סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

מדוע נשים פסולות לעדות?

הרב דב קדרון

קדושין עד ע"א

 

המילדת נאמנת להעיד על תינוק מסוים שהוא בכור, ועל פי דיבורה הוא יקבל חלק כפול בירושת אביו.

מכאן למד בעל ספר האגודה שיש מצבים שבהם גם נשים כשרות לעדות, וכך פוסק הרמ"א בהלכות עדות (חו"מ לה,יד):

דבמקום שאין אנשים רגילים להיות, כגון בבית הכנסת של נשים או בשאר דבר אקראי שאשה רגילה ולא אנשים, כגון לומר שבגדים אלו לבשה אשה פלונית והן שלה, ואין רגילים אנשים לדקדק בזה, נשים נאמנות. ולכן יש מי שכתב דאפילו אשה יחידה, או קרוב או קטן, נאמנים בענין הכאה ובזיון תלמיד חכם או שאר קטטות ומסירות, לפי שאין דרך להזמין עדים כשרים לזה, ואין פנאי להזמין.

מכאן יש מי שהוכיח שהסיבה שבגללה נשים פסולות לעדות אינה מפני שנשים נחשבות פחות אמינות מגברים, כי אילו זו הייתה הסיבה לא היה ניתן לסמוך על עדותן בשום דבר, אלא זוהי גזרת הכתוב שלא נתבאר טעמה.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר