב לאותו שם.

כעין זה במגילת רות ד, כ-כא
וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמָה: וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז.

הרי ששַׂלְמָה הוא שַׂלְמוֹן.","125","","5189","True","True","False","","184","95.86.93.122","0","1850","סנהדרין|סג ע"ב",""),new Message("1864","1850","פתרון נוסף","18/04/10 07:30","ד אייר","תש"ע","07:30","הראל","לגבי קלנבו:
גירסת היד רמ"ה וחכמת שלמה (ועוד כת"י כמובא בדק"ס) היא:
קל נבו [שתי מילים].

וכתב היד רמ"ה:
והא קל דקא אמרינן לשון קלות ובזיון הוא לישנא דליצנותא הוא דנקיט ליה.

לגבי מגדיון:
כתב הרמב"ן (דברים לב, כו) [והובא במרגליות הים אות יב):
"והנה ירמוז לגלות עשרת השבטים שגלו לנהר גוזן (מ"ב יז ו), הוא שהחכמים קורין סמבטיון, כי נקרא גוזן מלשון ויגז שלוים (במדבר יא לא), אתה גוזי (תהלים עא ו), כי העומדים אחריו מוסרים מבני אדם, וקורין אותו סמבטיון מפני שביתתו בשבת, כי יום השבת בלשון ההוא סבט כאשר הוא בערבי, ונהוג בלשונם להוסיף בתארים "יון", אזוביון חוריון מוליון, וכן הרבה:"","46","","5188","True","True","False","","262","87.70.179.151","0","1850","סנהדרין|סג ע"ב","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66021);