var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57184;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57067","0","ג' דברים משום ג' זקנים","11/06/18 18:20","כח סיון","תשע"ח","18:20","אבי גרינבלט",""רבי ישמעאל אומר יכול יעלה אדם מעשר שני לירושלים ויאכלנו בזמן הזה ודין הוא בכור טעון הבאת מקום ומעשר טעון הבאת מקום מה בכור אינו אלא בפני הבית אף מעשר אינו אלא בפני הבית מה לבכור שכן טעון מתן דמים ואימורים לגבי מזבח ביכורים יוכיחו מה לביכורים שכן טעונין הנחה ת"ל (דברים יב, ו) והבאתם שמה עולותיכם וגו' מקיש מעשר לבכור מה בכור אינו אלא בפני הבית אף מעשר אינו אלא בפני הבית וכו'"

לאחר שהגמרא מביאה סדרת "נסיונות" ללמוד את דינו של מע"ש כאשר אין בית מקדש , מסיימת לבסוף עם היקש בין מע"ש לבכור.
הגמרא עוד ממשיכה ומציעה לימוד נוסף ולבסוף מגיע לאותה המסקנה , המקור - היקש (אפשר להבין שהרי "אין משיבים על ההיקש").

שאלה ואולי היא שאלה "למתחילים" (אני מחשיב עצמי למתחיל וכך בעז"ה עד 120...) , מהדברים עולה שלרבי ישמעאל היה היקש כמקור לדינו זה , לשם מה נועד כל הניסיון להוכיח שדין מע"ש בזה"ז יהיה שונה כאשר כבר יש כלי לימוד כה חזק (היקש) המוכיח את ההשוואה ?","539","","2152","True","True","False","","719","95.86.72.27","0","0","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57074","57067","הוכחה בדרך השלילה שהלימוד בלעדי והכרחי","11/06/18 22:25","כח סיון","תשע"ח","22:25","דוד כוכב","","125","","2152","False","True","False","","169","212.76.101.141","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57077","57074","האם היקש צריך חיזוק ?","12/06/18 10:46","כט סיון","תשע"ח","10:46","אבי גרינבלט","","539","","2151","False","True","False","","97","81.218.144.99","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57093","57077","צריך בדיקה למה להקיש אם ממילא יכול להלמד","12/06/18 13:23","כט סיון","תשע"ח","13:23","דוד כוכב","","125","","2151","False","True","False","","163","212.76.101.141","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57098","57093","עוד שאלה בענין","12/06/18 14:39","כט סיון","תשע"ח","14:39","אבי גרינבלט","ק"ו - יכול אדם ללמוד בעצמו
גז"ש - אא"כ קיבלה מרבותיו
היקש - ?","539","","2151","True","True","False","","86","81.218.144.99","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57102","57098","מסכת ראש השנה דף לד ע"א:","12/06/18 16:05","כט סיון","תשע"ח","16:05","דוד כוכב",""האי תנא, מעיקרא מייתי לה בהיקישא, והשתא מייתי לה בגזירה שוה? - הכי קאמר: אי לאו גזירה שוה - הוה מייתינא לה בהיקישא, השתא דאתיא גזירה שוה - היקישא לא צריך".
רש"י: "הכי קאמר אי לאו גזירה שוה - אי לא נאמרה גזירה שוה זו למשה מסיני לדונה, הייתי מביא הכל בהיקישא, כלומר מעצמו".","125","","2151","True","True","False","","154","212.76.101.141","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57107","57102","יש"כ","12/06/18 18:57","כט סיון","תשע"ח","18:57","אבי גרינבלט","","539","","2151","False","True","False","","74","95.86.72.27","0","57067","זבחים|ס ע"ב",""),new Message("57184","57107","האם דן מעצמו בי"א מידות שהתורה נדרשת?","17/06/18 02:14","ד תמוז","תשע"ח","02:14","המכריע","חוץ מק"ו שכן וגז"ש שלא?

מחלוקת מפורשת של רש"י ותוס' סוכה ל"א עמ' א'. לרשי רק ק"ו נדרש מעצמו ולא כל השאר, ולתוס' שם (ד"ה ור"י סבר) כולן נדרשים חוץ מגז"ש.

ולגבי השאלה הראשונה, כך מבנה כל מדרשי ההלכה, מכילתא תו"כ וספרי. ומובאים בש"ס אלפי פעמים! לפני שמביאים מקור לדין מדרשא, דנים מה היה לולא הדרשה, האם אין צורך "והלוא דין הוא", או שהיה נמצא להיפך ,"שיכול". ורק לאחר שמסיקים מדוע בלי דרשה זה לא הולך, או שבלי דרשה היה להיפך, רק אז מביאים את הדרשה.

אגב. רש"י כותב באיזה מקום, אולי בחולין, שאי אשר לגרוס יחד "שיכול והלוא דין הוא", מכיון ש-שיכול, זה הקדמה מדוע לכאורה להיפך, ו- והלוא דין הוא, הוא הקדמה מדוע אין צריך קרא לכאורה. ועפ"ז הגיה הגרי"פ במסוה"ש בכמה מקומות למחוק את אחד משניהם.","199","","2146","True","True","False","","263","95.86.107.120","0","57067","זבחים|ס ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);