בבא מציעאקב ע"בטו אב תשס"ט19:39האמנם "מעשה לסתור"??? / שאינו יודע לשאול
במשנה נאמר: "המשכיר בית לחבירו לשנה, נתעברה השנה - נתעברה לשוכר. השכיר לו לחדשים, נתעברה השנה - נתעברה למשכיר. מעשה בציפורי באחד ששכר מרחץ מחבירו בשנים עשר זהב לשנה, מדינר זהב לחדש, ובא מעשה לפני רבן שמעון בן גמליאל ולפני רבי יוסי, ואמרו: יחלוקו את חדש העיבור".
והגמרא הקשתה: "מעשה לסתור".
לא ברור לי למה המעשה סותר? הרישא מדברת על דין אחד [שההשכרה היא או "לשנה" או ל"חדשים"] והסיפא (המעשה) מדברת על דין אחר [שלשון ההשכרה מורכבת משני הגורמים יחד - "לשנה" ו"לחדש"] !
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום