ואת הסוס
מגילה טז ע"א
"(אסתר ו, יא) וַיִּקַּח הָמָן אֶת הַלְּבוּשׁ וְאֶת הַסּוּס".
למה נצרך היה דוקא סוס לגאולת ישראל?
כיוצא בדבר בגאולת ים סוף; לאחר שהתקיים (שמות יד, ל) וַיּוֹשַׁע ה' בַּיּוֹם הַהוּא אֶת יִשְׂרָאֵל מִיַּד מִצְרָיִם וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת מִצְרַיִם מֵת עַל שְׂפַת הַיָּם, למה הקדימו לשבח ולהזכיר דוקא את הסוס, באומרם: (שמות טו, א) סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם. וכן ענתה והזכירה בדוקא: (שמות טו, כא) וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם שִׁירוּ לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם.
אלא שאמרו במסכת פסחים דף קיג ע"ב: "ששה דברים נאמרים בסוס... ויש אומרים: אף מבקש להרוג בעליו במלחמה". הסוס עניינו להתהפך על רוכבו אחור, לכן דוקא בעטיו התקיים (אסתר ט, א) וְנַהֲפוֹךְ הוּא אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם. וגם בכתיבתו, המילה סוס היא המילה היחידה המתהפכת וסובבת לכל צד בכל ציר והשתקפות, ועדיין נשארת סוס. (במקרא אין וו ואין זז).