כ"ד טבת תשע"ז

היום שלחתי את ההודעה האחרונה לסבב הכתיבה הראשון של מדורי "החי והצומח בדף היומי". החל מההודעה הקרובה אדווח, אי"ה, רק על טורים חדשים או כאלה שהתחדשו בהם דברים משמעותיים. מפאת הטרחה המרובה לא אודיע על טורים קיימים או כאלה שכבר כתבתי עליהם במקומות אחרים. לומדי הדף היומי מוזמנים לבדוק בארכיון ולמצוא את הדרוש להם.

"נותן הודאה לשעבר וצועק לעתיד לבא"

מחר נסיים אי"ה את מסכת בבא מציעא ונתחיל בלימוד בבא בתרא. יום זה הוא יום חג ל"פורטל הדף היומי" בכלל ולי בפרט משום שבכך מסתיים לו מחזור שלם של פעילות הפורטל. את הטור הראשון (על הרימון) פרסמתי בדף ז' בבבא בתרא (ח' אלול תשס"ט). במהלך הזמן המדור פשט צורה ולבש צורה וקרוב לוודאי שיעבור שינויים נוספים גם בהמשך.

זה הזמן להודות למקים ומנהל האכסניה הרב הראל שפירא נ"י שבלעדיו הפרויקט האישי שלי וכל שמסתעף ממנו היה נשאר בגדר חלום בלבד. מיותר לציין שחלקי בפורטל המאגד כותבים רבים הוא כטיפה בים. במהלך השנים הצטבר חומר רב ומגוון והוא הפך כלי עזר ללומדים מכל המגזרים, בארץ ובחו"ל, ואף כאלה שפונים אליו לנושאים בודדים.

תודה לכ-800 המדוורים (מקבלי לינקים או קבצי PDF) של טורי המהווים את הכוח המניע העיקרי של הכתיבה. תודה מיוחדת לעשרות רבות של קוראים נאמנים, למגיבים, למאירים, למעירים ולתורמים משלהם שתרומתם לטורים לא תסולא בפז. תודה לכל המעודדים והמסייעים בעצה ולא אוכל לפורטם כי רבים המה.

אני מודה לקב"ה שזיכה אותי ונתן בידי עד עתה את התנאים והכלים הדרושים לכתיבה ומתפלל שיזכה אותי בעוד מחזורי "דף יומי" רבים שבהם אוכל למלא את החסר ולשכלל את הקיים.

בברכה,
משה רענן