var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=477;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("477","0","האמנם "מעשה לסתור"???","05/08/09 19:39","טו אב","תשס"ט","19:39","שאינו יודע לשאול","במשנה נאמר:
"המשכיר בית לחבירו לשנה, נתעברה השנה - נתעברה לשוכר.
השכיר לו לחדשים, נתעברה השנה - נתעברה למשכיר.
מעשה בציפורי באחד ששכר מרחץ מחבירו בשנים עשר זהב לשנה, מדינר זהב לחדש, ובא מעשה לפני רבן שמעון בן גמליאל ולפני רבי יוסי, ואמרו: יחלוקו את חדש העיבור
".

והגמרא הקשתה: "מעשה לסתור".

לא ברור לי למה המעשה סותר?
הרישא מדברת על דין אחד [שההשכרה היא או "לשנה" או ל"חדשים"]
והסיפא (המעשה) מדברת על דין אחר [שלשון ההשכרה מורכבת משני הגורמים יחד - "לשנה" ו"לחדש"] !","48","","5381","True","True","False","","932","77.126.73.59","0","0","בבא מציעא|קב ע"ב",""),new Message("479","477","שני תירוצים בריטב"א","05/08/09 21:17","טו אב","תשס"ט","21:17","הראל",""יש לפרש דלאו דוקא לסתור דהא ליכא ברישא מידי דפליג אהאי מעשה אלא דלא איירי בה כלל,
ויש לפרש דברים כפשטן דכיון דתנא נחית למיתני דיני, דהא השכיר לו לחדשים ונתעברה השנה נתעברה למשכיר פשיטא, אלא דתנא דינין קתני, וכיון דנחית למיתני דינין ולא קתני הא מכלל דסבירא ליה דלית לן דין חלוקה בהא אלא או כוליה למשכיר או כוליה לשוכר".","46","","5381","True","True","False","","196","77.126.73.59","0","477","בבא מציעא|קב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);