var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=800;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","52"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("789","0","תלמידי חכמים מה דעתכם....","01/09/09 21:59","יב אלול","תשס"ט","21:59","רסי","טוב אז לפני שכולם פה דורסים את המסכת, שאלה על העמוד הראשון שכולם כבר בטח עברו, יהי רצון שנזכה לקבל תשובה.......

המשנה מדברת בשורה הראשונה השותפים שרצו לעשות מחיצה בונים את הכותל באמצע. הגמרא מתיחסת למשמעות הבאה בהסבר שורה זאת: אחד יכול לחיי'ב את השני להוציא ממון כדי להשלים את הבנין של הכותל, וכל זה כדי למנוע היזק ראיה.
איפה זה כתוב במשנה?","94","","5354","True","True","False","","916","89.138.48.24","0","0","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("791","789","אם כי איני ת"ח","01/09/09 22:19","יב אלול","תשס"ט","22:19","חננאל","זה בדיוק הדיון של הגמ':

אם אנו מסבירים שמחצה זה פלוגתא, ומחייבים אדם להוציא ממון על גדר שאינו מעוניין בה, ולא אומרים לשכנו כנוס לתוך שלך ובנה גדר => מן הראוי היה שתהיה גדר, ורק כאשר אף אחד לא רוצה לא מחייבים. והדיון של המשנה הוא בהכרח כאשר אחד מהשכנים אינו מעוניין, משום שאחרת המקרה לא היה מגיע לבית הדין (ולא יועיל לומר "וכיון דרצו בונין את הכותל בעל כורחן" ג.).","81","","5354","True","True","False","","204","77.127.58.224","0","789","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("797","791","[ללא נושא]","01/09/09 22:58","יב אלול","תשס"ט","22:58","רסי","כן גם אני מבין את הגמרא,
השאלה היא איך אתה קורא את מה שרשמת בתוך מילות המשנה....","94","","5354","True","True","False","","119","89.138.48.24","0","789","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("799","797","השאלה נשאלת על כל פסוק ומאמר חז"ל","01/09/09 23:15","יב אלול","תשס"ט","23:15","חננאל",""לעולם ישנה אדם לתלמידיו דרך קצרה". חז"ל תמיד מדברים בקיצורים. והתורה עצמה גונזת בכל קוץ וקוץ תילי תלים של הלכות. ולכן אמרו חז"ל ביטויים כגון "חסורי מחסרא" וכדומה.

אם אדם שואל את השאלות הנכונות, הוא מגיע לפרשנות של חז"ל למשנה:
א. מה זה שרצו לעשות מחיצה: אם שניהם רצו אין כל שאלה!
ב. ואם מדובר שאחד רצה, ואעפ"כ בונים - למה?
ג. למה אומרת המשנה בונים את הכותל ולא בונים אותה?

לשאלות אלו ישנה רק תשובה אחת - התשובה אותה נותנים חז"ל.","81","","5354","True","True","False","","196","77.127.58.224","0","789","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("800","799","וכנגד החוקרים החולקים","01/09/09 23:19","יב אלול","תשס"ט","23:19","אבינועם","וכמובן - כל דבריו של חננאל הם כנגד הגישה האקדמאית-מחקרית הטוענת (ר"ל) שהתנאים התכוונו למשהו אחד והאמוראים חלקו וסברו אחרת והלבישו את דבריהם על לשון המשנה על אף שברור היה להם שהמשנה לא התכוונה לכך (מה שנקרא "התאמה פורמאלית").
והבוחר - יבחר, והאמת - אחת.","45","","5354","True","True","False","","1052","77.124.10.247","0","789","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("801","799","[ללא נושא]","01/09/09 23:30","יב אלול","תשס"ט","23:30","רסי","לעניות דעתי היכן שלא נאמר חסורא מחסרא והכי קטני, מה שנאמר במשנה הוא בדווקא.
ועלינו לעמול כדי להבין איך זה רשום במשנה. חז"ל ראו את כל מה שהבנת בגמרא מתוך המשפט של המשנה.
ראה יד רמה על המשנה, הוא הבין מתוך המשנה....
עוד, ראה את המשך המשנה- וכן בגינה...מחיבים- שים לב שהמילה מחיבים לא נאמרה ברישא של המשנה....","94","","5354","True","True","False","","150","89.138.48.24","0","789","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("802","801","לא הבנת את דברי","02/09/09 00:11","יג אלול","תשס"ט","00:11","חננאל","דברי המשנה הם בדווקא, ואם מדייקים בדברים מגיעים לדברי חז"ל.
אולם אם לא מדייקים בדברי המשנה, נתקלים במרחק בין התנאים לאמוראים הדומה למרחק בין תנאים לחסורי מחסרא.","81","","5353","True","True","False","","194","77.127.58.224","0","789","בבא בתרא|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);