var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56791;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56791","0","טבלת איזהו מקומן","25/05/18 10:09","יא סיון","תשע"ח","10:09","יהודי_קדום","את הטבלה יצרתי באמצעות מסד נתונים שבניתי ובעתיד בע"ה יתווספו נתונים כגון מעילה, פיגול וכו'.

טבלה זו מכילה כפי שאפשר לראות גם את מה שנלמד עד כה.","233","pdf","2169","True","True","False","","1107","79.182.6.168","0","0","זבחים|מז ע"א","0-pdf"),new Message("56794","56791","מקומן","25/05/18 14:12","יא סיון","תשע"ח","14:12","עלי","אמנם אני איני בקי כלל בכל הפרטים אבל נלענ"ד שראוי להפריד ולהבהיר ללומדים ( ואני ביניהם ) בין מקום הכהן העובד והמקריב לבין מקום הקרבן, הנסך וכדו' כי זה לא בדיוק אותו מקום אף כי הם סמוכים זה לזה, וצריך להבהיר כשהמשנה אומרת 'מקומן' של מי - הכהן או הזבח.","209","","2169","True","True","False","","148","164.138.113.29","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56798","56791","הערה ברשותך","25/05/18 16:23","יא סיון","תשע"ח","16:23","אבי גרינבלט","שעירי ופרי יוכ"פ , ציינת נכון שנתנו מכל אחד מהם בנפרד 16 מתנות ובסה"כ 32 בנפרד.
לאחר מכן ערבו את את הדמים ונתנו ביחד עוד 7 על טהרו של מזבח.
לגבי 4 המתנות על קרנות מזבח הקטורת , יש כידוע מחלוקת האם ערבו את דמם ואז נוספו עוד 4 מתנות ובסה"כ 43 או שלא עירבו את דמם ובסה"כ 47 (הרמב"ם פוסק כדעה ראשונה).","539","","2169","True","True","False","","111","95.86.72.27","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56805","56791","לאור הערתו החשובה של אבי עליי להוסיף:","25/05/18 17:17","יא סיון","תשע"ח","17:17","יהודי_קדום","הטבלה נקבעה ונבנתה להלכה ועפ"י המשנה, ואינה מביאה כלל מחלוקות שנידונות בש"ס.","233","","2169","True","True","False","","149","79.182.6.168","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56816","56791","עוד חוברת קטנה שיכולה להועיל","27/05/18 19:23","יג סיון","תשע"ח","19:23","אחיקם קשת","לאיזהו מקומן, ולזבחים בכלל","510","pdf","2167","True","True","False","","208","95.86.84.103","0","56791","זבחים|מז ע"א","0-pdf"),new Message("56887","56791","אחר הערתו החשובה של ר' אבי גרינבלט","31/05/18 12:08","יז סיון","תשע"ח","12:08","יהודי_קדום","לשנות את הטבלה כדי להבהיר ש"על מזבח הקטורת לא נתנו 7+4 מהפר והשעיר בנפרד" .
שקלתי את הדברים וחשבתי להשאיר את הטבלה ללא שינוי כדי להישאר נאמן למשנה המדברת רק על: "...פר ושעיר של יום הכיפורים - שחיטתן בצפון, וקיבול דמן בכלי שרת בצפון, ודמן טעון הזיה על בין הבדים ועל הפרוכת ועל מזבח הזהב..." ואינה כוללת את ההזאות שנעשו מערבוב דם פר יום הכפורים ודם שעיר יום הכפורים - הנדון במקום אחר.

אבל .... עם זאת:
את כל ההזאות, כולל אלה שנעשו מהתערובת ושעליהן מדבר אבי, ניתן לראות כאן.","233","","2163","True","True","False","","133","109.64.122.133","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56799","56794","יש הבחנה דקה בין מְקוֹמָן למִקּוּמָן,","25/05/18 16:46","יא סיון","תשע"ח","16:46","יהודי_קדום","לפני שאבהיר מהי ההבחנה, אעיר להצעתך הראויה בהחלט:
אם אני מבין נכון את הצעתך " שראוי להפריד ולהבהיר ללומדים ( ואני ביניהם ) בין מקום הכהן העובד והמקריב לבין מקום הקרבן, הנסך וכדו' " - הרי שמרכיביה נידונין במקומות שונים בש"ס, והטבלה שתתקבל לא תשקף את מעשה הקרבנות בפרק איזהו מקומן. כפי שאמרתי בהודעה הפותחת, הטבלה שהעליתי נוצרת באופן אוטומטי על פי הנתונים שאני מזין למסד נתונים שפיתחתי - כך שבעתיד בע"ה יתווספו עוד ועוד 'נתונים' גם כהצעתך.

יסוד המילה מְקוֹמָן הוא מָקוֹם .
ופירושה הוא אזור, שטח בו נמצא או קורה משהו, לכן כשנאמר "אֵיזֶהוּ מְקוֹמָן שֶׁל זְבָחִים" - עלינו להבין את פירוש המילה מְקוֹמָן לפי מובנה בפירוש המשנה והגמרא כמָקוֹם: מקום ארבע עבודות דם הזבח לפי סוגו: מקום שחיטתו, מקום קבלתו, מקום זריקתו/שפיכתו/נתינתו, מקום אכילתו וכו'.

לעומת זאת, כשאתה כותב "בין מקום הכהן העובד והמקריב לבין מקום הקרבן,..." - נדמה לי שיש להשתמש במילה מִקּוּמָן שבלשוננו, שהרי
יסוד המילה מִקּוּמָן הוא מִקּוּם, ופירושה הוא קביעה/בחירה/תיאור של מקום שנקבע/נבחר/ למטרה מסויימת,","233","","2169","True","True","False","","145","79.182.6.168","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56800","56798","המחלוקת היא על 43 או 39","25/05/18 16:56","יא סיון","תשע"ח","16:56","יהודי_קדום","לפי רש"י רק על מזבח הזהב ניתן הדם שלא בהזאה כמאמר הפסוק: ' וְלָקַ֞ח מִדַּ֤ם הַפָּר֙ וּמִדַּ֣ם הַשָּׂעִ֔יר וְנָתַ֛ן עַל־קַרְנ֥וֹת הַמִּזְבֵּ֖חַ סָבִֽיב' (ויקרא פרק טז פסוק יח). לדעת הרמב"ם אף על מזבח הזהב ניתן הדם בהזאה (תמצא בהלכות עבודת יום הכיפורים פרק ד הלכה ב).
ז"א: להרמב"ם האומר שאף על קרנות מזבח הזהב הייתה הזאה - סה"כ היו ארבעים ושלוש הזאות.

לרש"י: סה'כ 39 הזאות ו- 4 נתינות דם.

בכל מקרה, אין "מחלוקת האם ערבו את דמם ואז נוספו עוד 4 מתנות " - ולכ"ע והדם על מזבח הקטורת ניתן מתערובת דם הפר ודם השעיר.
תוכל להעלות את המקור המדבר על 47? הוא תמוה מאוד בעיניי ואולי לא הגעתי אליו.","233","","2169","True","True","False","","150","79.182.6.168","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56802","56800","דף מב,ב","25/05/18 17:03","יא סיון","תשע"ח","17:03","אבי גרינבלט",""רבא אמר אפילו תימא בפר אחד ושעיר אחד לפיגולו מרצה ארבעים ושלש והא תניא ארבעים ושבע הא כמאן דאמר מערבין לקרנות והא כמאן דאמר אין מערבין לקרנות והא תניא ארבעים ושמונה הא כמאן דאמר שיריים מעכבין הא כמאן דאמר אין שיריים מעכבין":
ומחלוקת רבי יונתן ורבי יאשיה ביומא נז,א
ורש"י במקום
"הא כמ"ד כו' - פלונתא דר' יאשיה ור' יונתן היא (יומא דף נז:) במתן הקרנות ולקח מדם הפר ומדם השעיר חד אומר שיהו מעורבין וחד אומר מזה בפני עצמו ומזה בפני עצמו:"","539","","2169","True","True","False","","160","95.86.72.27","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56803","56802","המחלוקת של היום היא בגמרא ולא בפרשניה!","25/05/18 17:09","יא סיון","תשע"ח","17:09","יהודי_קדום","השבתי על הרמב"ם שהופיע בדבריך וכן שלהלכה שנקבעה שהיו 43 הזאות כולל 4 המתנות.","233","","2169","True","True","False","","140","79.182.6.168","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56804","56803","יש"כ על ההשקעה בטבלה המקיפה","25/05/18 17:16","יא סיון","תשע"ח","17:16","אבי גרינבלט","","539","","2169","False","True","False","","91","95.86.72.27","0","56791","זבחים|מז ע"א",""),new Message("56888","56887","טעיתי בשיקול הדעת לעיל! שיניתי את הטבלה","31/05/18 18:43","יז סיון","תשע"ח","18:43","יהודי_קדום","כך שתביע את הערת אבי.
יישר כוח לאבי.
מצורפת הטבלה המעודכנת.","233","pdf","2163","True","True","False","","157","109.64.122.133","0","56791","זבחים|מז ע"א","0-pdf"),new Message("56892","56888","כשם שקיבלת שכר...כך תמשיך לקבל שכר...","01/06/18 08:16","יח סיון","תשע"ח","08:16","אבי גרינבלט","יש"כ על הדברים !
תזכה להמשיך ולהאיר דברים מחכימים בפורום ובכלל.","539","","2162","True","True","False","","123","95.86.72.27","0","56791","זבחים|מז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);