var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26458;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26458","0","חידה מעניינת","23/01/13 07:17","יב שבט","תשע"ג","07:17","מתפעל","קיבלתי מיהודי נעים ונחמד:

בזמננו קיי"ל שאדם שהתפלל י"ח ללא כוונה אינו חוזר על תפילתו, אע"פ שמעיקר
הדין אם לא כיוון באבות היה צריך לחזור, משום שחיישינן שגם בפעם השנייה לא יכוון
וכמו שמבואר בשו"ע סי' קא.
היכי משכחת לה שגם בזמננו אדם רגיל (ולא מי שרגיל לכוון כל הזמן) יצטרך לחזור
על תפילתו בגלל חוסר כוונה?","148","","4114","True","True","False","","1087","212.29.198.117","0","0","כללי|",""),new Message("26460","26458","זה כוולל כוונה כללית?","23/01/13 08:25","יב שבט","תשע"ג","08:25","המכריע","מהסוג של לא כיוון שתהא הראשונה לחובתו והשניה להשלמה?","199","","4114","True","True","False","","147","95.86.121.15","0","26458","כללי|",""),new Message("26463","26458","ואוסיף עוד חידה מעניינת","23/01/13 11:59","יב שבט","תשע"ג","11:59","מתפעל","איך יתכן מקום בארץ ישראל שצומח בו עץ והפירות שגדלו מהעץ הזה חייבים בתרומות ומעשרות ובכל זאת מותר למכור את המקום בו גדל העץ ביחד עם העץ לגוי?","148","","4114","True","True","False","","181","212.29.198.117","0","26458","כללי|",""),new Message("26476","26458","בפסוק ראשון של קריאת שמע ובשכמל"ו","23/01/13 16:01","יב שבט","תשע"ג","16:01","דוד כוכב","","125","","4114","False","True","False","","74","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26461","26460","תשובה לרב המכריע","23/01/13 10:33","יב שבט","תשע"ג","10:33","מתפעל","לא מדובר בכוונה כללית אלא בכוונה הפשוטה של מילות התפילה.","148","","4114","True","True","False","","190","212.29.198.117","0","26458","כללי|",""),new Message("26462","26461","ובלא"ה א"א לומר כן","23/01/13 10:38","יב שבט","תשע"ג","10:38","כדי","שהרי אם לא כיוון כלל איזו לחובה ואיזו לתשלומין יצא יד"ח וכמ"ש בבאה"ל סי' קח ס"א ד"ה ואם. ע"ש.","249","","4114","True","True","False","","176","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26464","26463","עציץ שאינו נקוב?","23/01/13 12:20","יב שבט","תשע"ג","12:20","כדי","","249","","4114","False","True","False","","137","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26465","26464","עציץ שאינו נקוב חייב בתרו"מ?","23/01/13 12:58","יב שבט","תשע"ג","12:58","מתפעל","","148","","4114","False","True","False","","184","212.29.198.117","0","26458","כללי|",""),new Message("26466","26465","כן. מדרבנן. מופיע פעמים רבות בש"ס.","23/01/13 13:06","יב שבט","תשע"ג","13:06","כדי","","249","","4114","False","True","False","","151","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26469","26466","ולמה לא להעמיד בעציץ נקוב?","23/01/13 15:24","יב שבט","תשע"ג","15:24","מתפעל","דן במנחת שלמה (ח"א סימן מ') להגרש"ז אוירבך זצ"ל שאמנם לענין תרו"מ נחשב יונק מקרקע א"י וחייב אבל יש לזה דין של מטלטלין ולא של קרקע ובביכורי יעקב פסק דאף שקרקע איננה נגזלת, העציץ נקוב בודאי נגזל. וממילא לא שייך לומר שיש ע"ז האיסור למכור לגוי.
[חשוקי חמד גיטין]","148","","4114","True","True","False","","189","212.29.198.117","0","26458","כללי|",""),new Message("26473","26469","לפי המנח"ש העציץ אינו "מקום בא"י"!","23/01/13 15:47","יב שבט","תשע"ג","15:47","המכריע","ואם לזו כוונתך בחידה אין זה בדקדוק.","199","","4114","True","True","False","","157","95.86.121.15","0","26458","כללי|",""),new Message("26522","26473","למה זה לא מקום בארץ ישראל?","24/01/13 12:29","יג שבט","תשע"ג","12:29","מתפעל","כי זה מטלטלין?

מי אומר שמקום זה דוקא קרקע?

אם העציץ יש בו ד' על ד' ואדם הניח עליו חפץ, הרי זו הנחה על "מקום" חשוב.","148","","4113","True","True","False","","192","213.8.188.152","0","26458","כללי|",""),new Message("26477","26476",""תפילתו"","23/01/13 16:16","יב שבט","תשע"ג","16:16","כדי","","249","","4114","False","True","False","","137","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26479","26477","ואז?","23/01/13 19:31","יב שבט","תשע"ג","19:31","דוד כוכב","בלשון דידן - לכו"ע שייך לשון זה.","125","","4114","True","True","False","","84","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26480","26479","ר' דוד... עד כדי כך?","23/01/13 19:33","יב שבט","תשע"ג","19:33","כדי","","249","","4114","False","True","False","","146","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26492","26480","??","23/01/13 23:19","יב שבט","תשע"ג","23:19","דוד כוכב","אנא מא מפהום.","125","","4114","True","True","False","","86","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26496","26492","הלו הלו הלו!","23/01/13 23:26","יב שבט","תשע"ג","23:26","כדי","על הראשונות אנו מצטערים ועכשיו הוספת לנו צרה על צרה?
אני עד עכשיו עם צלקות מהיידיש, ועד שביקשתי לישב בשלווה אתה מקפיץ עליי רוגזה של שפה זרה אחרת? מה יהיה?","249","","4114","True","True","False","","184","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26497","26496","כבודו התייאש מלשמש בסנהדרין? (מנחות סה.)","23/01/13 23:29","יב שבט","תשע"ג","23:29","דוד כוכב","","125","","4114","False","True","False","","70","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26499","26497","מצאתי לי שלושה פתחים:","23/01/13 23:36","יב שבט","תשע"ג","23:36","כדי","א. או שאסמוך על התירוץ הראשון של תוס'.

ב. או שפשוט אלמד כשפים. מן הסתם יש שם איזה כישוף שיכול להפוך חדל-אישים ליודע ע' לשון בין-לילה.

ג. או שאסמוך על הפטנט עם המלאך גבריאל.","249","","4114","True","True","False","","163","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26500","26499","ב. - פשוט שאינו שייך.","23/01/13 23:42","יב שבט","תשע"ג","23:42","דוד כוכב","אתה למד רק להבין ולהורות, אך לא לעשות.
את שאר הפתחים לא הבנתי.","125","","4114","True","True","False","","114","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26501","26500","פתחיה על הפתחים","23/01/13 23:49","יב שבט","תשע"ג","23:49","כדי","א. התירוץ הראשון בתוס' במנחות שם.

ב. יתכן שזה נכלל נמי בלהבין ולהורות, אם משתמש כדי לברר הדין והוציאו לפועל כמו שמוכח מפירש"י שם.

ג. סוטה לו:","249","","4114","True","True","False","","193","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26503","26501","גן נעול","24/01/13 00:01","יג שבט","תשע"ג","00:01","דוד כוכב","א. משמע שם דלכל התירוצים לבי"ד הגדול ודאי צריכי כולהו.

ב. איפה שם?
1. מסכת שבת דף עה עמוד א
2. מסכת ראש השנה דף כד עמוד ב
3. מסכת סנהדרין דף סח עמוד א
4. מסכת עבודה זרה דף יח עמוד א
5. מסכת עבודה זרה דף מג עמוד ב
על פניו, פשוט שאסור לגמרי.

ג. אדרבה, משם ראיה שגם ע"י גבריאל אי אפשר. אם לא בתוספת שמו של הקב"ה.
וכשיש מי שילמֵד אין צורך בגבריאל. להתיגע כדי ללמוד ולדעת צריך בין כך ובין כך.","125","","4113","True","True","False","","110","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26506","26503","ב. במס' סנהדרין חי.?","24/01/13 00:28","יג שבט","תשע"ג","00:28","דוד כוכב","שם כתב רש"י שאפילו להתלמד יש לחוש. ולא תקום שנית ולא תהא כזאת כחמשת בני משפחת רבי חנינא בן תרדיון.","125","","4113","True","True","False","","96","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26507","26503","שלושים יום קודם לחג...","24/01/13 00:31","יג שבט","תשע"ג","00:31","כדי","א. אני לא הבנתי כך לתירוצם הראשון.

ב. שם - ברש"י במנחות שם (לאפוקי מתוס').

ג. עם זה אני מסודר, או שאסתדר - אפנה מקום בשמי לאות נוספת.","249","","4113","True","True","False","","166","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26509","26507","אני מוקף","24/01/13 01:03","יג שבט","תשע"ג","01:03","דוד כוכב","א. כך אני לומד. בתירוץ השני ניכר שפשיטא לתוספות שבבי"ד הגדול בעי כולהו. מעתה יקשה למה לא תירץ דהא בסנהדרי קטנה והא בגדולה? אלא שברור לתוס' שלשון רבי יוחנן "אין מושיבים בסנהדרין" כולל סתם סנהדרין. ודיוק זה מוכרח ונכון גם לתירוץ ראשון. מה גם שכך מוכח בגמרא שם: "כולהו סנהדרין נמי ידעי שבעים לשון. דאמר רבי יוחנן: אין מושיבים בסנהדרין אלא...".

ב. גם לרש"י, י"ל דלקיים גזר הדין ממש שאני, משא"כ מכשירי מצוה. (וי"ל דרבי אליעזר דקשואין בסוף ד' מיתות לשיטתיה דמכשירי מצוה מותרין ברבי אליעזר דמילה).

ג. אשרי המאמין ובוטח שיזכה בזכות דיחידים. ומה במי ששמו כבר מאיר בשם א'?","125","","4113","True","True","False","","120","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26511","26509","אה"נ - מוקף לפרוז.","24/01/13 01:25","יג שבט","תשע"ג","01:25","כדי","א. לא הבנתי.

ב. גם דין הוא מצווה. ואיכא למ"ד שקבלת עדות כגמר דין.

ג. ....","249","","4113","True","True","False","","163","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26512","26511","נוסח מתוקן","24/01/13 01:44","יג שבט","תשע"ג","01:44","דוד כוכב","מוכח בגמרא מלשון "כולהו" שבב"ד הגדול כולהו בקיאין בע' לשון. דאם לא כן, מה הקושיה על שבחו של מרדכי?
מעתה קשה: מה מקשה התוספות ממסכת סנהדרין דף יז ע"ב "אמר רב יהודה אמר רב: כל עיר שאין בה שנים לדבר ואחד לשמוע - אין מושיבין בה סנהדרי", הרי שם מיירי בעיר בעלמא וממילא בסנהדרי קטנה, וכאן בגדולה! אלא דאה"נ זהו עיקר כוונת התירוץ השני. אלא שכיון שגם רבי יוחנן סתם דבריו ומשמע דמיירי נמי בסתם סנהדרין, לכן צ"ל דה"ה בקטנה בדיני נפשות שמא יתרבו עד לע"א.
וגם תירוץ ראשון על כרחך מודה כנ"ל שיש חילוק בין גדולה לקטנה, וגם יש חילוק בתוך קטנה. אלא שמחלק שבקטנה די בב', ולשון "אין מושיבים אלא יודעים ע' לשון" ר"ל אלא שיהו ביניהם יודעים ע' לשון.

עדות כגמר דין רק לגבי העדים, לא לגבי הדיינין.","125","","4113","True","True","False","","98","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26513","26512","אני אומר איך אני הבנתי את מהלכם","24/01/13 02:13","יג שבט","תשע"ג","02:13","כדי","ואגב אורחא אתרץ קושיותיך.
פשט דברי הגמ' במנחות מורה שכל הסנהדרי הגדולה ידעו ע' לשון.
והוקשה להם מספ"ק דסנהדרין ששם משמע שא"צ שכל הסנהדרין יהיו יודעי ע' לשון. ומשמע להו דאיירי נמי בסנהדרי גדולה, דהא ברייתא דמותיב מינה התם, איתה בשקלים (יג:), ומשמע שם בירושלמי דשקלים דמיירא נמי לעניין סנהדרי גדולה, דהא אייתה אגב עניינו של מרדכי ששימש שם.
ותירצו בתירוץ קמא, דאה"נ לא בעינן שכולם ידעו ע' לשון כספ"ק דסנהרין, ו"כולהו" דאמר הכא, לאו דווקא (ויתכן לשון "כולהו" דנקט, אע"ג דלקושטא דמילתא סגי בב' או בג' למ"ד, לפמ"ש תוס' בכתובות ח. ע"ש, וא"כ שפיר אשמעינן דווקא ע"י לשון זאת דסגי בג'. וק"ל).
ובתירוץ שני כתבו לחלק, דההיא דספ"ק דסנהדרין איתאמרא לגבי דיני ממונות דדווקא בהו לא בעינן שכל הדיינם ידעו ע' לשון, אך בדיני נפשות צריך שידעו הדיינים כולם. ושוב הוקשה להם, דא"כ, שזהו החילוק, א"כ אף בסנהדרי גדולה לא בעינן שכל הע"א ידעו ע' לשון, שהרי כל מה שהצרכנום ליגע הוא משום דיני נפשות, וד"נ קיי"ל דדיינין בכ"ג. ותירצו דמשכחת לה דיני נפשות דבעינן דווקא ע"א, ולכן צריך שכולם ידעו.

זהו פשט דברי התוס' לענ"ד.

- מנין החילוק הזה? ומאי נפק"מ?","249","","4113","True","True","False","","193","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26516","26513","עכשיו אני רואה","24/01/13 02:40","יג שבט","תשע"ג","02:40","דוד כוכב","שבסנהדרין דף יז ע"ב מיירי גם בגדולה, שהרי אותם החכמים שהוזכרו כגון ביבנה היו בגדולה.
ולי היה נראה לתרץ דהא לכתחילה בדאיכא ראויים, והא בדיעבד, לפסול קבלת עדות.

- החילוק מבואר בסוף ס"ק ה בחדושי הגהות בטור חושן משפט סימן יז, וחילוק הסברה לענ"ד כתבתי כאן.","125","","4113","True","True","False","","96","95.86.93.19","0","26458","כללי|",""),new Message("26525","26522","אגב, דברי החשוקי חמד צל"ע","24/01/13 12:42","יג שבט","תשע"ג","12:42","כדי","דנהי דאיסור לא תחנם ליכא, הא לא פלטינן מאיסור הפקעת הקרקע מתו"מ כדאיתא בע"ז (כא.). וצ"ע
(אבל לדידי ניחא, דבקרקע שעיקר חיובה רק מדרבנן י"ל דלא גזרו, דהוי כעין גזירה לגזירה).","249","","4113","True","True","False","","171","109.64.162.109","0","26458","כללי|",""),new Message("26532","26522","באת לשאלת כליו של לוקח ברשות מוכר","24/01/13 15:23","יג שבט","תשע"ג","15:23","דוד כוכב","","125","","4113","False","True","False","","83","95.86.120.124","0","26458","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);