var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27990;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27990","0","חידה ברשותכם","09/05/13 10:43","כט אייר","תשע"ג","10:43","מתפעל","היכי משכחת לה מצוה שמברכים עליה קודם עשייתה אבל אם הוא שבת קדש אין מברכין עליה?","148","","4014","True","True","False","","1024","212.29.198.117","0","0","כללי|",""),new Message("27996","27990","על עירוב חצרות מברכין ומערבין לפני שבת","09/05/13 12:16","כט אייר","תשע"ג","12:16","יהודי_קדום","ובשבת אין מערבין.

אבל אם ביטל רשותו בשבת אחד מבני החצר שלא עירב עם האחר לפני שבת - הביטול מתיר לאחר לטלטל ואינו מברך על העירוב.","233","","4014","True","True","False","","125","109.65.118.118","0","27990","כללי|",""),new Message("28000","27990","גם הדלקת נרות שבת ","09/05/13 14:27","כט אייר","תשע"ג","14:27","יהודי_קדום","","233","","4014","False","True","False","","91","109.65.118.118","0","27990","כללי|",""),new Message("28003","27990","טבילת כלים לחלק מהדיעות","09/05/13 14:41","כט אייר","תשע"ג","14:41","כדי","לפ"ד הרמ"א בסי' שכג ס"ז ובאחרונים שם.","249","","4014","True","True","False","","161","79.177.194.18","0","27990","כללי|",""),new Message("27998","27996","יישר כח ר' יהודי","09/05/13 14:14","כט אייר","תשע"ג","14:14","מתפעל","אמנם לא חושב שניתן לקרוא לביטול רשות, מצוה שצריך לברך עליה.
אני מדבר על אותה פעולה בדיוק שביום חול מברכים עליה ובשבת לא.
פארשטייסט?

זייט געבענטשט.","148","","4014","True","True","False","","196","212.29.198.117","0","27990","כללי|",""),new Message("28002","28000","לא הבנתי את נרות שבת","09/05/13 14:32","כט אייר","תשע"ג","14:32","מתפעל","וכי ניתן להדליק נרות בשבת?","148","","4014","True","True","False","","199","212.29.198.117","0","27990","כללי|",""),new Message("28006","28002","נסתפקתי בכך","09/05/13 15:45","כט אייר","תשע"ג","15:45","דוד כוכב","מה הדין במי שלא יכל להדליק נרות שבת, ועתה בשבת הוא נצרך להדליק משום פיקוח נפש, וסוף כל סוף הוא גם מקיים בזה מצוות הדלקת נרות שבת, דומיא דביום טוב. האם יברך?","125","","4014","True","True","False","","91","31.44.133.52","0","27990","כללי|",""),new Message("28011","28002","כך אומרת הקריצה עם החיוך:","09/05/13 16:34","כט אייר","תשע"ג","16:34","יהודי_קדום","ממה שכתוב בחידה: "...אבל אם הוא שבת קדש אין מברכין עליה" לא משמע שמקיימים אותה - אפשר לפי הניסוח שלא מקיימין אותה כלל וברור שלכן "אין מברכין עליה" כי אין על מה לברך... ","233","","4014","True","True","False","","105","109.65.118.118","0","27990","כללי|",""),new Message("28004","28003","יפה מאד - אכן זו תשובה אחת","09/05/13 15:08","כט אייר","תשע"ג","15:08","מתפעל","טבילת כלי באופן המותר בשבת (כפי שהביא הרמ"א בסימן שכ"ג סעיף ז' בשם הרב המגיד: "ואם הוא כלי שראוי למלאות בו מים, ימלאנו מים מן המקוה ועלתה לו טבילה"), אין מברכים עליה על טבילת כלים (כך כתב המשנה ברורה בסימן שכ"ג ס"ק ל"ו: "ימלאנו מים. ואינו מברך ואז אינו מוכח שעושה לשם טבילה".), וכמובן שביום חול מברכים.


ויש עוד תשובה יפה.","148","","4014","True","True","False","","220","212.29.198.117","0","27990","כללי|",""),new Message("28009","28006","ספק נחמד","09/05/13 16:03","כט אייר","תשע"ג","16:03","מתפעל","אבל קשה לומר ששייך לברך או לצאת ידי מצות הדלקת נר שבת שלא תיקנו את זה אלא בערב שבת ולא בשבת.","148","","4014","True","True","False","","192","212.29.198.117","0","27990","כללי|",""),new Message("28020","28009","תיקנו ללא עיתוי","09/05/13 20:31","כט אייר","תשע"ג","20:31","דוד כוכב","אי אפשר לומר שלא תיקנו את הדלקת הנר אלא בערב שבת, שכן, כפי שהקדמתי תשובה לטענה בהודעה הקודמת, ביום טוב מדליקין לכתחילה ביום טוב עצמו, ואין נר שבת תקנה נפרדת מנר יו"ט. אלא שמה שלא מדליקין בשבת עצמה זהו רק משום איסור צדדי (לענין זה) דרביא עליה.","125","","4014","True","True","False","","116","31.44.133.52","0","27990","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);