סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

סנהדריןקיג ע"בט חשון תשע"ח20:23רעיון לטיול בסיום סנהדרין בעוד 7.5 שנים / ‏לינקוש
מקור

חדש: טיול אינטראקטיבי ב'שביל הסנהדרין' בגליל

מסלול טיול חדש, מהארוכים בארץ, יחצה את הגליל ויאפשר חוויית הליכה מיוחדת: השביל יעבור בין אתרים המיוחסים למנהיגי היהדות של העבר, ותושק עבורו אפליקציה שתראה דמויות מפעם. תלמידה שמשתתפת במיזם: "הלימודים חודרים כשמרגישים את זה"

דליה מזורי | 5/4/2017 17:05

החלה סלילת "שביל הסנהדרין" - שביל הטיול האינטראקטיבי הראשון מסוגו בארץ. במסגרת זו יסדירו מאות תלמידים ומתנדבים שביל טיול חדש, מהארוכים בישראל, שיאפשר חצייה של הגליל ברגל וילווה באפליקציה חדשנית ש"תקים לחיים" את חברי הסנהדרין.

"שביל הסנהדרין", באורך 70 ק"מ, יחצה את הגליל מבית שערים ועד טבריה, ויעבור בין אתרים המיוחסים לחברי הסנהדרין. העבודה על הקטע הראשון של המסלול כבר החלה, בהשתתפות מתנדבים ותלמידים ממנהל חמ"ד במשרד החינוך.

במסגרת הכשרת קטע המסלול של טבריה מתוך "שביל הסנהדרין", בשבועות האחרונים מבצעים מאות תלמידי תיכון חפירות ארכיאולוגיות לאורך ה"קרדו" - הרחוב הראשי של העיר הרומית העתיקה בטבריה. בקרוב יוקם בעיר אף מרכז מבקרים, שיאפשר התרשמות מהפרויקט והשתתפות בחפירות, תוך היכרות מקרוב עם מורשתה הקדומה של העיר.

השביל יוכשר בחלוקה לחמישה מקטעים, המותאמים לחמישה ימי הליכה. השביל יותאם גם למשפחות ויוצעו בו מסלולים מעגליים. באמצעות אפליקציה מיוחדת יוכלו המטיילים לחזות בשחזור וירטואלי של אתרי מורשת ובדמויות שיפעילו את הילדים לאורך השביל. כך יתקשר המסלול עם המטיילים, ותיווצר חווית טיול ראשונה מסוגה בארץ.

פעילות הסנהדרין – ההנהגה היהודית הראשית והסמכות העליונה בימי בית שני, גלתה ליבנה לאחר חורבן ירושלים, ומשם לגליל, אחרי מרד בר כוכבא בשנת 135 לפני הספירה. מתוך משבר הזהות הקשה שעבר העם לאחר חורבן המקדש, התפתחה בהובלת 70 החכמים ונשיא הסנהדרין יצירה מחודשת של עולם ההלכה, ההגות והתרבות היהודית. התורה שבעל פה הועלתה על הכתב, ונכתבו המשנה והתלמוד.

כחלק מפעילות זו נכתבה גם ההגדה של פסח, המביאה בחלקה העיקרי מעין תמליל של פגישת ראשי הסנהדרין לאחר חורבן הבית, שבה דנו בדרכים המתאימות לציון הפסח ובהתוויית הדרך הרוחנית החדשה של עם ישראל ("מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻעַ וְרַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה, וְרַבְּי עֲקִיבָא וְרַבִּי טַרְפוֹן, שֶהָיוּ מְסֻבִּין בִּבְנֵי בְרַק, וְהָיוּ מְסַפְּרִים בִּיצִיאַת מִצְרַיִם כָּל אוֹתוֹ הַלַּיְלָה, עַד שֶׁבָּאוּ תַלְמִידֵיהֶם וְאָמְרוּ לָהֶם: 'רַבּוֹתֵינוּ, הִגִּיעַ זְמַן קְרִיאַת שְׁמַע שֶׁל שַׁחֲרִית!'").

טל דותן, תלמידה המשתתפת במיזם שביל הסנהדרין, סיפרה כי "אנחנו לומדים הרבה בכיתה ובבית ספר, אבל בפועל, הלימודים חודרים כשאתה מרגיש את זה, כשאתה הולך את זה. אנחנו באים בשביל להכין שביל למישהו אחר. לפתוח קטע שלא קיים, לסלול דרך שעוד אנשים יילכו בה, ושאחרים ייהנו".

מנהל רשות העתיקות ישראל חסון אמר כי "במסגרת פרויקט השביל המוקדש לחכמי הסנהדרין, אשר יעבור לאורך 70 ק"מ ויוקדש למדינה בשנת ה-70 לעצמאותה, יעניקו עשרות אלפי תלמידים ומתנדבים לחברי הסנהדרין את הכבוד הראוי להם, ולרבבות מטיילים – שביל טיול אינטראקטיבי מרהיב ומהנה, שיחבר אותם אל עברם".

לדברי מיכל דה האן, סגנית פדגוגית במנהל החינוך הממלכתי דתי, "תלמיד שחופר וחושף שרידים מהעבר ומקבל הסבר על הממצאים, מתחבר בצורה עמוקה לרצף החיים ולמורשת של הארץ שלנו. התכנית מזמנת למידה משמעותית חוץ בית ספרית, שחושפת את התלמידים לרעיון, לערכים וליצירה היהודית".

יאיר עמיצור, מפקח רשות העתיקות בגליל המזרחי ומיוזמי הרעיון, אמר: "אנשים דוגמת רבי עקיבא ורבי יהודה הנשיא, חברי הסנהדרין שפעלו כאן לפני 2,000 שנה, קבעו במידה רבה רבים מסדרי חיינו היום. לפי ההלכות הללו אנחנו מתחתנים או עורכים טקסי קבורה, ואפילו מנהלים את המשפט העברי. הקמת השביל וההליכה בו תחבר את מי שחי כאן היום להלך הרוח בתקופה. בעזרת שימוש באפליקציה שתפותח במיוחד לטובת העניין, יאפשר המסלול לימוד חוויתי תוך כדי הליכה לאורך שבילי הגליל".

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר