var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52628","0","ט' הערות לדף נב","06/09/17 23:24","טו אלול","תשע"ז","23:24","המכריע","בס"ד.

א. מאי תנא דקתני זו. מרש"י משמע דגרס מאי זו.

ב. אף הוא אם מת בידם. דהא בעמ' ב' תנן דכך מצות הנחנקין באופן זה ממש.

ג. מאן דיליף מעדת קרח וכו' ונילף מינה. לכאורה אותה הקושיא גם להיפך, מאן דיליף מבני אהרן מ"ט לא יליף מעדת קרח ע"כ משום דס"ל שריפה ממש ונילף מינה, והתשובה מיישבת גם שאלה זו.

ד. לעגל. פירש"י מהר. והיינו הא דאמרינן בקדיש בעגלא.

ה. וכבר היו משה ואהרן מהלכין וכו'. נ"ב האי לישנא הוא לישנא דספרי שכך דרכו לפתוח עובדה בתיבת וכבר. ובעל המסוה"ש שציין לתוספתא כמעט לא ציין למכילתא תו"כ ספרי. (וכעין זה יש בקידושין דף י' עמ' ב' ועוד מקומות).

ו. אימתי ימותו שני זקנים וכו'. ידוע מש"כ בספרים דכוונתם שמשה ואהרן הנהיגו בדרך נס, עננים מן ובאר, ורצונם של נדב ואביהוא היה לעבוד את הבורא ולקיים מצוותיו במסגרת הנהגה טבעית שהיתה אמורה להתחיל רק לאחר מיתת משה ואהרן.

נב:

ז. בזמן שאין כהן אין משפט. צ"ב דדרשה זו נצרכת גם אם יש סנהדרין, מ"מ אם אין כהן בעבודתו אין משפט מות, אבל הרי רב חמא ב"ט לא דנה בסנהדרין כלל. ואולי השעה היתה צריכה לכך כנ"ל, ומ"מ אף כשהשעה צריכה והורגין שלא בב"ד יש לעשות דומיא דקרא, באותה מיתה ובזמן הנכון. ודוק.

ח. והא דתנן אלו הן הנהרגין וכו'. צ"ב דלעיל לא הביאו את רשימת הנסקלין והנשרפין לשאול מנא לן, וכן בסמוך בנחנקין, אלא דנים בהם במקומם בפרקין דלהלן, ומה ראו על ככה רק בנהרגין. ואפשר איידי דזוטר, דיש רק שני נהרגין, לכן מסיים כל ענייניהם כאן.

ט. הוקשו שופכי דמים לעגלה ערופה. בר"ח פירש דגז"ש היא, נאמר ברוצח ובערת, ונאמר בעגלה ואתה תבער.","199","","2429","True","True","False","","947","95.86.111.94","0","0","סנהדרין|נב ע"א",""),new Message("52637","52628","הע'","07/09/17 09:08","טז אלול","תשע"ז","09:08","דוד כוכב","ה. כיוצא בזה, לקמן בריש דף נד ע"א "תניא כוותיה דרבא" הוא מתורת כהנים כמו שכתב רש"י. ופלא שמשמע שאותם אמוראים שחלקו בזה לא היו בקיאים בברייתות של מדרשי ההלכה. גם בתוספתא מצינו שלא היו בקיאים, דלא כאמוראי הירושלמי שהחשיבוה קרוב למשנה.

ז. רב חמא בר טביה דן בסנהדרין קטנה, כך משמע ברש"י: "וטעה בדתניא - שאין בית דין ממיתין אלא בזמן לשכת הגזית, בעוד סנהדרין נוהגת בלשכת הגזית נוהגת אף בחוץ לארץ, כדאמרינן במסכת מכות (ז, א עיין שם)".","125","","2428","True","True","False","","205","95.86.105.227","0","52628","סנהדרין|נב ע"א",""),new Message("52654","52637","הוא הושיב סנהדרין של כג ?","07/09/17 16:04","טז אלול","תשע"ז","16:04","המכריע","וקיים בה כל מצוות סנהדרין?
וכולם טעו בזה?

אדרבא. כוונת רש"י לכאורה שמכיון שאין סנהדרין בלשכת הגזית אי אפשר להושיב סנהדרין בשום מקום, ועל כן בוודאי לא היה סנהדרין.

אבל אולי יש להבין ברש"י כדבריך. שהושיב סנהדרין בחו"ל וטעה בזה גופא וכך פירש רש"י את כוונת הגמרא שזו טעותו השניה. ולדידי עדיין צ"ב.","199","","2428","True","True","False","","342","95.86.80.45","0","52628","סנהדרין|נב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);