var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52994;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52992","0","מנין מודדים","12/10/17 21:44","כב תשרי","תשע"ח","21:44","עלי","לגבי עגלה ערופה. מטיבורו, מחוטמו או מצוארו.
מחוטמו לכאורה פשוט, שכן משם נכנס האויר לנשימה ולכן משם מתחילה חיות האדם.
אך לא ברורות השיטות החולקות, איזה עיקר חיות יש בטבור ואיזה בצואר ?
אם הכוונה לזרימת הדם בצואר, צריך היה למדוד מהלב ואם עיקר החיות הוא השכל ההכרה והמודעות ראוי היה למדוד מהראש. וכי בגלל שכשכורתים לאדם את הראש יוצא הדם מהצואר ואז הוא מת מיד זה אומר ששם עיקר חיותו?
נראה שהטבור הוא פשוט מרכז הגוף וכאילו מרכז הגוף הוא מרכז חיות הגוף כי באמת אין קשר בין מקום כניסת האויר לנשימה למרכז החיות שהוא בלב או במוח ולכן מודדים מהטבור לר' אליעזר
כמו כן נראה שהדבר היה תלוי לדעת התנאים בסברא ולא במסורת או הלמ"מ, והרי בתורה אין ולו רמז מניין למדוד.
כיצד אפוא הוכרעה ההלכה בעניין כזה, וכי בגלל שר' עקיבא נחשב כמייצג את דעת הרוב בלי קשר לידע מדעי אמיתי רק על פי כלל וסברות שביסוסן המדעי אינו ברור ?
אשמח לקרא התיחסויות. במיוחד מה היה קורה לו היה מוכרע בימינו שמרכז חיות הגוף בראש או בלב, האם היתה ההלכה משתנה או שלאחר שהדבר הוכרע לא ישנה כבר הידע המדעי ?","209","","2389","True","True","False","","844","213.151.51.144","0","0","סנהדרין|פח ע"א",""),new Message("52994","52992","מקום החיוּת","12/10/17 23:28","כב תשרי","תשע"ח","23:28","דוד כוכב","כשם שמחוטמו נכנס האויר לנשימה, כך כבר בשעת היווצרו בבטן אימו הוא מקבל את כל חיותו דרך הטבור.

ובפרשת השבוע - במדרש תנחומא פרשת בראשית ט: "והאיך הרגו עשה לו פציעות פציעות חבורות חבורות באבן בידו וברגליו שלא היה יודע מהיכן נשמתו יוצאת עד שהגיע לצוארו".
מצוארו יוצאה נשמתו, שם היא.","125","","2389","True","True","False","","200","95.86.70.88","0","52992","סנהדרין|פח ע"א",""),new Message("52999","52994","מרכז החיות","15/10/17 08:42","כה תשרי","תשע"ח","08:42","עלי","יש חשיבות למרכז ועיקר החיות באדם החי, למשל במי שנפלה עליו מפולת והוא ספק חי ויש לבדוק ולפנות את המפולת ואז יש לברר עד היכן לבדוק - בשבת.
אבל בעגלה ערופה הרי מדובר בחלל, ואין בו שום חיות, אם כן מה זה משנה היכן היה מרכז ועיקר חיותו בחייו ?
ומה יעשו אם נכרת ראשו והותז למרחק מגופו וכך נתגלה, ללא גוף או ללא ראש ( והחלק החסר פשוט נעלם ולא נמצא), האם נמדוד מראשו ( ונתעלם מגופו ) או מטיבורו ( ונתעלם מראשו) או מצוארו ( וגם בזה יש לשאול, צוארו -מצד ראשו או מצד גופו, והרי הם רחוקים מאד זה מזה )?","209","","2386","True","True","False","","185","194.114.146.227","0","52992","סנהדרין|פח ע"א",""),new Message("53000","52999","חשיבות הגופה באה מזמן חיותה","15/10/17 09:54","כה תשרי","תשע"ח","09:54","דוד כוכב","כבוד הגוף החי נשמר גם לאחר מיתה, ומקום עיקר החיות הוא הנקודה המרכזית.

בדיקת הנשימה אם קיימת עדיין חיוּת, זה ענין מעט שונה ממרכז החיות.

במשנה במסכת סוטה דף מה ע"ב: "נמצא ראשו במקום אחד וגופו במקום אחר - מוליכין הראש אצל הגוף, דברי רבי אליעזר; רבי עקיבא אומר: הגוף אצל הראש".","125","","2386","True","True","False","","159","95.86.70.88","0","52992","סנהדרין|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);