var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=107319;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","156"),new MostViewed("107274","בד׳ לא מצינא","שמואל דוד","23/06/24 20:31","595","76"),new MostViewed("107273","לאו כהן מר","שמואל דוד","23/06/24 20:31","595","70")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("107319","0","שאלה בלשון הגמרא","27/06/24 20:40","כא סיון","תשפ"ד","20:40","שמואל דוד","בבא בתרא ב:

ת"ש כופין אותו לבנות בית שער ודלת לחצר ש"מ היזק ראיה שמיה היזק ״הזיקא דרבים שאני ודיחיד לא״ ת"ש אין חולקין את החצר עד שיהא בה ד' אמות כו׳

לכאורה ״ודיחיד לא״ כפל לשון הוא ומיותר, ואפשר ״ודיחיד לא״ הוא חלק של השאלה הבא וכוונת הגמרא ודיחיד לא, בתמיה, ת״ש כו׳ ועיין בזה.","595","","3","True","True","False","","47","172.71.223.115","0","0","בבא בתרא|ב ע"ב",""),new Message("107324","107319","תשובה","28/06/24 16:18","כב סיון","תשפ"ד","16:18","ברכה עד בלי די","בדיקדוקי סופרים כאן לא גרס את המילים ודיחיד לא
ואין לומר שזה חלק מהשאלה [כן פירושו כל הגמרות המבוארות פה שזה שייך לפני הת"ש]
ובספר שיח שמואל ח"א לרב שמואל רוטנברג עמ' קכז כתב וז"ל היזיקא דרבים שאני ודיחיד לא, יש לדקדק אמאי הוסיף בזה טפי מבקודמיו דלא קאמר ׳ובחצר לא׳ וכד׳. ונראה דבת״ש הקודמים התי׳ הי׳ גינה שאני, נפל שאני, דהתם סיבות אחרות לדבר, עין הרע, שנתרצו בכותל, אבל לאו משום היז״ר, משא״כ במתני׳ דהיז״ר לאו שמי׳ היזק כלל והיינו דאינו מהוה סיבה כלל לחיוב הרחקה דאין עליו שם מזיק. אבל בת״ש דידן הדחי׳ היא רק דהיזיקא דרבים שאני, כלומר דאע״ג דתרוייהו חדא מילתא הוא מ׳׳מ היזיקא דרבים גדול יותר וע״כ מחייב הוא כותל ואילו היזיקא דיחיד אינו גדול כ״כ עד שיחייב כותל אבל מ״מ היזק הוא. וכן מדוייק ברגמ״ה שכ׳ וז״ל היזק דרבים שאני אבל היכא דאיכא חיזק ראי׳ דיחיד כגון האי חצר השותפין לאו שמי׳ היזק עכ״ל. ומבואר דאמנם איכא היז״ר אלא דלאו שמי׳ היזק לענין שיוכל לחייב כותל.
ולפ״ז אפש״ל דמש״ה בת״ש שלפ״כ לא קאמר הש״ס ׳אלמא היז״ר שמי׳ היזק׳ כדקאמר הכא וצ״ב מ״ש, ולהנ״ל י״ל דלעיל לא בא להוכיח דשמי׳ היזק אלא בכלל אם יש כזה דבר היזק ראיה, וקא דחי דאין כזה מושג דהתם מטעמי אחריני קאתי. משא"כ השתא ההוכחה היא גדולה יותר, דהיז״ר שמי׳ היזק עד כ״כ שיחייב כותל, ודחי דנהי דהוי היזק מ"מ לאו שמי׳ היזק, דאין עליו שם מזיק עד כדי כך שיחייב כותל וכנ׳׳ל. וכן להלן היזיקא דבית שאני פירש"י שאדם עושה בביתו דברי הצנע עכ׳׳ל ולא כ׳ כרגמ״ה ׳טפי מבחצר׳ ונ׳ דס״ל דבביתו עושה דברי הצנע וע״כ אית לי׳ שם מזיק, משא״כ בחצר דעושה סתם תשמישים אבל לא תשמישי צינעא בזה לית לי׳ שם מזיק כלל ולא חשיב היזק. נמצא דהוא כהת״ש הקודמים ומש״ה לא קאמר אבל דחצר לא.
איברא דכ״ז ניחא לרש״י שפי׳ שכבר נתרצו הראשונים בכותל, אבל לתוס׳ שפי׳ שהורגלו לעשות דברי הצנע צ״ע רהא ה״נ טעמא משום היז״ר הוא. ולפמש״כ הראמ״ה בהגהותיו דגם לתוס׳ צ״ל שנתרצה, ע״ש - א"ש. ולאחר העיון נראה דאפשר אולי לומר דבר חדש בתוס׳ ודלא כמו שנקטו רוב האחרונים, דבאמת גם לתוס׳ אי״ז מצד היז״ר כי אם שיכול הוא לטעון אינך יכול לכפות עלי שינויים באורח החיים ובהרגלים שהיו לי עד כה. ולא מצד היז״ר הוא דקא טעין, אלא זה גופא שא״י לכפות עליו לשנות הרגליו, דכפי׳ לאו היינו דוקא בקו״ע דשייך נמי כפי׳ בשוא״ת דממילא הוא נכפה על ידו, דכיון דמתחילה נתרצה הא׳ בכותל וכמ״ש הראמ״ה א״כ הוא גרם את המצב שהשני יתרגל לעשות דברי הצנע ושוב אינו יכול לכפותו לשנות מזה, ומש״ה כופהו השני להראשון לבנות הכותל, כדי להשאיר המצב כמו שהי׳.","51148","","2","True","True","False","","12","172.70.235.135","0","107319","בבא בתרא|ב ע"ב",""),new Message("107331","107324","נפלא מאוד! יישר כח גדול","30/06/24 06:00","כד סיון","תשפ"ד","06:00","שמואל דוד","","595","","0","False","True","False","","5","172.70.134.208","0","107319","בבא בתרא|ב ע"ב","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66014);