סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

מה הרמז ב"גיטין וקידושין"?

הרב דב קדרון

קדושין ו ע"א

 

אמר רב יהודה אמר שמואל כל שאינו יודע בטיב גיטין וקדושין לא יהא לו עסק עמהם.

מדוע נזכר תחילה מי שאינו יודע בטיב גיטין? הרי הקידושין קודמים לגט.

בכמה ספרי חסידות מובא בשם ספר סידורו של שבת (חלק א שורש א ענף ג עלה ה) שביאר שיש במאמר זה רמז לסדר התשובה, כאשר "גיטין" רומז ל"סור מרע", ו"קידושין" רומז ל"עשה טוב", כלומר שאדם מקדש את עצמו, לכן הדברים צריכים להיעשות בסדר הזה:

מי שאינו יודע לגרש את הרע תחילה ולפטור את עצמו בגט כריתות לכרות ולהרחיק מאתו הרע שבלבו, ואחר כך לקדש עצמו להכניס הקדושה אצלו, לא יהא לו עסק עמהם, כי מי שמנסה להתקדש לפני שניקה את עצמו מהרע, הרי הוא מכניס את הקדושה אל תוך הפסולת והרע.

לכן צריך לגרש תחילה שורש הרע שבתוכו, כדי לזכך את נפשו ולטהרו, ואחר כך תוכל לשרות עליו הקדושה ואור החיים לחסות תחת צל כנפי השכינה. 

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר