var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98701;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37592","0","אין עושין מאהבה אלא מיראה","23/11/14 01:07","א כסלו","תשע"ה","01:07","דוד כוכב","וכי נענשים על עבודת ה' מיראה? ולמה גרים דוקא?

על כך כאן.","125","","3451","True","True","False","","925","212.76.106.234","0","0","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37593","37592","הורים אין להם נחלה אין להם עוונות יש להם","23/11/14 03:31","א כסלו","תשע"ה","03:31","הודו_כי_טוב","עדיין לא ברור איך רבי אלעזר מתרץ שגר כתינוק שנולד
העבר סגור בין עוונות בין מצוות
האם שייך חזרה בתשובה אצל גוי ?
מתי אצל גוי חלה הבר מצווה ל 7 מצוות בני נח ?

דרך אגב בנו של נח - חם שימש בתיבה ולא נהרג על מרידתו במצוות הבורא
כנען אמנם זרעו קולל אך הוא לא נענש גם הוא
אבל פחות משווה פרוטה כן","207","","3451","True","True","False","","243","79.178.61.65","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37627","37592","תמיהה ותשובה בצידה","25/11/14 16:22","ג כסלו","תשע"ה","16:22","אור חדש","לדבריך אין ר"א מכריע אלא מסכים לגמרי עם רחב"ג שאין דבר כזה "כקטן שנולד" ומחלק בתוך סברא זו בין אהבה ליראה שבשתיהן עברותיו הגוייות נזקפות על חשבונו ורק משתנה בין חשבון הזכות לחובה.
כך יוצא שלא רק רחב"ג סובר שלא כהלכה (עיקרון "כקטן שנולד") אלא גם ר"א.
לפי הצעתך נראה לפרש שגם אחרים סוברים כך. שהרי לא שייך לחייב קטן בכך שנולד מאוחר מדי ולא יצא מוקדם כדי להקדים למצוות מילה וכו' אלא ברור שסוברים אחרים שנזקף לחובתם לאחר גיורם, התאחרותם בזמן גיותם אך שוב כאמור זה לא נכון להלכה...

נראה לי שא"א כלל לקבל שכל התנאים הללו חולקים על כל אותן הלכות הרבות המבוססות על הכלל "כקטן שנולד דמי" ורק ר' יוסי הוא שסבר לתלות בכך דבריהם אך הם כנראה סברו כשיטתם למרות ההסכמה עם הכלל הנ"ל.

ונראל לי לתרץ שאכן לכו"ע גר שנתגייר כקטן שנולד אלא שסבירא להו כביאור האג"מ הבא (יו"ד ב' ס"י):
שאלה: מי שעבר עבירה כשהיה קטן, האם חייב בתשובה?
תשובה: קטן אינו חייב במצוות. לכן אינו חייב בתשובה על עבירה שעשה.
אמנם בשלש מקומות אנו מוצאים שההלכה דורשת מיהודי לשלם עבור דברים שעשה בקטנותו.
אודות מי שבא על שפחה חרופה בהיותו קטן - נפסק שחייב להביא קרבן בבגרותו.
אודות מי שהכה את הוריו בקטנותו - נפסק שיעשה תשובה כשיגדל.
אודות מי שהזיק בקטנותו - נפסק שעליו לשלם כשיגדל.
אף על פי כן, אין להסיק מזה שלקטן אחריות הלכתית על מעשיו. כי:
1. החובה לעשות תשובה על עבירה (הכאת ההורים או גם עבירה אחרת) - אינה חובה הלכתית, אלא - כדברי הרמ"א (או"ח סי' שמ"ג) - ש"טוב לו שיקבל על עצמו איזה דבר לתשובה ולכפרה, אע"פ שעבר קודם שנעשה בר עונשין".
2. החובה להביא קרבן למי שבא על שפחה חרופה - היא "גזירת הכתוב".
3. החובה לשלם על נזק שעשה הקטן - אין מדובר בחיוב הלכתי. מדובר בדרישת התורה מכל בר דעת (וקטן, לענין זה, הוא גם בר דעת קצת) שלא לעשות מעשי עוולה. ראיה לדבר: אדם שהזיק משלם, אף אם לא ידע שאסור להזיק. סיבת
הדבר, כאמור: יש כאן מעשה שהוא עוולה, מעבר לכך שמדובר במעשה אסור. לכן ניתן לדרוש גם מקטן לשלם על זה.


נראה לי ששאר התנאים מלבד ר"י סוברים שיש לדמות מעשה הגוי קודם גיורו למעשה קטן לפני שמגדיל והרי אומר האג"מ יש תביעה לעשות תשובה ולקבל כפרה על דברים שעשה נגד השכל של בר דעת והרי מצוות בני נח מצוות פשוטות הן שמצופה מגוי גם קודם גירותו לקיימן וע"כ זקוק לכפרה עליהן.
וכן הריחוק מכנפי השכינה בחינת פגיעה באו"א יש בה וע"כ זקוק לתשובה וכפרה ואע"פ ש"כקטן שהגדיל הוא"
לסיכום:
המחלוקת היא אם גוי שהתגייר כקטן שנולד הוא או כקטן שהגדיל הוא","458","","3449","True","True","False","","184","164.138.116.242","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37599","37593","התשובה >> תשובה","23/11/14 09:12","א כסלו","תשע"ה","09:12","דוד כוכב","מנפלאות התשובה שהעבר אינו סגור, והכל יכול להתהפך לטובה.

לגויים יש נחלה כמפורש בפסוקים (מובא במסכתות נזיר דף סא ע"א; וקידושין דף יח ע"א). ויש להם גם הורים כמבואר לקמן במסכת יבמות דף סב ע"א.

שייך חזרה בתשובה אצל גוים כמבואר בספר יונה, ואף הלכות למדנו מהם, במסכת תענית דף טז ע"א, ובמסכת ראש השנה דף טז ע"ב: "שינוי מעשה - דכתיב (יונה ג, י) וַיַּרְא הָאֱלֹהִים אֶת מַעֲשֵׂיהֶם {כִּי שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה}, וכתיב (בהמשך הפסוק) וַיִּנָּחֶם הָאֱלֹהִים עַל הָרָעָה אֲשֶׁר דִּבֶּר לַעֲשׂוֹת לָהֶם וְלֹא עָשָׂה.
ופה מדובר ביותר מזה, שעוזב לגמרי את דרכו ודבק בדרך היהדות.
(גם בר"ה בדף י"ו וגם בתענית בדף י"ו - החיים הם כמו יו-יו, יש תמיד ירידות ועליות).

המקור לברכת "ברוך שפטרני" בבר המצוה הוא במדרש רבה לפרשת תולדות שקראנו אתמול. שם מבואר (ראה ברש"י על ויגדלו הנערים) ששייך בר מצוה בגוי. אמנם יש אחרונים האומרים שגוי קטן הריהו כגדול.

לא כל עונש שנתחייבו בו מתבצע. יהודים רבים מחללים שבת והם אינם נסקלים.
כמדומה שאיסור התשמיש בתיבה אינו דומה לז' מצוות בני נח, אלא יותר ענין של דרך ארץ.
דין פרוטה כדין מאה מנה. וכאשר אין הנגזל מוחל, אין הבדל בין פרוטה לחצי פרוטה.","125","","3451","True","True","False","","183","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37604","37593","גרים ובני נח","24/11/14 08:55","ב כסלו","תשע"ה","08:55","המכריע","אולי הקושיות קשורות למאמר של הרב כוכב, אבל אני מתייחס אליהם כשאלות ישירות בסוגיא.

א. האם עוונות (וזכויות) של קודם גירותו מתייחסות אליו עכשיו? זו בדיוק המחלוקת של של רב חנניא בנו של ר"ג עם רבי יוסי.

ב. חזרה בתשובה אצל גוי, ראה ערך אנשי נינוה (מהפטרת יונה של מנחת יום הכיפורים).

ג. אצל גוי אין זה תלוי בגיל י"ג, מכיון שזה "שיעור" מהשיעורים שנמסרו בסיני רק לגבי ישראל, אלא לגוי זה חל מאימת שנחשב בר דעת לפי מציאותו האישית. כך מבואר באחרונים כגון מנחת חינוך ועוד.

ד. גבי חם ששימש, זו שאלה טובה. אך י"ל כפי שכתב הרב כוכב כיון שזה לא ממצוות בני נח. וגם י"ל שאילו היה שם דיין באמת היה אולי הורגו. וי"ל בעוד אופנים.","199","","3450","True","True","False","","291","95.86.117.118","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37600","37599","קושיה טובה הקשה לך, ואתה-דוחהו בקש?","23/11/14 10:06","א כסלו","תשע"ה","10:06","Almuaddib","","107","","3451","False","True","False","","155","195.200.205.133","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37626","37600","לא ברור לי מה הקושי והיכן הקש","25/11/14 15:54","ג כסלו","תשע"ה","15:54","דוד כוכב","","125","","3449","False","True","False","","118","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37614","37604","ל-ג.","25/11/14 00:06","ג כסלו","תשע"ה","00:06","דוד כוכב","ראיה למה שהבאתי מרש"י, ממסכת קידושין דף כב ע"ב: "אמרי: בהמה אדעתא דמרה אזלה, עבד אדעתיה דנפשיה קאזיל. אמר רב אשי: עבד קטן כבהמה דמי". (ומי לא מיירי גם בקונה עבד מגוי בטרם שטבל). הרי שיש הבדל בין קטן לגדול גם בנכרים. וזה הבדל במציאות הטבעית. ולפי זה לא דמי לשיעורים שיש בהם צד שרירותי כביכול. 'גדול' זו מציאות הנראית, פנים חדשות כפשוטו.","125","","3449","True","True","False","","153","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37616","37614","זה לא ממש דומה","25/11/14 01:38","ג כסלו","תשע"ה","01:38","המכריע","שם מדובר האם הליכתו היא על דעת עצמו או פעולה אוטומטית.

אנחנו מדברים על הגיל בו הוא מתחייב במצוותיו.

אולי אתה מתייחס למשהו שהובא במאמרך, ואנכי לא ראיתיו.","199","","3449","True","True","False","","241","31.44.140.238","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37618","37614","בשר חמורים בשרם/ שבו לכם עם החמור","25/11/14 04:35","ג כסלו","תשע"ה","04:35","הודו_כי_טוב","אז בעזרת השם כנלמד קידושים אשאל - הרי גם על הגדולים כזה יחס
או שמא קטנים בהמות גדולים חמורים","207","","3449","True","True","False","","195","79.177.22.129","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37623","37616","הא בהא תליא","25/11/14 15:42","ג כסלו","תשע"ה","15:42","דוד כוכב","גדול = יש בו דעת, כלומר דעת עצמית ועצמאית, מה שאין כן קטן שאינו מתחייב רק משום שאין בו דעת, דומיא דשוטה. וכי גוי שוטה יתחייב? וכי יש בו שיעור?

(כל זה לא תלוי במאמרי. אבל כדאי לראותו, הגרז"ן אהב את הפשט דשם).","125","","3449","True","True","False","","95","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37624","37618","עַם הדומה לחמור","25/11/14 15:44","ג כסלו","תשע"ה","15:44","דוד כוכב","הפסוק שבו לכם עם החמור אינו עוסק בגויים, אלא בעבדים בלבד. ואילו גויים יש להם יחוס.
לקטנים אין דעת, גם לא לקטנים מישראל.","125","","3449","True","True","False","","127","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37628","37623","לדעתי לא תליא","25/11/14 16:28","ג כסלו","תשע"ה","16:28","המכריע","ודאי שבשניהם זה קשור לדעת.
אבל לא בהכרח שיעור דעת להתחייב במצוות כשיעור דעת להיחשב שפעולתו אינה אוטומטית.
בכל אופן זה לא נושא עקרוני. סתם כתבתי כי חביב עלי כשעוסקים כאן (לאחרונה זה נעשה קצת נדיר) ממש בדברי תורה ושקשורים לדף.","199","","3449","True","True","False","","234","164.138.119.94","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37631","37626","ראה את הכותרת של דבריו","25/11/14 17:21","ג כסלו","תשע"ה","17:21","Almuaddib","רבי יוסי אומר: גר שנתגייר כקטן שנולד דמי.

הוריו - לא נחשבים לו כהוריו. אף קשרי המשפחה האחרים נמחקים, עד כדי כך שהיה צורך בגזירת חכמים לאסור עליו את אחותו - אם שניהם התגיירו.

הרי לכל דבר ועניין - הם כתינוק שנולד. נחלה - אין להם ממי לרשת, שהרי נולדו מהמקווה, ללא הורים בני ברית שיוכלו להנחילם.

אם לכל דבר אנו דנים אותם כמי שנולד - דווקא עוונות שעברו בגויותם אתה זוקף לחובתם???

==============

קושייתך מתבססת על הקביעה כי ישראל, העושים מיראה ולא מאהבה, אינם נענשים.

ושמא קביעתך שגויה, וגם האמירה כי 'נענשים' אינה נכונה.

ראה רמב"ם, פרק אחרון להלכות תשובה, אודות העושה מיראה - שלפי פירושו זה העושה על מנת לקבל שכר, או להימנע מעונש.
ואם כך, אותו העושה מיראה לא נענש - אלא שאין לו ההגנה שיש למי שעושה מאהבה - ועל כן יכול להיפגע, ישראל מלידה כגר, באותה המידה.

ההבדל היחיד, הוא דוקא לרעת ישראל מלידה. שישראל - יכול להיענש אף אם לא חטא, בשל חטאי אבותיו - מה שהגוי שהתגייר פטור לגמרי, כי אין לו יחוס אבות.","107","","3449","True","True","False","","149","195.200.205.133","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37629","37627","כקטן שנולד","25/11/14 17:04","ג כסלו","תשע"ה","17:04","דוד כוכב","הכלל גר שנתגייר כקטן שנולד דמי עוסק לרוב בעיקר בענייני קורבת משפחה, ויש בזה כמה מחלוקות אמוראים. בסוגייתנו מזכיר רבי יוסי משפט זה לענין אחר, ורוב התנאים אינם מקבלים את טענתו הגורפת.

לדעת אחרים גר נענש רק על התמהמהותו, לכן אינו נענש על שלא נימול בילדותו. ומסביר הגר"א שהלימוד מהפסוק "ותהא משכורתך שלימה" הוא שדוקא רות משכורתה שלימה שכן לא יכלה להתגייר עד אותו היום שדרשו מואבי ולא מואבית.","125","","3449","True","True","False","","170","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37630","37627","בינתיים הארכת הרבה את תגובתך","25/11/14 17:07","ג כסלו","תשע"ה","17:07","דוד כוכב","קטן אינו צריך לשלם על מה שהזיק בקטנותו. ורש"י שכתב כן במקום אחד פירש אחרת במקום אחר.","125","","3449","True","True","False","","115","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("41565","37628","ראיות נוספות","24/10/15 23:31","יא חשון","תשע"ו","23:31","דוד כוכב","מסכת נזיר דף סב ע"א:
"איש כי יפליא למה לי? לאיתויי מופלא סמוך לאיש דעובד כוכבים".
הרי שפשיטא לגמרא שיש חילוק בעכו"ם בין גדול לקטן, ואין עכו"ם מקדיש בקטנות אלא בגדלות, ונצרך ריבוי לרבות רק מופלא סמוך לאיש.

ובהמשך שם:
"כי יפליא למה לי? א"ר אדא בר אהבה: לאיתויי עובד כוכבים גדול, דאע"ג דגדול הוא אינו יודע להפלות".
הרי שפשיטא לגמרא שיש חילוק בעכו"ם בין גדול לקטן, ואין עכו"ם מקדיש בקטנות אלא בגדלות, ונצרך לימוד להיכי שהוא אמנם גדול אך טרם יודע להפלות.","125","","3116","True","True","False","","215","212.76.106.167","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37647","37630","נראה שלא הבנת כוונתי","26/11/14 17:32","ד כסלו","תשע"ה","17:32","אור חדש","קושייתך שכאן היא על האג"מ או ליתר דיוק על עצמך. בהודעה הקודמת פשוט לא הבנת את האבסורד שבאשמת הגר בכך ש"לא הקדים להתגייר" אם איננו מקבלים האפשרות להענישו על מעשיו או מחדליו שטרם גיורו.
נראה שגם אתה מודה להנחתי ש"לכו"ע אמרינן כקטן שנולד" ואני רק הגדרתי המחלוקת שבין התנאים שלפי כולם כלל זה נכון ולא כפי הצעתך שחולקים הם על ר"י וממילא על ההלכה.","458","","3448","True","True","False","","120","87.68.57.197","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37639","37631","אם זו השאלה, התשובה היא כך:","26/11/14 00:05","ד כסלו","תשע"ה","00:05","דוד כוכב","כפי שהזכרתי בהודעה סמוכה, המושג "גר שנתגייר כקטן שנולד דמי" המוזכר בסוגיות אחרות עוסק רק בקשרים המשפחתיים. אבל הגר עצמו נותר אותו אדם שהיה לפני כן.
שים לב שבניסוח השאלה פתחת ברבי יוסי הסובר שאינו נענש כלל על מעשיו בגויותו, וחתמת בחולקים עליו הסוברים שנענש ונענש.

==============

קושייתי אינה מתבססת על הקביעה שישראל העושים מיראה ולא מאהבה אינם נענשים. אני דוקא מניח שאין סיבה לחלק בין ישראל לגרים. עיקר קושייתי היא למה הזכירו דוקא את הגרים בזמן הזה שיסורין באין עליהן, היה לחנניא בנו של רבן גמליאל להזכיר את כל העושים מיראה ולא מאהבה. ובדבריך לא ענית על קושי זה אלא דוקא חיזקת אותו יותר.

אם הם מעונין, ויסורין באין עליהן, משום שעשו מיראה, בהחלט ניתן לכנות זאת כעונש.

גם מסקנת התוספות דומה למינוח הרמב"ם שהבאת. אולם ראה בתוספות שמינוח זה קשה, שכן גם עבודה מיראה וגם עבודה מאהבה יכולות להיות שתיהן חיוביות, ושתיהן גם יכולות להיות שליליות.

הרמב"ם שהזכרת שיטתו היא שהעושה שלא לשמה יש בו חיסרון, והוא פירט יותר בתשובתו. על שיטה זו הקשיתי בכמה מקומות. ורבים המפרשים שעולה מדבריהם שחולקים הם על קביעה זו.

כמה קשיים על טענתך שהעושה מיראה אין מצוותיו מגנות עליו מעונש עוונות אחרים:
1) מניין מקור לטענה זו.
2) במסכת מנחות דף מא ע"א מצינו שהמתחמק מקיום מצוות עשה חסר את אותה ההגנה בעידנא דריתחא. אך העושה מיראה סוף סוף הרי קיים מצוה, וזכותה רב.
3) לשון הגמרא "מפני מה גרים בזמן הזה מעונין, ויסורין באין עליהן?... לפי שאין עושין מאהבה אלא מיראה", משמע שזו הסיבה, ולדבריך צריך היה להזכיר את עצם העוונות הגורמים לאותם יסורים, או לחילופין להסביר שהעושה מיראה אין המצוה מגינה עליו, והעיקר חסר מהספר.","125","","3448","True","True","False","","147","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37649","37639","גר שהתגייר - כגוף אחר הוא. חדש.","26/11/14 18:32","ד כסלו","תשע"ה","18:32","Almuaddib","כך למדנו במסכתינו, בדף כג. : "...לכי מגיירה גופא אחרינא היא".

וכדי שלא ייאמר שהוצאתי משמעות אחרת מהציטוט, ראה את שפסקו מכאן להלכה, לגבי הברכות של הגר - למשל - שלא עשני גוי. שכתב הט"ז, "ממילא הוה שפיר עכשו עשייה חדשה, כאלו בראו הוא יתב' עכשו מחדש." .","107","","3448","True","True","False","","129","195.200.205.133","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37648","37647","וכי מה לא הבנתי","26/11/14 18:16","ד כסלו","תשע"ה","18:16","דוד כוכב","הקושיה אכן על האג"מ.

רק רבי יוסי סובר שגר הוא כתינוק שנולד > לענין עונשין על עברות גויותו. כל שאר התנאים חולקים עליו, כך שאין שום אבסורד. ולא שייך בזה כלל פסיקת הלכה.

יש מחלוקות נוספות בנושאים אחרים, גם שם משתמשים בביטוי גר שנתגייר וכו' אך במשמעות שונה. ושם כן נפסקה הלכה.","125","","3448","True","True","False","","119","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37653","37648","קשים גרים לישראל כספחת","26/11/14 19:43","ד כסלו","תשע"ה","19:43","עם הארץ","ולא הצלחתי לרדת לסוף דעתו של רבי חלבו עד היום","248","","3448","True","True","False","","386","184.32.160.150","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37669","37648","כעת נראה שלא הבנת כוונתך","27/11/14 16:01","ה כסלו","תשע"ה","16:01","אור חדש","טענתך המקורית היתה שהמחלוקת אם "גר הוא כתינוק שנולד > לענין עונשין על עברות גויותו" איננה רק כבפשט בין רחב"ג לר"י אלא שגם ר"א שותף למחלוקת זו (והוכחתי שסובר לגמרי כרחב"ג (דהיינו שלא כקטן)) אני הוספתי עפ"י דרכך שגם דעת אחרים הינה כרחב"ג שהרי העונש על ההתאחרות לא יכול להיות מוטל על קטן לאחר לידתו אלא רק על בוגר על התמהמותו ומוכח שסוברים שאינו כקטן שנולד.
הצעתי המחודשת הייתה להבין, שלא כמוך, שלא נחלקו כלל התנאים ביסוד "כקטן שנולד" אלא רק בגדריו והאם מטילים על הגר חיובים שמוטלים על קטן לכשמגדיל.","458","","3447","True","True","False","","151","164.138.121.242","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37650","37649","בקרוב, בדף סב ע"א","26/11/14 18:48","ד כסלו","תשע"ה","18:48","דוד כוכב","נראה שהלכה כרבי יוחנן, והבנים שנולדו לגר בגויותו נחשבים עדיין לבניו לעניין שתי הלכות שונות.

לטענה: "גר שנתגייר - כקטן שנולד דמי" יש מספר משמעויות והשלכות, והן אינן תמיד תלויות זה בזה. החולק בסוגיה אחת יכול להסכים עם האימרה בסוגייה אחרת.","125","","3448","True","True","False","","113","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("37670","37669","לא הבנתי כוונתי?!","27/11/14 20:11","ה כסלו","תשע"ה","20:11","דוד כוכב","כל דבריך אינם ברורים.
רבי אלעזר אינו סובר לגמרי כרבי חנינא.
אתה יוצא מתוך הנחה שיש "יסוד" של "כקטן שנולד". אבל לפי מה שכתבתי קרוב לומר שאותה מחלוקת אמורה גם לגבי כל בעל תשובה - האם נמחקו עוונותיו הראשונים. רבי יוסי אינו טוען שהוקוס פוקוס הגר נולד מחדש, אלא שנמחקו עוונותיו הראשונים; ורבי אלעזר מסכים עמו אם עושה מאהבה.

אתה גם אוחז עדיין בטעותך כאילו הלכה שכקטן דמי, בעוד שבדף סב ע"א נפסק שלא כקטן דמי.","125","","3447","True","True","False","","239","212.76.106.234","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98699","37670","עם כל הכבוד לכל הכותבים","02/05/22 11:30","א אייר","תשפ"ב","11:30","עלי","א. לא הבנתי מניין הקביעה הגורפת שגרים בזמן הזה מעונים ויסורים באים עליהם, מה גם שנאמרה בתקופת התנאים ונדונה בתקופת האמוראים. באיזו תקופה מדובר ? וכי עשו סקר בקרב הגרים בתקופות אלו ומצאו סטטיסטית שכך היה ? באיזה אחוז ? ומה עם אלו שלא זה היה גורלם ?
ב. מניין שדין אחד לכולם ומאותה סיבה ? וכי ביררו זאת במרום בנבואה או בדרך אחרת ? או שמא אין אלו אלא סברות ?
התוס' כבר דן בשאלה מה הכוונה יראה ואהבה כי יש סוגי אהבה ויראה שונים אם כן גם עצם הגדרות אלו אינן ברורות.
ג. האם אנחנו עדיין ב'זמן הזה' ? מה מגדיר זאת - חורבן המקדש, הגלות, אחר ?
ד. מה בכלל הכוונה מעונים ? באלו יסורים מדובר ?
באופן כללי, הכללות הן טענות חלשות, והסברן עוד יותר בד"כ...","209","","734","True","True","False","","60","84.110.114.41","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98701","98699","כך המציאות לרוב","02/05/22 20:22","א אייר","תשפ"ב","20:22","דוד כוכב","מהגרים, עולים חדשים, זרים, אותם שנעתקו מסביבת נעוריהם, לרוב חייהם קשים יותר עד קשים מאוד.","125","","734","True","True","False","","234","5.28.133.96","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98708","98701","האם יש לך הוכחה לדבריך לגבי גרים ?","03/05/22 10:39","ב אייר","תשפ"ב","10:39","עלי","במהגרים יש אכן חוסר התערות בחברה וקשיי קליטה שונים הנובעים משוני בשפה, תרבות, מנטליות מצב סוציואקונומי וכדו' אך מה הקשר ל'עושים מיראה ולא מאהבה' ?
אילו היתה הכוונה מ'יראה חברתית' כלומר מחוסר התערות בחברה והעדר תמיכה חברתית בהתמודדות עם קשיים, ניחא, אך בד"כ דווקא עמך ישראל משתדלים לאהוב ולסייע לגרים...?!","209","","733","True","True","False","","46","84.110.114.45","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98719","98708","כן","03/05/22 22:21","ב אייר","תשפ"ב","22:21","דוד כוכב","דוגמה בקישור זה (התוצאה הראשונה שמצאתי בחיפוש).

1. לדעת אבא חנן מדובר אכן רק באותם הגרים שאינם עושים מתוך אהבה, כגון גירי אריות.
2. בד"כ? יש ויש.","125","","733","True","True","False","","227","5.28.133.241","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98721","98719","תיקון לקישור","04/05/22 00:56","ג אייר","תשפ"ב","00:56","איתן","תיקון ללינק ששלח הרב דוד - ראיון באתר הידברות עם גרי צדק שמספרים על קשיי הקליטה שלהם - ראו כאן","123","","732","True","True","False","","45","95.86.99.161","0","37592","יבמות|מח ע"ב",""),new Message("98722","98721","תודה","04/05/22 01:09","ג אייר","תשפ"ב","01:09","דוד כוכב","","125","","732","False","True","False","","274","5.28.133.241","0","37592","יבמות|מח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);