קדשי עובדי כוכבים
זבחים מה ע"ב
"מתני'. קדשי עובדי כוכבים - אין חייבין עליהם משום פיגול, נותר וטמא, והשוחטן בחוץ - פטור, דברי רבי שמעון, רבי יוסי מחייב.
גמ'. תנו רבנן: קדשי עובדי כוכבים - לא נהנין ולא מועלין, ואין חייבין עליהן משום פיגול, נותר וטמא, ואין עושין תמורה, ואין מביאין נסכים, אבל קרבנן טעון נסכים, דברי רבי שמעון; אמר רבי יוסי: רואה אני בכולן להחמיר, שנאמר בהן לה'".
זילזולו של רשב"י בערך נכרים ומתנותיהם הוא כשיטתו: (יבמות דף סא ע"א; בבא מציעא דף קיד ע"ב) [כריתות דף ו ע"ב] "רבי שמעון בן יוחי אומר: קבריהן של נכרים אין מטמאין, שנאמר (יחזקאל לד, לא) וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי אָדָם אַתֶּם - אתם קרויין אדם, ואין נכרים קרויין אדם".
וכן במסכת שבת דף לג ע"ב חלק על רבי יהודה ששיבח את הנכרים ומעשיהם, וטען כנגדו: "כל מה שתקנו - לא תקנו אלא לצורך עצמן, תקנו שווקין - להושיב בהן זונות, מרחצאות - לעדן בהן עצמן, גשרים - ליטול מהן מכס".
וגם רבי יוסי לשיטתו שם במסכת שבת, ששתק לרבי יהודה, וגם במשנתנו הלשון "רואה אני בכולן להחמיר" קצת משמע שלא הכריע באופן מוחלט.