var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=107279;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","154"),new MostViewed("107274","בד׳ לא מצינא","שמואל דוד","23/06/24 20:31","595","76"),new MostViewed("107273","לאו כהן מר","שמואל דוד","23/06/24 20:31","595","70")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("107279","0","עד היכן נחשב - ידו מגעת ?","25/06/24 12:50","יט סיון","תשפ"ד","12:50","מרדכי דב זינגר","למדנו וסיימנו כעת את המסכת עם הלכה מעניינת. שבגינה מעל גינה העליון לוקח - עד היכן שיכול לפשוט ידו וליטול.
אמרי דבי רב ינאי - ובלבד שלא יאנוס.
שאלתי...
א. לעיל בדף ז. למדנו שאם שנים הדוקים בטלית. כל אחד לוקח - עד היכן שידו מגעת. אז אם אחד מהם אנס את עצמו ותפס הרבה. זה נחשב ידו מגעת ?
ב. בתחילת פסחים ח: למדנו שצריך לבדוק בחור עד היכן שידו מגעת. האם נחמיר עליו לבדוק עד מקום שיכול לאנוס עצמו ולהגיע. או עד כדי כך לא אטרחוהו רבנן. כדאמרינן לגבי ככר בשמי קורה.

ו...מזל טוב למסיימים.
וברכת הדרך למתחילים ב"ב
ימלא ה' משאלות לבכם לטובה.","807","","5","True","True","False","","66","","0","0","בבא מציעא|קיט ע"א",""),new Message("107326","107279","תשובה","28/06/24 18:27","כב סיון","תשפ"ד","18:27","ברכה עד בלי די","כל מקום שיש את שורש המילה ידו בידו לידו היינו הקרוב איליו בלא אונס (רש"י על במדבר פרק ב פסוק יז על ידו - על מקומו ואין לשון יד זז ממשמעו רוח של צדו קרוי על ידו הסמוכה לו לכל הושטת ידו) בלא שיאנוס את עצמו ומה שכאן פירשה הגמרא ובלבד שלא יאנוס צ"ל כמ"ש בחדושי מהרשש"ך מסכת בבא מציעא דף קיט עמוד א: אמרי דבי ר"י ובלבד שלא יאנוס. נראה דאתי' לי' מדקתני במתני' כל שהעליון יכול לפשוט את ידו ולא קאמר כל שהעליון יכול להגיע אלא דוקא מה שיכול להגיע בפשיטות ידו בלי אונס משמע, וק"ל: והיינו כנ"ל שלשון שידו מגעת היינו בלא אונס.
לענין הטלית אם אנס מידיו כבר נחשב לחטפה מידו המבואר בדף ו ע"ב ראה שולחן ערוך חושן משפט הלכות חזקת מטלטלין סימן קלח סעיף ח: באו שניהם אדוקים בטלית, ואמרו להם: צאו וחלקו את דמיה, יצאו וחזרו והרי היא תחת יד אחד מהם, זה טוען: (שכנגדו) הודה לי ונסתלק ממנה, וזה טוען: שכרתיה לו, או: נתגבר עלי וחטפה, המוציא מחבירו עליו הראיה; ואם לא הביא ראיה, ישבע זה שהיא שלו, ויפטר. הגה: ויש אומרים דאם אמר שחטפה ממנו, נאמן, ויחלוקו (טור בשם הרא"ש). ולכן אם אמר: שכרתיה לו בפני פלוני ופלוני והלכו להם למדינת הים, נאמן, במיגו שהיה אומר: חטפה ממני (המגיד פ"ט מטוען בשם הרמב"ן והרשב"א), וכן נראה לי עיקר. ומה שאמרה הגמרא ששניהם אדוקים עד מקום שידו מגעת כנ"ל בלא אונס.
וכן לגבי מכירת חמץ בשולחן ערוך אורח חיים הלכות פסח סימן תלג סעיף ז: חור שבין יהודי לחבירו, כל אחד בודק עד מקום שידו מגעת והשאר מבטל בלבו, ודיו; ושבין יהודי לא"י אינו צריך בדיקה כלל, שמא יאמר: כשפים הוא עושה לי ונמצא בא לידי סכנה. שאין צריך לקחת מקל וכיו"ב בכוח אלא מספיק עד מקום שידו מגעת.","51148","","2","True","True","False","","5","172.70.235.141","0","107279","בבא מציעא|קיט ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66014);