סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כלליט תשרי תשע"ט10:45הדרך הטובה ביותר להביא לומדים נוספים היא / ‏לינקוש
מקור: דרשו

הדרך הטובה ביותר להביא לומדים נוספים היא לעשות סיום גדול לכבודה של תורה. אני משתדל לעשות סיומים ברמה הכי גבוהה, סעודות כיד המלך עם מנות סלומון, עוף, לחמניות וסלטים יוקרתיים, עם שולחנות מעוצבים

הרה"ג ר' עמרם בינעט, מגיד שיעור ב'דף היומי' הפועל רבות להרחבת מעגל הלומדים, בראיון חגיגי לרגל תחילת לימוד מסכת 'מכות'

יעקב א. לוסטיגמן

מיליוני יהודים שומרי מצוות הפזורים ברחבי העולם, מציינים היום בחגיגיות רבה את תחילת לימוד מסכת 'מכות' במסגרת המחזור הי"ג של הדף היומי. שוחחנו עם הרה"ג ר' עמרם בינעט, מגיד שיעור בדף היומי בבית המדרש לעלוב בבית שמש זה למעלה מ-12 שנים, ובשלוש וחצי שנים האחרונות הוא מוסר שיעור דומה גם בבית המדרש של חסידי ויזניץ – מונסי בעיר.

לצד השיעורים שמוסר הרב בינעט בעירו, הוא פועל להרחבת מעגלם לומדי הדף היומי בכל רחבי הארץ והעולם. בין היתר הוא מפיץ מודעות פרסום מפתיעות ומעוצבות בטוב טעם, המתגלגלות במיילים ועוברות מרשימת תפוצה אחת לחברתה, כשהן מזכירות לציבור הרחב שבימים הקרובים יתחילו ללמוד מסכת חדשה, וזה הזמן להצטרף ללימוד 'הדף היומי'.

"הסוד בריבוי מעגל הלומדים בדף היומי", אומר הרב בינעט, "הוא לעשות עסק גדול מכל סיום מסכת והתחלתה של מסכת אחרת. הדרך הקלה ובטובה ביותר להביא לומדים נוספים היא לעשות סיום גדול לכבודה של תורה. אני באופן אישי משתדל לעשות סיומים ברמה הכי גבוהה, סעודות כיד המלך עם מנות סלומון, עוף, לחמניות וסלטים יוקרתיים, עם שולחנות מעוצבים ואפילו אורגניסט שמלווה את האירוע, במידת האפשר והיכולת.

"מצד אחד, לומדי השיעורים מעדיפים שהסיום יהיה אירוע פנימי לחברי השיעור, כדי שהם יוכלו לחגוג יחד את ההישג שלהם בסיומה של מסכת נוספת. מצד שני, לעשות אירוע המוני לכל חברי הקהילה ובאי בית הכנסת, תורם רבות להרחבת מעגל הלומדים. לכן אני משלב בין שתי הדרכים, בדרך כלל אנחנו עושים סיום כאירוע קטן ופנימי לחברי השיעור, אבל אחת לתקופה אנחנו עורכים גם אירוע גדל ומרשים, עם קהל רב, ומיד לאחריו אנחנו מרגישים את העלייה במספר הלומדים.

"בימים האחרונים נכנסתי לחנות ספרים בבית שמש, וראיתי חבר שקונה מסכת 'מכות'. שאלתי אותו 'אתה לומד דף היומי? לא ידעתי', והוא השיב לי שהוא מסיים עכשיו 'סנהדרין'. "התחלתי ללמוד את מסכת סנהדרין בזכות הסיום הגדול שעשית על מסכת בבא בתרא", הוא אמר לי. "ראיתי את האברכים משתתפי השיעור כשפניהם קורנות מאושר, והתמלאתי בקנאת סופרים המרבה חכמה כידוע".

הרב בינעט מוסיף עוד: "חשוב גם לעבוד בדרך של 'שימור לקוחות'. אין סיבה שחברות מסחריות יעשו זאת, ואנו, מגידי השיעורים לא נטרח לחזר אחר המשתתפים הקבועים. אפשר ורצוי להרים טלפון מדי פעם למי שקצת מתחיל להחסיר בשיעורים היומיים, לשאול אותו מה קרה שההגעה לשיעור הפכה קשה יותר, ולפעמים מספיק רק עצם ההתעניינות כדי לגרום לו לחזור ולהשתתף בקביעות למשך תקופה ארוכה.

"כמובן שחשוב להזכיר לקהילה כולה לפני תחילת לימוד מסכת חדשה. אנשים אוהבים להצטרף ללימוד דווקא ב'תחנות' של תחילת מסכת. מעטים הם המצטרפים באמצע המסכת. ולכן יש לנו עכשיו הזדמנות מיוחדת עם תחילת לימוד מסכת מכות, שזו גם מסכת ישיבתית שכולם למדו אותה פעם בישיבה ומכירים את הבסיס שלה לכל הפחות, וגם מסכת קצרה שמהווה אתגר לא מורכב במיוחד למתחילים. הם מבינים שהם יכולים לסיים מסכת בתוך שלושה שבועות בלבד, ומי הוא זה שאינו רוצה לסיים מסכת?".

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר