var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55134;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55123","0","מעשה יהודה ותמר","21/02/18 11:22","ו אדר","תשע"ח","11:22","אבי גרינבלט","איך מתבאר הענין (כמובן מתוך זהירות שכן עסקינן בגדולי העולם) ?
א. תמר מוצאת לשריפה ע"י יהודה ובית דינו (היתה בתו של שם שהיה כהן) ועדיין , דין שריפה ליבמה קודם מתן תורה.
ב. מה לגבי מעשהו של יהודה שבא על ספק נוכריה ?
ג. מנין היה ברור שתמר נבעלה לעכו"ם ומכך גזרו (וענשוה בשריפה) ?","539","","2259","True","True","False","","840","81.218.144.99","0","0","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55126","55123","ישנם ביאורים רבים לסיפור","21/02/18 13:57","ו אדר","תשע"ח","13:57","אור חדש","הפשוט יותר (שיש עליו הכי קצת קושיות) זה שכלל לא היה כאן דין תורה אלא דין קדמוני שנמסרה המזנה לבית הבעל לעשות בה עונש כרצונם.
עניין נוסף- שלא לשורפה למוות התכוון אלא רק לעשות בה סימן לדראון.
ב- הגמ' שם מתארת שהיה לו באותה שעה יצר בלתי ניתן לשליטה, כל האחים נישאו בפשטות לנכריות, עכ"פ יהודה וודאי נשא כנענית לכתחילה בתחילה, לא ראו בכך פגם.
ג- חזור לא'.","458","","2259","True","True","False","","141","213.151.55.26","0","55123","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55134","55123","תשובות","21/02/18 23:02","ו אדר","תשע"ח","23:02","דוד כוכב","א. ראה כאן.

ב. במסכת סוטה דף י ע"א:
"ותשב בפתח עינים... רבי שמואל בר נחמני אמר: שנתנה עינים לדבריה; כשתבעה, אמר לה: שמא נכרית את? אמרה ליה: גיורת אני; שמא אשת איש את? אמרה ליה: פנויה אני; שמא קיבל בך אביך קידושין? אמרה ליה: יתומה אני; שמא טמאה את? אמרה ליה: טהורה אני".

ג. רוב פסולים אצלה, וישראל לא חשידי.
מסכת מכשירין פרק ב משנה ז:
מָצָא בָהּ תִּינוֹק מֻשְׁלָךְ, אִם רֹב נָכְרִים, נָכְרִי, וְאִם רֹב יִשְׂרָאֵל, יִשְׂרָאֵל. מֶחֱצָה לְמֶחֱצָה, יִשְׂרָאֵל. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, הוֹלְכִין אַחַר רֹב הַמַּשְׁלִיכִין.","125","","2259","True","True","False","","163","212.76.115.178","0","55123","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55147","55123","תשובות","22/02/18 10:56","ז אדר","תשע"ח","10:56","אליעזר מ ש","1] לבני ישראל היה דין של ככל בני נח - לפני מתן תורה . ולכן לא היה אסור להם לשאת נוכריות, וגם לא היה עליהם איסור לבוא על קדשה [פנויה המזנה ]וגם לא היו חייבים בהלכות יבום.
2] [תלמיד הרי"ף - רבינו אפרים,] כותב, שרק רצו לתת בה סימן על ידי מכוות אש , ולא לשרוף אותה ממש. והטעם, או בגלל שקבלו עליהם בגדר שלא תזנה פנויה, או בגלל שהייתה מצאצאי שם בן נח שהיה כהן לאל עליון, ולכן קבלו עליהם צאצאיו או חלק מהם גדרים נוספים כגון מצוות יבום וזיקת יבום. שעל כן היבמה אסור לה להיות עם אחר בטרם הותרה . [על ידי חליצה או מיתת היבם ] או שמי מצאצאיו לא תזנה גם כשהיא פנויה.","610","","2258","True","True","False","","152","62.219.62.182","0","55123","עבודה זרה|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);