סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כלליז אב תשע"ח09:25הקוריאנים אוהבים גמרא / ‏לינקוש
מקור

סטודנטית מישראל הופתעה לגלות את החיבה של אזרחי דרום קוריאה לגמרא, והחליטה להנגיש עבורם את התלמוד בצורה אינטראקטיבית.


אלירן אהרון , ה' באב תשע"ח 17/07/18 10:31

בר סהר, סטודנטית לעיצוב תקשורת חזותית מישראל, ביקרה לפני כחצי שנה בקוריאה הדרומית, וגילתה כי רבים מהאזרחים לומדים גמרא.

''הקוריאנים מאוד סקרנים לגבי דרך הלימוד של היהודים ושואלים תכופות מדוע הם כל כך חכמים", סיפרה בר. "משרד החינוך הדרום קוריאני כלל את ספר התלמוד ברשימת הספרים המומלצים לקריאה".

''אתם יכולים לתאר לעצמכם את הפרצוף המבולבל שלי כששמעתי את הדברים האלו. אני חייבת לציין שזה בא יחד עם תחושת גאווה וחיוך סמוק", תיארה הסטודנטית.

לאחר חזרתה לארץ, החלה בר לחקור את הנושא לקראת בחירת נושא לפרויקט הגמר שלה בלימודים במכון הטכנולוגי HIT בחולון. ''הרגשתי שיש לי הזדמנות לייצר את המחווה שלי לסיפור. אז חקרתי, בדקתי, קראתי ושאלתי ושתי שאלות סקרנו אותי במיוחד.

''הראשונה, למה הקוריאנית לומדים דבר מסובך כל כך דרך ספר, והשנייה - מה יש בתלמוד, ספציפית בו, שמכל הספרות היהודית, הם בחרו ללמוד דווקא אותו. לאחר השאלות הגיעו גם שתי מסקנות. הראשונה היא שבמסגרת הפרויקט אני אוכל להנגיש את התלמוד בצורת אתר אינטראקטיבי שיעזור להם ללמוד בצורה קצת יותר תואמת את זמננו.

''המסקנה השנייה היתה שהתלמוד היהודי מורכב מדיונים, המון דיונים והתפלפלויות. אפשר לקרוא לזה אפילו 'פילוסופיה יהודית'. בנוסף לזה אי אפשר שלא להתייחס לצורת הלימוד היהודית – החברותא, אותה הבאתי לידי ביטוי בפרויקט. ארחיב ואומר שאת ההשראה למבנה האתר ולניסיון להדגיש את המורכבויות של הדיונים והתפלפלויות שאבתי מ'פרקטלים', צורה מתמטית המורכבת ממספר אינסופי של עותקים מוקטנים של עצמה''.

בעזרת המנחה של בר, עודד עזר, ובסיוע החבר הקוריאני ג'יימי, החלה בר לעבוד על הקונספט וההדמייה לאתר "תְהָלְמוּדֶה", אתר שמנגיש את התלמוד לקוריאנים המעוניינים ללמוד אותו, ונותן להם את הכלים להיות חלק מהדיון ולאפשר להם לקיים חברותא חדשה, "חברותא קוריאנית".

האתר הינו דו לשוני, עברי–קוריאני. ''היה לי חשוב להכניס את השפה העברית לאתר גם בשביל להדגיש את הייחודיות של המקור וגם בשביל לייצר קרבה וחיבור תרבותי. באתר ישנה אפשרות לגולשים לקרוא חלקים מהתלמוד, לקרוא דיונים על חלק ספציפי ולהוסיף דיונים משלהם לנושא.

"ישנה אפשרות להגיב לדיון, לצטט ממקום אחר בתלמוד על מנת להרחיב את עומק הדיון ולבסס אותו. יש אפשרות לעקוב אחרי משתמשים אשר מעניינים אותך, להתייעץ עם מומחים ולהשתמש בפיצ'רים נוספים המאפשרים למידה מעמיקה וחברתית", מפרטת בר.

את הפרויקט תוכלו לראות בתערוכת הבוגרים של המכון הטכנולוגי HIT שנפתחת השבוע בחולון.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר