סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

אלף בית רש"י

דיוק וחידוש ברש"י

גיטין דף עה

עמוד א

רש"י ד"ה ערב. בשילהי גט פשוט: צידן. דמתני': ראיה אחרונה. באחד דיני ממונות (סנהדרין דף לא.) דאפליגי באמרו לו כל ראיות שיש לך להביא הבא עד שלשים ולא הביא עד לאחר שלשים ואמרו לו הבא ראיה ואמר אין לי ראיה בקמייתא הלכתא כוותיה ובבתרייתא לית הלכתא כוותיה:
לגבי ערב וצידן רש"י רק ציין מיקום ולא הסביר את העניין שאין הלכה כמותו (אמנם בצידן לא היה צריך לפרט כי זה משנתינו, אלא שגם ברש"י בכתובות דף ע"ז רש"י ד"ה ערב וצידן וראיה אחרונה. ערב בגט פשוט צידן במי שאחזו קורדיקוס ראיה אחרונה בסנהדרין בפרק זה בורר ובשתי ראיות נחלק הלכה כמותו בראשונה ולא באחרונה אמרו לו הבא ראיה אמר אין לי ראיה כו': עכ"ד הרי שגם כאן לא מפרט מה זה ערב וצידן) אבל לגבי ראיה אחרונה מפרט בדיוק והסיבה לכך כי הגמרא עצמה נוקטת בלשון מפורט יותר ולא כתבה ראיה בלבד אלא כתבה ראיה אחרונה ע"כ מפרט רש"י שיש שני מחלוקת בענין ראיה ואין הלכה כמותו באחרונה.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר