var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102059;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107280","תלמוד גשר לחיים - הדף היומי😊","תלמוד גשר לחיים","25/06/24 18:18","53281","159"),new MostViewed("107276","הגהות הגר"א ב"מ קד עד סוף המסכת","אוריאל שלמוני","24/06/24 08:59","605","73"),new MostViewed("107279","עד היכן נחשב - ידו מגעת ?","מרדכי דב זינגר","25/06/24 12:50","807","67")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102059","0","מה החשבון ברש"י ל-22 לחמים אצל אלישע?","20/10/22 20:40","כה תשרי","תשפ"ג","20:40","מענה קולי","שאלה שהתקבלה במענה הקולי של פורטל הדף היומי:

מה החשבון ברש"י ל-22 לחמים אצל אלישע?

כתב רש"י מסכת כתובות דף קו עמוד א:
הוו פיישי גביה - אוכלי שלחנו תרי אלפים ומאתים דכתיב עשרים לחם, ולחם בכורים הא עשרים וחד, וכרמל הרי עשרים ותרתין. וכל אחד לפני מאה איש הרי תרי אלפין ומאתים.
והוקשה לי - הרי יותר הגיוני לומר "ולחם שעורים הא עשרים וחד", שהרי כך הוא לשון הפסוק:
וְאִישׁ בָּא מִבַּעַל שָׁלִשָׁה וַיָּבֵא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים לֶחֶם בִּכּוּרִים עֶשְׂרִים [-20], לֶחֶם שְׂעֹרִים [-1], וְכַרְמֶל [-1] בְּצִקְלֹנוֹ וַיֹּאמֶר תֵּן לָעָם וְיֹאכֵלוּ.","126","","620","True","True","False","","320","95.86.84.101","0","0","כתובות|קו ע"א",""),new Message("102060","102059","הפיסוק בספר מלכים, לפי הטעמים - לא כמוך","20/10/22 21:05","כה תשרי","תשפ"ג","21:05","Almuaddib",".

שים לב:

החלוקה של המלים, לפי הטעמים, היא הבאה (מה הביא אתו האיש):

1. לחם ביכורים

2. עשרים-לחם שעורים

3. כרמל.

https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14263&st=&pgnum=270","107","","620","True","True","False","","101","46.19.85.95","0","102059","כתובות|קו ע"א",""),new Message("102061","102060","ישר כח על תשובתך.","20/10/22 21:13","כה תשרי","תשפ"ג","21:13","מענה קולי","אכן זו התשובה הנכונה, השאלה הייתה למיבדק להו לרבנן...
[התקשיתי בזה, ועיינתי בפסוק עצמו ואכן ראיתי שדברי רש"י צודקים בהחלט בהשקף על הטעמים].","126","","620","True","True","False","","84","95.86.84.101","0","102059","כתובות|קו ע"א",""),new Message("102080","102061","אם זו הסיבה לשאלה, אין טעם להתייחס שוב","22/10/22 23:14","כז תשרי","תשפ"ג","23:14","Almuaddib","לשאלה שתגיע.

מהיכן היוהרה הזו, לשאול כדי לבדוק את העונים?

היה שלום ואל תבזבז לאחרים את זמנם.","107","","618","True","True","False","","91","46.19.85.95","0","102059","כתובות|קו ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66021);