סקר
לקראת סיום מסכת עירובין






 

סוגיות בדף היומי
מתוך הגליון השבועי "עונג שבת" המופץ בבני-ברק
גליון מס' 849

 

"שבעת ימים קודם יום הכפורים"

יומא ב ע"א


המהרש"א אומר שהמס' נקראת יומא, משום יום אחד, שיום הכיפורים הוא יום אחד קדוש בשנה, ולכן המשנה מתחילה בשבעה ימים קודם יוה"כ, ו-7 ימים בא לרמוז על מס' 7 שקדוש בכל מקום, וקדושת יוה"כ הוא בגדר השביעי כקדושת השבת. ויום הכיפורים נקרא שבת, משא"כ שאר הימים טובים נקראים רק שבתון. ומסביר המהרש"א שהקב"ה נתן לנו 6 ימים טובים בשנה, 1 – רה"ש, 2 – יומיים של סוכות [ראשון ואחרון], 2 ימים של פסח, 1 שבועות. וששת הימים דומים קצת לימי החול, שהרי מותרת בהם מלאכת אוכל נפש ונתן לנו את יום השביעי כדמיון יום השבת שאסור בכל מלאכה כך יוה"כ. וכמו שהשבת דוגמת עולה"ב, כך יוה"כ ויותר ממנו, שהרי ביוה"כ אין אכילה שתיה דוגמת עולה"ב, וגם שהוא יום אחד שאין בו כח לשטן לקטרג, שהרי "השטן" גימ' שס"ד, ויש בשנה שס"ה ימים ויום אחד שהוא יו"כ, אין בו כח לקטרג כמו עולה"ב שאין בו שטן.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר