var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56605;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56605","0","איך מקבלים חשק להמשיך עם המסכת זבחים?","09/05/18 22:39","כד אייר","תשע"ח","22:39","תענית חלום","אני די חדש בלימוד הדף היומי.
התחלתי בבבא בתרא.
משום מה בזבחים אני מרגיש קצת לא בענינים ","697","","2187","True","True","False","","1249","46.116.75.206","0","0","כללי|",""),new Message("56606","56605","מסכת זבחים היא הקשה ביותר","09/05/18 23:23","כד אייר","תשע"ח","23:23","דוד כוכב","אמרו במסכת בבא מציעא דף קט ע"ב: "כי מטית לשחיטת קדשים תא ואקשי לי".
ופירש רש"י: "כי מטית לשחיטת קדשים - הכרתי בך שאתה חדוד ויודע להעמיק ולהקשות, וכי מטית למסכת זבחים, שהיא עמוקה - תא אקשי לי, ואתן לב לתרץ לפי שאלתך".

מי שצולח את זבחים, שאר הש"ס כבר נקל יותר

זבחים היא שיא מאווינו, להעניק לאדון-כל תשורה צנועה כיד יכולתנו, לחם אלהיו.","125","","2187","True","True","False","","339","213.151.43.85","0","56605","כללי|",""),new Message("56608","56605","בחיי החול חשק מטבעו יכול לבוא באופן זמני","10/05/18 10:37","כה אייר","תשע"ח","10:37","יהודי_קדום","והוא מניע את האדם לעשיית משהו, החשק, בד"כ, מתעורר בנו לזמן קצר וחולף!,
מה שאין כן החשק ללימוד התורה: הוא מתמשך, אינו בא בפתע פתאום והוא מלווה ונמצא בחיינו בכל רגע ורגע.

מה הסיבה ששאלתך מתעוררת דווקא במסכת זבחים?
האם היא קשה בעיניך? פרטי הקרבנות וכו' מרובים?

בתוך דברי הרמב"ם שמובאים בהמשך, הוא כותב: "..רוב התלמידים אינם יודעים מן הקרבנות" - אז הנה ברור שכולנו באותו מצב כשלך... כמעט.

אני בטוח שאם תתמיד בלימוד בעיון ודקדוק - ואפילו בלי חשק - ותבין את הנושאים המרכיבים את מסכת זבחים תראה שאין היא קשה כלל וכלל כפי שאחרים חושבים. ודע כי לא חלום הוא זה, ואולי בסבב הלימוד הבא של הדף-היומי אתה תחזק בדברים לומדים חדשים אחרים.
לפני שאביא את דברי הרמב"ם שודאי יש בהם חיזוק גדול ומשמעותי כתשובה
לשאלתך אני רוצה לומר שהיחס בין החשק ללמוד לבין מידת ההעניין שאנו מגלים בנושא - הוא יחס ישר: ככל שעניינינו בנושא רב - החשק גדל, כן, החשק נמצא בסוף שרשרת הלימוד ההתחלתית אבל אח"כ הוא נבלע ונטמע בנו.
ועוד משהו: כמו בכל דבר הידיעה באה מהלימוד, הלימוד בא מהרצון לדעת, גודל הרצון לדעת בא מגודל העניין שאנו מגלים בלימוד.

וביחס לעניין שמגלים לומדי התורה במסכת זבחים הנה דברי הרמב"ם בהקדמה לפירושו על המשנה זבחים:

"ראיתי להקדים דברים בחלוקי הקרבנות וסקירת סוגיהם לפני שאתחיל בפירוש סדר זה, ואשר הביאני לכך אף על פי שחלוקתן דבר פשוט וכולם מקראות בתורה ואי אפשר להביא בזה דבר מופלא ולא עמקות עיון, הוא מפני שדבר זה כלומר הקרבנות כבר אבד בעונותינו שרבו, ואין מעיינים בו כי אם מעטים מבני אדם, ואין עניניו נזכרים תכופות לפני האדם שיזכרם אף על פי שכבר עיין בהם, כיון שאין שם מעשה הגורם חזרתו, ואין בני אדם שואלים על שום דבר מהם כלל, עד שהושוו בהם החכם הגדול והסכל שבהמון, והרי רוב התלמידים אינם יודעים מן הקרבנות אפילו מה שנאמרו בו מקראות מרובים...".



קבל את ברכתי בהצטרפך ללימוד בבית מדרש זה","233","","2186","True","True","False","","242","79.177.10.56","0","56605","כללי|",""),new Message("56609","56605","לדעתי באמת עדיף לך","10/05/18 10:39","כה אייר","תשע"ח","10:39","אור חדש","לדלג כבר מעכשיו למנחות והלאה.
לימוד זבחים מלבד היותו עוסק ב'הלכתא למשיחא' ולכן ערכו פחות יחסית ללימוד המביא לידי מעשה הינו גם מאד שונה מדרך הלימוד הרגילה של הבבלי ואם אתה רק מתחיל את הדף היומי בבבלי במטרה לקנות את דרך הלימוד שלו ע"י לימוד מקיף בבקיאות אז חוששני שלא תשיג זאת ע"י מסכת זו שהיא למעשה יצור כלאים שבמהותו וחוסר הבהירות הלוגית שלו דומה לירושלמי ורק במינוחים ולשון לבבלי (בלט למשל בצורה מבהילה בדף כה ששאלתיו היו משוללי ההגיון הפשוט(שגיל הבהמה ממשיך לעלות אחר מותה ושניתן להטיל מום בבהמה מתה, בבבלי רגיל שאלות כאלו לא היו עוברות את הסף לדעתי))
לאותם ת"ח שעסקו בבבלי מברכות עד היום יש וודאי ערך בלימוד של ה'שיטה הארצישראלית' של מסכ' קדשים אך זה רק כשלב ב' אחר ש'סיימו' הבבלי ה'רגיל', אומנם להתחיל מה'סוף' נראה לי לא מומלץ","458","","2186","True","True","False","","211","213.151.55.26","0","56605","כללי|",""),new Message("56610","56605","מבחן גדול לאמונה","10/05/18 11:39","כה אייר","תשע"ח","11:39","אבי גרינבלט","יש במסכת שקלא וטריא המקבילה למסכתות אחרות ויש בה כמובן גם סוגיות מורכבות.

אני הקטן מרגיש שאמנם יש במסכת מושגים הרחוקים מאד מחיי היומיום שלנו אך כאן בדיוק הנקודה (ראה גם לשון הרמב"ם בהקדמה לסדר קדשים ואולי תמצא מנוחה).

"וכשיראה השי"ת שישראל עמו מכינים עצמן לדעת דיני העבודה בכל הלכותיה, ועומדים ומצפים מתי יגיע דבר זה למעשה, בודאי יחוש לגאלנו ויבנה לנו בית תפארתנו. כי מכיוון שאנחנו עשינו את שלנו, הוא בוודאי יעשה את שלו וישוב אלינו ברחמים ונזכה לראות בנחמת ציון וירושלים, במהרה בימינן אמן".
לשון רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זצוק"ל - החפץ חיים

בהצלחה רבה בעז"ה בלימוד !","539","","2186","True","True","False","","173","81.218.144.99","0","56605","כללי|",""),new Message("56611","56605","השאלה מורכבת מאוד","10/05/18 12:26","כה אייר","תשע"ח","12:26","אביגדור","כי היא מאוד תלויה בניסיון שיש לך בלימוד, באופי שלך וכו'.
בהחלט יש אפשרות לעבור בינתיים למסכת קלה יותר, אולי אפילו לסדר מועד.
מאידך, היתרון של דף יומי הוא שכשאתה לומד עם כל עם ישראל אותו דף, זה נותן לך מחויבות.","571","","2186","True","True","False","","222","199.203.227.29","0","56605","כללי|",""),new Message("56612","56605","תודה רבה לכולם","10/05/18 12:47","כה אייר","תשע"ח","12:47","תענית חלום","על המשוב ועל החיזוקים.
בעז"ה נתאמץ ונתגבר על הכל ונלמד את הדף היומי!","697","","2186","True","True","False","","120","46.116.175.123","0","56605","כללי|",""),new Message("56620","56605","נזיקין או קדשים?","10/05/18 21:42","כה אייר","תשע"ח","21:42","לינקוש","החת"ס סופר כתב שרוב מידות שהתורה נדרשת בהן מופיעות בסדר קדשים. אמנם כדי לבוא לחכמה זו שעמוקה וגדולה מכל החכמות - הרי שעל האדם להתחכם בעצמו. ולכך אם יעסוק בסדר ממונות ויעיין בדברי הטוען והנטען, בכללי מיגו וחזקה וכדומה, הרי יתחדד שכלו עד שיוכל להגיע לחכמת התורה הטמונה בסדר קדשים.

והוא שאמרו, הרוצה להחכים – ולעסוק בסדר חכמת הוא סדר קדשים, עליו לעסוק תחילה בדיני ממונות שבסדר נזיקין. שאז כשיתחכם מוחו יזכה לעמוד על סוד סדר זה.","58","","2186","True","True","False","","268","46.121.45.16","0","56605","כללי|",""),new Message("56621","56620","נרפים אתםנרפים ע"כ אתם אומרים נלכה נזבחה","10/05/18 23:55","כה אייר","תשע"ח","23:55","זילבר פדואל","אבי מורי הי"ו מספר על מגיד שיעור שהתחיל זבחים בדף היומי, בלשון חידוד
בסיפור על ראש ישיבה שראה 2 בחורים , שבמקום להתעמק
במסכת הישיבתית, מסדר נזיקין, עם שלל הפלפולים שם,
למדו זבחים.
אמר להם (במלעיל כמובן)
נרפים אתם נרפים על כן אתם אומרים נלכה נזבחה (=נלמד מס' זבחים)


ברוך הבא לפורום
נחזק אותך בבית מדרשנו הוירטואלי
ומהרה ייבנה ונזכה גם לאכול מהזבחים","504","","2186","True","True","False","","330","82.81.31.217","0","56605","כללי|",""),new Message("56622","56620","ללא ספק יש כאן שימוש גדול","11/05/18 10:57","כו אייר","תשע"ח","10:57","אור חדש","במידות שאין דרכו של הבבלי להביאם בד"כ בשאר הסדרים
בהחלט גם ניתן להבין למה משתדל הבבלי בד"כ למעט השימוש ב'אם אינו ענין לעצמו וכו' ' ודומיו משאר מיני דרשות שעיקרן עומד על סברא ולא על המקור עצמו
דרך לימוד זו נראה שהיתה יותר מקובלת בירושלמי בו הת"ח ראו עצמם כנראה יותר בעלי סמכא לבסס דינהם על סברתם מאשר בבבלי בו העדיפו שהדינים יהיו מבוססי תהליכי הסק יותר חד משמעיים

אומנם ייתכן שדוקא בעניין הרוחני הגבוה של המקדש (ובהפך דברי הכוזרי) יש יותר צורך בסברא עצמית חופשיה מאשר בשאר תחומים","458","","2185","True","True","False","","190","188.120.148.24","0","56605","כללי|",""),new Message("56623","56622","דבריך מעניינים....","11/05/18 14:31","כו אייר","תשע"ח","14:31","אבי גרינבלט","הובאו כאן בפורום בעבר, דברים שאמר הראי"ה זצ"ל בפתיחה לסדר נזיקין ובדבריו ציין שעליונותה של מסכת בבא בתרא נובע מהעובדה שמקור ההלכות בה מסברות.
ממש כדבריך.

"ויש גם לדון להיפך , שמה שהשכל שולט בו יותר, שורשו בנקודה הכללית בקדושה; וכמו שאמרו 'הרוצה להחכים יעסוק בדיני ממונות' (סוף בבא בתרא) ומחכימים יותר, ויתרון החכמה היא שמתאחדת ונאחזת בקדושת ההויה בתוכיותה ומתוך זה מתעלה השכל להעמקת ותפיסת עומק כל עניני התורה ולדעת האומרת חדא מסכתא היא וסידור עניניה צריך להיות ב'מעלין בקודש' ומשום כך תחילה בבא קמא שדיניה מפורשין ולאחריה בבא מציעא ודיניה פחות מפורשין ולאחרונה בבא בתרא 'שכולה קבלה ודברי סברות ולא התבאר מן התורה"","539","","2185","True","True","False","","168","95.86.72.27","0","56605","כללי|",""),new Message("56625","56623","ייש"כ","11/05/18 14:49","כו אייר","תשע"ח","14:49","אור חדש","","458","","2185","False","True","False","","125","37.26.147.239","0","56605","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);