var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97454;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97454","0","שוטנשטין וגמרא מומלצת.","11/01/22 07:56","ט שבט","תשפ"ב","07:56","עידו","שלום,
אני מאוד מתלבט בין הביאורים השונים לתלמוד הבבלי. אציין בין אילו ביאורים אני מתלבט: ושננתם, שוטנשטיין, שטיינזלץ, מתיבתא, שפה ברורה (עוז והדר).
ניסיתי את כולם אבל בכל אחד יש יתרונות וחסרונות, אישית - אני אחד שאוהב להתאמץ בהבנת הגמרא, אבל צריך כלים להבנה לפעמים.
שוטנשטין - הביאור מקיף מאוד ויש הרחבות אבל לצערי אני מרגיש שממש מאכילים אותי בכפית,
הביאור כל כך מסביר שכבר אין כ"כ מאמץ וד"לץ. עם זאת - שוטנשטין עשו עבודה נפלאה והם באמת מבארים נפלא ברמה גבוהה.
אך שוב, ההסבר ארוך מדי לטעמי (אע''פ שהאריכות נצרכת כדי לבאר גם את הלשון וגם את ההסבר, ארוך מדי לטעמי וכבר אין מאמץ
וכשלומדים משואשנטיין רוב הלומדים מוותרים על לימוד מצורת הדףף והיעזרות בעת הצורך ופשוט קוראים את ההסבר עם הגמרא
, וזה חבל נורא ודי למבין.
שטינזלץ - הביאור מאוד מרשים ויש גם הרחבות, ניכר המאמץ אך עם זאת, לפעמים עדין לא מבינים (בשונה משוטנשטין) אני מדבר על שטינזלץ
מהדורת וילנא, שבה יש את צורת הדף הכל כך חשובה.היתרון בשוטנשטין הוא הפחתת הקושי בהבנת הארמית, אך עם זאת עדיין לא מספיק מבואר,
אך היתרון הוא הקיצור,בשונה משוטנשטין שבתור אחד שלמד את רוב מסכת תענית מהביאור שלהם - פשוט ארוך. אני לא בא בטענות המטרה היא שתבין אבל משוטנשטין אפילו אחד שאף פעם לא למד יכול ללמוד, וזאת לא המטרה אצלי שיהיה כל כך כל כך קל.
מתיבתא ביאור יפה,א\\ אמנם הגופן פחות טוב משוטנשטין אבל לא כ"כ נורא...
שפה ברורה הסבר קל קצר ומדוייק אבל עדיין לא כל כך מובן והלומד בדרך כלל ילך לפירוש ולא לצורת הדף, עדיף שוטנשטין לטעמי.
ושינתתם ביאור יחסית חדש של מכון המאור. הבעיה היא שאין הסבר של הארמית עצמה (!) יותר של הטעם וההסבר עצמו, לא הארמית, וזה חבל.

לסיכום: אשמח לשמוע מכם מה הכי טוב לדעתכם. ולמה.
בנוסף
אשמח לדעת מדוע שוטנשטין כרך קטן עולה 93 שקלים, בדרך הזו רוצים להגדיל תורה להאדירה??
נכון, הם השקיעו מאמץ כביר, אבל לדעתי מכרו כבר יותר מחצי מיליון כרכים של שוטנשטין ופשוט עושים עלינו קופה.
להדפיס ספר אחר באותה מתכונת לא עובר את ה28 שקלים. פשוט לא. נכון הם השקיעו המון בביאור ובגופן ובהערות.
אבל מפה ועד לדרוש 93 שקלים על גמרא, לא לכולם זה מתאים. ואפילו מי שזה לא מפריע לו, זה לא נעים לשלם מחיר כל כך יקר,
ועוד על גמרא קטנה. שוטנשטין צריך לעלות מקסימום 70 כיאה לספרי קודש, ולא 93 לכרך קטן, זה לא בסדר.
אם למישהו יש הסבר מה פתאום הם מוכרים יחסית כל כך יקר, אשמח לדעת.
 ואני תמה תמה אקרא, הרי המטרה היא להגדיל תורה להאדירה לא יתכן שש"ס יעלה מעל 5000 שח! לשם השוואה,
ש"ס שטינזלץ לא עולה מעל 3000. נכון הם השקיעו בעיצוב בביאור ובעריכה אבל מפה ועד לקחת 93 שקלים??!
אשמח להסבר.","2653","","845","True","True","False","","484","93.172.116.16","0","0","כללי|",""),new Message("97458","97454","לענ"ד","11/01/22 08:24","ט שבט","תשפ"ב","08:24","אבי גרינבלט","במשך שנים ארוכות (14) אני לומד עם 'ושננתם' והיתרון הגדול הוא בקובץ ההלכתי המצוי בסוף כל כרך. לענ"ד חשוב מאד במיוחד עם ההרחבות עליו.
לאחרונה צירפתי גם את המיתיבתא שמרחיב בצורה מרשימה.
הטוב ביותר ללמוד בחברותא או בקבוצת לימוד וכל אחד יוסיף מההוצאה שבידו.","539","","845","True","True","False","","149","176.228.48.92","0","97454","כללי|",""),new Message("97459","97458","בעיה","11/01/22 08:54","ט שבט","תשפ"ב","08:54","עידו","הביאור של ושיננתם לענ"S פשוט לא טוב, אין ביאור לארמית, רק הטעמים והוספות מילות קישור, ההלכה ממש מוסיף אבל הביאור עצמו ברמה נמוכה לדעתי.","2653","","845","True","True","False","","118","93.172.116.16","0","97454","כללי|",""),new Message("97460","97459","דעותינו שונות","11/01/22 08:56","ט שבט","תשפ"ב","08:56","אבי גרינבלט","עבורי , זה עשה מהפך (לא פחות) בחיים.","539","","845","True","True","False","","133","176.228.48.92","0","97454","כללי|",""),new Message("97461","97460","[ללא נושא]","11/01/22 08:57","ט שבט","תשפ"ב","08:57","עידו","אבל אתה מסתדר עם הביאור?
הוא לא מבאר כמעט כלום בארמית","2653","","845","True","True","False","","99","93.172.116.16","0","97454","כללי|",""),new Message("97462","97461","מבאר גם מבאר","11/01/22 08:59","ט שבט","תשפ"ב","08:59","אבי גרינבלט","מוסר שיעור כל ערב כבר למעלה מ 13 שנים איתו ולאחרונה גם עם 'מיתיבתא' כאמור (מומלץ מאד אלא שגם זה לא זול במיוחד.

.","539","","845","True","True","False","","179","176.228.48.92","0","97454","כללי|",""),new Message("97464","97462","זול","11/01/22 09:00","ט שבט","תשפ"ב","09:00","עידו","ושיננתם נורא זול.
אתה מעביר דף יומי או שיעור?
ו"ושיננתם" לא מבאר מספיק לדעתי, תשווה עם שוטנשטיין ותראה","2653","","845","True","True","False","","116","93.172.116.16","0","97454","כללי|",""),new Message("97465","97464","אכן","11/01/22 09:03","ט שבט","תשפ"ב","09:03","אבי גרינבלט","דף יומי.
באופן אישי , לא "התחברתי" לשוטנשטיין אבל בהחלט יכול להיות שהמחיר היה גם שיקול וכעת זה כבר הרגל.
לא היה לי קל לעבור ל'מיתיבתא' אבל לבורא היו "תוכניות" אחרות ואני מברך גם על כך.
תלמד עם מה שמיטיב עבורך את הלימוד.","539","","845","True","True","False","","118","176.228.48.92","0","97454","כללי|",""),new Message("97466","97465","התלבטות","11/01/22 09:20","ט שבט","תשפ"ב","09:20","עידו","אני רוצה להיצמד לצורת הדף.
מתלבט בין שטינזלץ וילנא לשס מנוקד:
אני נורא מתלבט בין הגמרות:
בתור אחד שרוצה בעה"י להצליח ללמוד גמרא בלי ביאור אני מחפש ביאור שהרבה פחות מבאר כדי שאני אצטרך יותר לחשוב ולהבין, למשל יש גמרא של עוז והדר במהדורה מנוקדת ויש שם צירוף של ליקוט ביאורים מהראשון וליקוטים מפירש"י במקומות אחרים וזה נפלא, אם כי יש ליקוטי רש"י גם בשוטנשטין.
אני מחפש גמרא מבוארת שלא תאכיל אותי עם כפית, שפה ברורה של עוז והדר זה מאוד יפה אבל לרוב מוותרים על צורת הדף. כרגע אני מתלבט בין שטינזלץ, שלא מבאר באותה רמה כמו שוטנשטין וצריך להיות עם "יד על הדופק" ולהתרכז והיתרון בו שהוא מבאר גם את הארמית מילה מילה (כמו שוטנשטין אבל יותר בקיצור ואז צריך יותר לחשוב ובמיוחד בשס וילנא לא נמשכים כל כך מהר לביאור אלא קודם מנסים להבין מהגמרא) יש עוד אופציה שאני נורא מתלבט לגביה:
גמרא מנוקדת ומפוסקת אך עם שמירה על צורת הדף, והן רש"י מפוסק ומנוקד, בתוספת ליקוטי רש"י וליקוטים מרבותינו הראשונים. אם כי במידה ולא מבינים אז בניגוד לשטינזלץ צריך להתאמץ יותר.
אשמח לתשובה עם איזו גמרא עדיף ללמוד מסכת מגילה לפי האמור לעיל, גמרא מנוקדת ומפוסקת הכוללת ביאורים בלשון הראשונים בצד הדף.
או שטינזלץ וילנא.

בנוסף יש את המתיבתא ויש שם תוספות המבואר ורש"י המבואר וזה מאוד יפה למי שרוצה חחמוד תוספות והוא מתחיל.
חזרה למעלה","2653","","845","True","True","False","","101","93.172.116.16","0","97454","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);