var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57917;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57917","0","מיקומה של שילה, היכן באמת","09/08/18 06:25","כח אב","תשע"ח","06:25","עלי","בשעתו כתבתי לעצמי מאמר גדול בטיוטה, ובו טענתי שמיקומה של שילה בתל שילה ליד הישוב שילה כיום, הינו מוטעה, ושלענ"ד - אם נלך בעקבות חז"ל האמוראים - לא יתכן ששילה נמצאת שם. הזיהוי ההיסטורי ארכיאולוגי מבוסס כידוע על זיהוי נוצרי של ראשוני הנוצרים עפ"י השם 'סילון' ( ולכן הם בנו סמוך לתל שתי כנסיות ששרידיהן מצויים שם. בחפירות תל שילה נתגלו שרידי ישוב הן מתקופות השופטים, והן מתקופות מאוחרות יותר, והמימצאים יכולים היו להתאים אולם אינם כלל הוכחה. בעבר סברו שהמשטח הצפוני המישורי של התל הוא מקום עמידת המשכן אולם זה אינו באמת משטח ישר והיו בו מבנים שנתכסו. שרידי חומות משני צידיו אינם יכולים להעיד לענ"ד על כך שביניהן עמד המשכן.
הבאתי במאמרי מספר ראיות לדברי. אולם משום מה נתעלמה ממני ראיה מרכזית מהדף היומי של היום:
"רבי יוסי ברבי חנינא אמר {דברים לג-טז} 'ורצון שוכני סנה' עין שלא רצתה ליהנות מדבר שאינו שלו תזכה ותאכל בין השנואין" ופירש"י :"בין השנואים. שילה קדשיו נאכלין אף בגבולי שאר שבטים ששנאוהו".
תל שילה מרוחק מאד מנחלת כל שבט אחר ולכן אין זה הגיוני שיותר לאכול קדשים קלים שהוקרבו בשילה בנחלת שבטים אחרים. ברם לענ"ד ( כך הצעתי במאמר ), לפי חז"ל, שילה עמדה בגבול נחלות אפרים ובנימין ( וכמובן המשכן של שבט לוי ) ולכן הדברים הגיוניים.
הראיה לכך היא בהמשך :
"כי אתא רב דימי אמר רבי בשלשה מקומות שרתה שכינה על ישראל בשילה ונוב וגבעון ובית עולמים ובכולן לא שרתה אלא בחלק בנימין שנאמר {דברים לג-יב} חופף עליו כל היום כל חפיפות לא יהו אלא בחלקו של בנימין.
כי אזיל אביי אמרה קמיה דרב יוסף.
אמר : חד ברא הוה ליה לכייליל ולא מיתקן.
והכתיב {תהילים עח-ס} ויטש (את) משכן שילה וכתיב {תהילים עח-סז} וימאס באהל יוסף ובשבט אפרים לא בחר ?
אמר רב אדא : מאי קא קשיא ליה, דלמא שכינה בחלק בנימין וסנהדרי גדולה בחלק יוסף, מדמצינו בבית עולמים דשכינה בחלקו של בנימין וסנהדרין בחלק יהודה ?
אמר ליה : הכי השתא ? - התם מיקרבן נחלות גבי הדדי הכא מי מקרבן ?
הכא נמי מקרבן (!) : כדאמר רבי חמא בר' חנינא :רצועה היתה יוצאת מחלקו של יהודה ונכנסת לחלקו של בנימין ובה היה מזבח בנוי והיה בנימין הצדיק מצטער עליה לבלעה, ה''נ רצועה היתה יוצאת מחלקו של יוסף לחלקו של בנימין" !
בשנה שעברה הייתי בתל שילה עם הרב יואל בן נון שליט"א והעליתי בפניו את ספקותי וטענותי והוא לא היה יכול לדחות את דברי ממש וגם פרופ' יואל אליצור שענה על מאמר הטיוטה ששלחתי לו לא ענה עד הסוף, בודאי לא על הטענה המועלית כאן ועכשו, לכן אשמח להתיחסות הקוראים בפורום, ואשמח לשלוח לכל מי שמעוניין את מאמר הטיוטה עם תגובתו של פרופ' אליצור.","209","","2089","True","True","False","","1283","194.114.146.227","0","0","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57918","57917",""בי כנישתא דמעון"","09/08/18 07:24","כח אב","תשע"ח","07:24","אבי גרינבלט","מעון של ימינו בדרום הר חברון , משם מן הסתם לא רואים את שילה או שישנה הבנה אחרת ?","539","","2089","True","True","False","","265","81.218.144.99","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57927","57917","האדמו"ר מקוסוב בשילה","09/08/18 14:49","כח אב","תשע"ח","14:49","אמלתראות","","267","jpg","2089","False","True","False","","404","74.113.190.218","0","57917","זבחים|קיח ע"א","0-jpg"),new Message("57928","57917","הכנסיות נבנו על יסוד יהודי","09/08/18 15:31","כח אב","תשע"ח","15:31","אמלתראות","יש הרבה ראיות לכך שאכן היא שילה, השאלה איך מגדירים שילה, למשל גם רמת של קבר שמואל היה נקראת שילה, וכל התקוות ומרכז היהודי היה בשילה כ"כ שנים ולא נשאר לנו מזה כמעט בהיסטוריה, ולתובנות התקופות ההם נצרך המון ידע והמון סבלנות, למשל בימי מקדש הפיניקים ממש כמו מקדשי שלמה והישראלים, לכן במקומות מרכזיים כמו גזר וכו' שהיו שם מעיין נובע ועוד מצרכים בסיסיים ונתהפכו למרכז, גם מקדש מרכזי נבע מתוכם, ולבסוף נהיה מוסכם בנבואה מאת ה',

ביודעינו שלא יובנו הדברים מ"מ...

לכן הבנין העתיק בשילה נבנה בקירות משופעים כיון שהיא היתה ההמשך ממשכן והפרוכות נשארו תלויים על הקירות, ושם ציון עלי, כמו שבשילה בירושלים ציון ממשיכו שמואל.","267","","2089","True","True","False","","214","74.113.190.218","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("106335","57917","אשמח לקבל ממך את המאמר!","20/11/23 22:12","ז כסלו","תשפ"ד","22:12","המאור הקטן","גם אני חושב, מסיבות אחרות לגמרי, שהאתר שנקרא שילה הקדומה לא יכול להיות שילה המקראית.
לענ"ד משכן שילה עמד בראש הר בעל חצור, שהוא אחת מנקודות הגבול שבין בנימין לאפרים. יש לכך מספר הוכחות, ואין כאן המקום להאריך.
לענ"ד, הסיבה שיהושע העביר את המשכן לשילה היתה בעיקר רוחנית - הוא הלך בעקבותיו של אברהם אבינו שבנה שם את המזבח השני בכניסתו לארץ, בין בית אל ובין העי. את זאת עשה יהושע אחרי שבנה את המזבח הראשון (שאותו מצא זרטל) על גבי המזבח הראשון שבנה אברהם בהר עיבל, כפי שכותב האלשיך הקדוש בפרשת כי תבוא.

אני אשמח לקבל את המאמר שלך ולדון איתך על הנושא.","51896","","160","True","True","False","","28","141.101.68.211","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57919","57918","רק הוספת שאלה על שאלה ולא ענית","09/08/18 09:00","כח אב","תשע"ח","09:00","עלי","ראה בעיונים של גמרת שטיינזלץ על ההתלבטות בהבנת שני הדברים.","209","","2089","True","True","False","","187","194.114.146.227","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57944","57918","מעון זו היא ליד טבריה","10/08/18 09:54","כט אב","תשע"ח","09:54","זילבר פדואל","ראה מה שכתבתי על כך כאן

כפי שכתב רש"י - ביקש רבי שמעון בן אליקום מרבו , רבי אלעזר (בן פדת, תלמיד רבי יוחנן מטבריה) לתת לו דוגמא מוחשית מאזור מגוריהם.

אמנם רש"י כתב "משם היו רואין את שילה ולא היה דבר מפסיק" אך בוודאי אין הדברים כפשוטם.
לא ידוע על מעון באזור שילה.
מה גם שלא יתנו דוגמא מאזור שאינו מוכר להם.
וכן הגירסה בירושלמי בעו קומי רבי לעזר (הוא רבי אלעזר, כמו בבבלי) ...כגון הדא בית מעון

יש להבדיל בין מעון שבדרום הר חברון (מוזכרת ביהושע טו-נה "מעון כרמל זיף ויוטה") ועוד,
לבין - בית מעון, כפי שמופיע בירושלמי הנ"ל כדיוקו של היפה עיניים כאן.

עד היום יש בטבריה שכונת פלוס 200 הנקראת כך
על שם מיקומה בגובה 200 מטר מעל פני הים (השכונה נמצאת במדרון, וגובהה הוא בין 180 מטר ל-245 מטר מעל פני הים). לשכונה זו שמות נוספים, בית מעון על שם יישוב יהודי קדום שהיה בסמוך. (מתוך ויקיפדיה ערך טבריה)","504","","2088","True","True","False","","275","82.81.31.217","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57947","57927","תרגום שורת היידיש המופיעה בתמונה הוא:","10/08/18 10:10","כט אב","תשע"ח","10:10","יהודי_קדום","מתפלל מכל הלב כאילו עמד [על כנו, י. ק.] משכן שילה.

אם תרגמתי נכון, רצוני לדעת מה הרקע לתפילה זו ומדוע דוקא בשילה? האם לאור הלימוד בדף היומי?","233","","2088","True","True","False","","196","79.177.14.237","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57959","57927","ציבור רב","10/08/18 13:25","כט אב","תשע"ח","13:25","אמלתראות","","267","jpg","2088","False","True","False","","233","74.113.190.218","0","57917","זבחים|קיח ע"א","0-jpg"),new Message("57948","57947","כמדומני מצאתי תשובה","10/08/18 10:39","כט אב","תשע"ח","10:39","הודו_כי_טוב","ותתפלל חנה","207","","2088","True","True","False","","381","79.181.103.174","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57961","57947","מתפלל במקום שעמד המשכן :)","10/08/18 14:21","כט אב","תשע"ח","14:21","אמלתראות","","267","","2088","False","True","False","","184","74.113.190.218","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57949","57948","תודה לך מכל הלב!","10/08/18 10:49","כט אב","תשע"ח","10:49","יהודי_קדום","","233","","2088","False","True","False","","160","79.177.14.237","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57955","57949","בבקשה","10/08/18 11:18","כט אב","תשע"ח","11:18","הודו_כי_טוב","לרשותך תמיד ","207","","2088","True","True","False","","199","79.181.103.174","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("57963","57961","תודה על התיקון.. ארט התחלף לי בהארץ","10/08/18 14:33","כט אב","תשע"ח","14:33","יהודי_קדום",".....","233","","2088","True","True","False","","146","79.177.14.237","0","57917","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("106338","106335","אם תכתוב","21/11/23 10:24","ח כסלו","תשפ"ד","10:24","עלי","לי את הדוא"ל שלך אוכל לשלוח אליך, אבל אני מוכרח לציין שמאז שכתבתי את הדברים עברו מים רבים בירדן וגם מעיון בתנ"ך כבר נתחדשו לי כמה עניינים ועלי לעבור עליו שנית ואולי אוסיף הערות ב"נ.
בכל אופן חשוב לציין שמבחינה ארכיאולוגית לא התחדש דבר עד כה ומעבר לכנסיות בהן כתוב בכתובת שמדובר בשילה אין מקורות יהודיים המעידים כך.
עוד אציין שלא סביר שמדובר בראש הר בעל חצור כי כמו במשכן ובמקדש צריך שליד המשכן יהיה 'נחל היורד מן ההר' לשם אספקת מים שוטפת למשכן ולכן גם אם המשכן עמד באיזור הר בעל חצור הרי שסביר שעמד במקום סמוך למעיין ונמוך ממנו.","209","","159","True","True","False","","36","172.71.134.104","0","57917","זבחים|קיח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);