var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=461;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("461","0","חובת מזוזה לשוכר- מהתורה או מדרבנן?","04/08/09 09:44","יד אב","תשס"ט","09:44","אבינועם","יש מחלוקת גדולה בראשונים האם שוכר חייב במזוזה מהתורה או מדרבנן.

הנימוק לחייב רק מדרבנן זה כיוון שכתוב "וכתבתם על מזוזות ביתך". - דווקא בית שלך (ולא דירה שכורה).

ואת דברי הסוגיה אצלנו שכתוב "מזוזה חובת הדר היא", שלכאורה משמע שיש לחייב את השוכר - ביאר תוס' לשיטה זו שהכוונה של הגמרא היא לפטור את המשכיר כי הוא לא דר שם (אבל וודאי שהשוכר פטור כי זה לא הבית שלו).

[תוס' מנחות מד ע"א: ...ומיהו י"ל דמזוזה נמי מדרבנן דתרי ביתך כתיבי והא דבעי בסוף השואל (ב"מ קא:) מזוזה על מי ופריך הא אמר רב משרשיא חובת הדר היא לאו לחיובי שוכר מייתי לה אלא ה"ק פשיטא שהמשכיר אינו חייב כיון שאינו דר שם...]

אמנם הדעה המחייבת מהתורה סוברת ש"ביתך" בא ללמד על "דרך ביאתך" ולא למעט בית של אחרים [מובא בתחילת התוס' שם כאפשרות ראשונה].","45","","5387","True","True","False","","1213","87.70.127.235","0","0","בבא מציעא|קא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);