var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55133;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55128","0","ה' הערות לדף לב (באיחור של 5 ימים)","21/02/18 17:45","ו אדר","תשע"ח","17:45","המכריע","א. חרס של הדריינוס. הענין הוא שלשאת נודות עם יין באופן רגיל זה משא גדול וכבד, משא"כ באופן זה של תרכיז, המשא מועט וקל, ובכל מקום בואם נוטלים ממי המקום והופכים אותם ליין על ידי חרסים אלו, ופשוט.

ב. ולא הודו לו. להלן מוכח שאין הכוונה שכך העיד ששתה ר"ג ולא הסכימו עמו חבריו של ר"ג, אלא דבאותה שעה שהעיד שמעון לא הודו לו השומעים לעדותו.

ג. התם ליתיה לאיסוריה בעיניה וכו'. בעניותי לא הוברר לי היטב מדוע קנקנים נחשב טפי ליתיה לאיסוריה בעיניה מנודות וחרס. ומתוך דברי תוס' קצת משמע דאפשר לפרש דהנאת קנקנים היינו למוכרן לגוי, וא"כ באמת א"ש דחרס נהנה מגוף החרס הבלוע בו איסור וכן בעור הנודות שעושהו שטיח לחמור, משא"כ ההנאה מן הקנקנים היא מתמורתן. ויל"ע.

ד. (בעמ' ב') דלא כרבי אליעזר דאמר סתם מחשבת גוי לעכו"ם. לכאורה מוכח כן בהמשך מתני' דאסרו לר"מ גבינות של בית אונייקי בהנאה ומפרש להלן משום דשוחטין שם לעכו"ם, הרי דלמתני' רק במקום אחד עושין כן. אמנם עי' תוס' דאדרבא הביאו מזה קושיא ועי' מה שתירצו.

ה. רבי יהודה ב"ב היא. עי' רש"י דמהאי טעמא דמטמא ה"ה אוסר בהנאה. וקצ"ב דהעיקר חסר מן הספר.","199","","2267","True","True","False","","842","37.60.45.25","0","0","עבודה זרה|לז ע"א",""),new Message("55133","55128","ל-ג.","21/02/18 22:29","ו אדר","תשע"ח","22:29","דוד כוכב","חידושי הרמב"ן מסכת עבודה זרה דף לב ע"א:
"כמאן דאיתיה לאיסורא בעיניה דמי דהעור מתקשה ביין שעמד בו הרבה ומהני לשטיחין וניכר הוא דומיא דחרס אדרייני שבליעת היין גדולה שבו מסייעת בסמיכת כרעי המטה שלו".","125","","2267","True","True","False","","175","212.76.115.178","0","55128","עבודה זרה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);