סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

סוגיות בדף היומי
מתוך הגליון השבועי "עונג שבת" המופץ בבני-ברק
גליון מס' 836

 

"כבשים קודמים לעזים... ת"ל "אם כבש יביא קרבנו" - מלמד ששניהם שקולין כאחד"

פסחים  נז ע"ב


בכל פרשיות הקרבנות תמיד נאמר: כבש ואח"כ עז, פעם אחת שינתה התורה עז לפני כבש, מלמד ששניהם שקולים. בפירוש "שושנים לדוד" מרבי דוד פרדו על המשניות מופיעה שאלה פשוטה: אם באמת שניהם שקולים, מדוע בכל זאת הקפידה התורה לכתוב תמיד את הכבשים לפני העיזים. מיישב רבי דוד פרדו בגאונות עצומה - הגמ' בשבת ע"ז: מספרת: שרבי זירא שאל את רבי יהודה מדוע מדרך טבע העולם העזים הולכים לפני הכבשים, והוא ענה לו: כברייתו של עולם ברישא חשוכא והדר נהורא, העזים שחורות והכבשים לבנות בברייתו של עולם קודם היה ערב ואח"כ בוקר. בקודשים ידוע שהלילה הולך אחר היום, יום ולילה ולכן בקדשים הקפידה התורה לכתוב קודם את הכבשים הלבנות שמסמלות את היום ואח"כ את העזים השחורות שמסמלות את הלילה, כדי לסמל שבקודשים הלילה הולך אחר היום ההיפך מברייתו של עולם.

(האדמו"ר מטאלנא שליט"א)

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר