var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86548;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","60"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86404","0","לא קשור לדף היומי - אבל ...אשמח לתשובה","27/01/21 18:56","יד שבט","תשפ"א","18:56","מרדכי דב זינגר","פשוט יש כאן ת"ח שאני מאמין שאפשר שהישועה תבא מכאן בס"ד.
בתודה מראש","807","jpg","1189","True","True","False","","431","212.76.103.222","0","0","כללי|","0-jpg"),new Message("86406","86404","קל","27/01/21 20:27","יד שבט","תשפ"א","20:27","אור חדש","42","458","","1189","True","True","False","","114","93.172.49.95","0","86404","כללי|",""),new Message("86412","86404","כל מכה שלישית","27/01/21 22:09","יד שבט","תשפ"א","22:09","אור חדש","באה ללא דיבור והתראה לפרעה ומופיע העעניין בדרושים על החלוקה לדצך..
ממילא גם לא נאמר השלח עמי
התראת בכורות נאמרה בברד","458","","1189","True","True","False","","109","93.172.49.95","0","86404","כללי|",""),new Message("86546","86404","בערוב ובארבה חוזר בפסוק הבא "את" עמי","01/02/21 05:21","יט שבט","תשפ"א","05:21","אלף בית רשי","","278","","1184","False","True","False","","106","96.20.220.141","0","86404","כללי|",""),new Message("86550","86404","הבה נפריד בין שתי השאלות:","01/02/21 10:36","יט שבט","תשפ"א","10:36","Almuaddib","הראשונה - המכות בהן יש פניה לפרעה לשלח את בני ישראל, לעומת המכות בהן אין.
השניה - השימוש במלית היחס "את", מתי ומתי לא.

לגבי השאלה הראשונה, דומני שכבר ענו כאן, והרבה כבר נכתב על החלוקה לתת-קבוצות של מכות, והדברים ידועים.

לדבי השימוש/אי השימוש ב"את", גם צריך לחלק את התשובה לשני חלקים - צד המשמעות הפשוטה, וצד הדרש.

מבחינת המשמעות, בעברית יש שימוש במלית היחס 'את' אחרי פעלים יוצאים, וכפי שהסביר הראב"ע.
פעלים יוצאים (פעלים טרנזיטיביים בלעז), הם פעלים בהם יש מושא (ישיר) לפעולה. ללמשל, אדם כותב ספר - הספר הוא המושא הישיר, ומשפט המיודע: כתבתי את הספר. אפשר לומר "כתבתי הספר" בלי לשנות את המשמעות, אולם כל מי ששפת אמו היא עברית, ירגיש שחסרה לו כאן ה"את".

ומכאן, ש"שלח את עמי" = "שלח עמי". אין הפרש במשמעות מבחינה לשונית, וכך גם תרגם רס"ג את שתי הצורות בדיוק באותה הדרך (אטלק קומי).


מבחינת הדרש - הרי כל אתין ורקין וכו'.
ואין כאן הכוונה למשמעות נוספת של המלה 'את'. המשמעות של עם ("את יעקב איש וביתו") לא שייכת כאן.
ושערי מדרש לא ננעלו.","107","","1184","True","True","False","","136","77.126.0.53","0","86404","כללי|",""),new Message("86407","86406","כנשר","27/01/21 20:50","יד שבט","תשפ"א","20:50","מרדכי דב זינגר","ומה הקשר ?","807","","1189","True","True","False","","128","212.76.103.222","0","86404","כללי|",""),new Message("86408","86407","זו התשובה","27/01/21 20:59","יד שבט","תשפ"א","20:59","אור חדש","","458","","1189","False","True","False","","115","93.172.49.95","0","86404","כללי|",""),new Message("86418","86412","ו...את ...?","27/01/21 23:31","יד שבט","תשפ"א","23:31","מרדכי דב זינגר","את....ענית על קורנה ?","807","","1189","True","True","False","","118","212.76.103.222","0","86404","כללי|",""),new Message("86422","86418","כמה קשה להוציא ממך","27/01/21 23:50","יד שבט","תשפ"א","23:50","אור חדש","מה השאלה שמטרידה אותך
וזה פלא שהרי אדם המחפש אבדתו לא מנסה לפזר ערפל סביב מקום החיפוש אלא מנסה להבהיר המקום ככל הניתן

לפי שמעון העמסוני (ובן גוריון אחריו) למילה 'את' אין כל תכלית ונכתבה לתפארת המליצה בלבד ואין מקום להקשות למה לא נכתבה לעיתים

לפי ר"ע את באה לרבות ולפי השיח שכאן תוכל להבין אם באה לרבות טף או בהמות וכד'","458","","1189","True","True","False","","105","93.172.49.95","0","86404","כללי|",""),new Message("86426","86422","אחרי שאמר "את" לרבות... למה הסירה ?","28/01/21 01:06","טו שבט","תשפ"א","01:06","מרדכי דב זינגר","ואחרי שהסיר, למה החזיר ?
ואחרי שהחזיר למה הסיר ?
...

לענ"ד כמו שכולם קיבלו את דעת ר"ע לרבות ת"ח.
גם שמעון העמסוני יסכים איתו.

וטרם ידעתי...
מה כבודו גילה במספר 42 מלבד מספר האותיות.","807","","1188","True","True","False","","103","95.86.116.97","0","86404","כללי|",""),new Message("86431","86426","[ללא נושא]","28/01/21 08:20","טו שבט","תשפ"א","08:20","אור חדש","תן לחכן ויחכם עוד

ייתכן (אומנם ב"ג חלק על זה אבל וודאי שאינו בר סמכא בדבר)


לימדנו החכם ד' אדאמס ע"ה שבהעדר שאלה התשובה האולטימטיבית הינה 42","458","","1188","True","True","False","","93","77.139.145.160","0","86404","כללי|",""),new Message("86436","86431","חבל לנסות לתרץ ד"ת עם בדיחות","28/01/21 12:17","טו שבט","תשפ"א","12:17","מרדכי דב זינגר","ב־2 בנובמבר 1993 סיפר דאגלס אדמס מדוע בחר דווקא במספר 42:
זו הייתה בדיחה. זה היה חייב להיות מספר, רגיל, קטן - ובחרתי בו. בסיס בינארי, בסיס 13, נזירים טיבטים - כל אלה הם שטויות. ישבתי ליד שולחן הכתיבה שלי, הבטתי לעבר הגינה וחשבתי "42 יתאים". הקלדתי את המספר. "סוף הסיפור".

פלא שאתה לא מבין את השאלה...","807","","1188","True","True","False","","131","95.86.116.97","0","86404","כללי|",""),new Message("86439","86436","בטוחני","28/01/21 12:58","טו שבט","תשפ"א","12:58","אור חדש","שלך שאלתך הייתה ברורה לחלוטין

בכ"ז כדאי לחשוב עד כמה הדברים שפשוטים לך מובנים בראשם של אחרים והאם מובנים באותה מידה

לא חשדתי בך שתדע להבין את הלצתי על 42 בלי להזדקק לגוגל אבל לי אישת העניין היה ברור לחלוטין כלומר תגובתי הראשונה לא באה לענות על השאלה שנקרה במוחך אלא להעיר על חוסר התוחלת שבכתיבה בצורה שברורה לכותב בלי שתהיה מובנת לנמען
אני מקווה שתרגיל קטן זה ישכנע אותך לעדיף ללכת בדרך הארוכה (להבהיר כוונתך ככל האפשר) וקצרה (חוסך אשכול ארוך ומיותר) ולא בדרך הקצרה והארוכה","458","","1188","True","True","False","","95","93.172.49.95","0","86404","כללי|",""),new Message("86443","86439","פגיעה באינטליגנציה של החברים כאן","28/01/21 16:57","טו שבט","תשפ"א","16:57","אלף בית רשי","אינני יודע מה אתה מתפלסף שאילת הרב זינגר כאן הייתה ברורה לחלוטין על מופעי ה"את", בנוגע לאתי"ן שהיה דורש ולא דורש נכתבו על זה הרבה מאמרים וספרים האם ממש ממש כל "את" נדרש, לגבי התשובה 42 אני הבנתי שכוונתך לזלזל בשאילה וע"כ כתבת משהוא סתמי ולא הלכתי לגגל על כך,","278","","1188","True","True","False","","117","96.20.220.141","0","86404","כללי|",""),new Message("86445","86443","לא הבנתי","28/01/21 18:17","טו שבט","תשפ"א","18:17","אור חדש","מי פגע במי

אם כוונתך שהיה נראה שאני פוגע בכבוד הרב זינגר הריני מבקש סליחה ממנו וממך שהחשדתיך בכשרים

שמח שלך שאלתו היתה ברורה בלי שכתב ולו מילה אחת משלו, אני אישית מצפה מאדם שמבקש עזרה מרבים להבהיר ככל יכולתו מה מטריד אותו וכמבואר בפרשת בא ההבדל בין בן חכם לשוטה","458","","1188","True","True","False","","82","77.139.145.160","0","86404","כללי|",""),new Message("86452","86445","בדיוק - ההבדל בין בן חכם לשוטה","28/01/21 22:41","טו שבט","תשפ"א","22:41","מרדכי דב זינגר","ואת פתח לו.

הצגתי את השאלה להרבה ת"ח.
שמיד תפסו את הבעיה מבלי שהוספתי מילים משלי.
פשוט ....לשון תורה וחכמים
וניסו לעזור לי - לעצמם.

תנסה לחשוב מה מנע את זה ממך
יתכן וזה שצרפתי את הטעמים בילבל אותך.","807","","1188","True","True","False","","98","212.76.103.222","0","86404","כללי|",""),new Message("86530","86452","לא הבנתי","31/01/21 16:34","יח שבט","תשפ"א","16:34","zalman","מה השאלה?","1359","","1185","True","True","False","","52","141.226.14.47","0","86404","כללי|",""),new Message("86544","86530",""את" ה"את"ין אני מבקש.","31/01/21 22:23","יח שבט","תשפ"א","22:23","מרדכי דב זינגר","איפה הם נעלמו ?","807","","1185","True","True","False","","86","212.76.119.107","0","86404","כללי|",""),new Message("86548","86544","שלח את עמי - לרבות את עמי","01/02/21 09:48","יט שבט","תשפ"א","09:48","דוד כוכב","מה שאין כן בארבה שלא נשתלחו בני ישראל ממנו כי לקו בו בימי יואל.
ולמעט גם את ערוב, דניאל בגוב האריות ושתים דובים.","125","","1184","True","True","False","","188","212.76.115.254","0","86404","כללי|",""),new Message("86569","86546","אולי במכות אלו החיות של המצרים לא סבלו","02/02/21 20:14","כ שבט","תשפ"א","20:14","אלף בית רשי","","278","","1183","False","True","False","","83","96.20.220.141","0","86404","כללי|",""),new Message("86551","86548","באמת נראה לך","01/02/21 12:24","יט שבט","תשפ"א","12:24","אור חדש","שמעולם לא נדון ישראל בדם מאז י"מ?","458","","1184","True","True","False","","107","77.139.145.160","0","86404","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);