בבא-בתרא ד ע"א
התלמוד בבלי בב"ב ד א מספר שלאחר שהורדוס הרג את כל החכמים הוא אומר: "אי הואי ידענא דזהרי רבנן כולי האי לא הוה קטילנא להו". תרגום: אם הייתי יודע שחכמים כל כך זהירים לא הייתי הורג אותם. כל זה בגלל שבבא בן בוטא נזהר מאוד שלא לדבר דברים רעים על הורדוס למרות שהוא הרג את כל החכמים. גישה זאת היא גישה גלותית שאינה מאפשרת לחכמים להביע את עצמם. לעומת זאת בתלמוד הירושלמי (סנהדרין ב א) ריש לקיש אומר לנשיא: "אמר לון מה אתון סברין מה דחיל מינכון הוינא מנע אולפניה דרחמנא". תרגום: אמר להם מה אתם חושבים בגלל שאני ירא מפניכם אמנע מלומר דבר בלימוד התורה?