var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25355;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25355","0","נעילת הסנדל וקשירתו ומה זה בעצם אמונה?","05/12/12 21:02","כא כסלו","תשע"ג","21:02","יהודי_קדום","מובא בזאת מעשה אמיתי ומדוייק שפרסמתי באתר כיפה ב- כ´ באדר ב´ התשס"ח ויש בו כדי לתת תשובה לשאלתו של ר' שיננא כששאל "מה זה משנה סדר הנעילה וסדר הקשירה?"
את המכתב כתבתי כתשובה לשואלת באתר כיפה ששאלה "מה זה בעצם אמונה?".

מפאת אורכו, המשכו בא להלן בהמשך א' ובהמשך ב' .
[ המשך ג' ובו התפתחות מעניינת מלפני קצת יותר מחודשיים - יבוא בע"ה בפעם אחרת].

ב"ה כ´ באדר ב´ התשס"ח ‏
לפי מכתבך, שואלת יקרה, עולה לפני דמות ישרת לב ושכל.
לפני שלושים ותשע שנים בהיותי כבן 18 ולאחר סיום לימודי בישיבה תיכונית הופגשתי עם הרב וולבה בבאר יעקב "מצויד" בכל שאלותייך. ולצערי גם לאחר חילולי שבת וכו´ רח"ל.
הייתה זו שעת בין ערביים ולאחר המתנה קצרה הזמינני הרב לחדרו, התיישב מאחרי שולחנו ואני מטעמי נימוס וכבוד טבעיים נותרתי עומד וממתין ל "שב בבקשה" שלא הגיעה מיד. תמהתי. הרי הפגישה תואמה, עמדתי בזמנים, אני עם כיפה (עוד בדרך מירושלים שמתי אותה לראשי) והרב רק מביט בי. לפתע הוא מצביע לעבר החלון הרחב שמאחוריו פונה אלי בשמי ושואל: "תסתכל החוצה ותגיד לי מה אתה רואה?". ואני שעוד לפני שאלתו זרקתי מבט חטוף למראה הנשקף מחלונו התבוננתי עתה ללא הגבלה במראה הנפלא שמשולבים בו גווני כתום של שקיעה עם יפי העצים והתחלתי לתאר לרב את המראות במילותיי שיכולות רק לצמצם את המראה הנפלא שנשקף באותו רגע. פתאום הפתיעני הרב ותוך שהוא מנופף את ידו ומצביע על הכסא שלידי הוא אומר בקול: " ע כ ש י ו שב, ע כ ש י ו שב". נבוך ולא מבין לפשר התנהגותו זו אמרתי תודה והתיישבתי. שיחתנו החלה ונמשכה עד לשעות הלילה (לאחר זמן נודע לי שהוא הקדיש לי מזמנו היקר מעבר לתכנון).
האם לאחר השיחה המאלפת השארתי את הכיפה לראשי בדרך חזרה לירושלים? לא .
האם חזרתי מיד לשמור שבת? לא. (תפילין? ודאי שלא).
האם חזרתי מבולבל יותר – כן !
אבל זה היה בלבול נפלא. לראשונה מזה שנים עומד מולי רב, שומע את שאלות הכפירה שלי וכלל לא נחרד מהן, לא קורא לי "הריאליסט שלנו" או "כופר" (במקרה של שאלה כמו " איפה היה ה´ בזמן השואה?") ומשיב לי בניחותא ובהבנה.
משיב אך לא תמיד מיישב. כדי ליישב בעיה אני צריך להיות מעורב באופן הנכון – ולזה עדיין לא הגעתי אז.","233","","4166","True","True","False","","1818","79.183.162.228","0","0","שבת|סא ע"א",""),new Message("25356","25355","המשך א' ל- 'מה זה אמונה?'","05/12/12 21:04","כא כסלו","תשע"ג","21:04","יהודי_קדום","האם יצאתי עם מטען חיובי? כן ולראשונה!!!
הידיעה המרעישה הזאת שהבלבול שלי הוא טבעי והוא רק מצביע על ישרות לב ושכל – הייתה מהממת. זה היה מטען חיובי שהשאיר עלי רושם רב.
עד לפגישה זו שאלותיי, שבלשון המעטה לא זכו בעבר לפיתוח נאות, תמיד הגבירו את "עליונות יכולותיי הבלתי מוגבלות והצודקות" מול "מייצגי" היהדות שהרי, הנה הם לא משכנעים אותי כלל וכלל לא בתוכן תשובתם ולא באופן חשיבתם.
אכן גם היום תשובותיהם של רבים וטובים אינם משכנעות את בני הנוער ישרי הלב והשכל ששאלותיהם נוקבות משלי כי לשאלותיי נוספו הקשיים העצומים שבדורנו.
לא הייתי מסוגל בתקופת הבלבול לשמוע משיבים, ויהיו מכובדים ככל שיהיו, המוכיחים ותולים דבריהם על: "כתוב בתורה...." ,או , "הגמרא אומרת...", או גרוע מכל : "זה כתוב בפירוש...".
אוי כמה תשובות כאלה מחרידות אותי - עד היום.
התשובות של המשיבים בדרך זו אינה נכונה גם מבחינה לוגית: לא נכון להגדיר מילה תוך שימוש במילה עצמה, אם אני אומר לך שאני לא מאמין בתורה או שאין אלוקים ח"ו - אל תשלוף מיד את דברי התורה או הגמרא ותנסה להוכיח לי שאני טועה (או תועה בדרכי) אלא תבין שיש לי בעיה עם ריבוי הנתונים שמסביבי, עם המראות, עם החברה והסביבה המושכות את ליבי החומרי ואל תתיימר לתת תשובה לכל שאלה .
הרב וולבה לא היה מאלה. בזמן הקצר שהייתי אצלו למדתי מה שלא למדתי בארבע שנים!.
אגב, לא עמדתי בסקרנותי ולפני פרידתי ממנו שאלתיו: "יסלח לי כבוד הרב ויסביר לי את שקרה בתחילת הפגישה כשביקש ממני להסתכל החוצה..." והוא השיב תשובה מפליאה ונפלאה: "מי שלא מסוגל לראות את יפי הבריאה הסובבת אותנו אינו מוכן עדיין לשיחות בענייני אמונה". ביקשתי רשות לעוד שאלה קטנה ושאלתי: "אם כך מדוע כבוד הרב יושב כשגבו אל המראה הנפלא הנשקף מהחלון?!" – והרב השיב את מה שברור לי היום אך לא באותו מעמד: "המראה הנפלא יכול להסיח את הדעת משיחותיי או מלהתרכז בלימוד".

שואלת יקרה, תמונת ה"בלבול" תחסר אם לא אביא עוד מטען מיוחד במינו שאני נושא איתי מאז ימי התיכון:","233","","4166","True","True","False","","195","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25357","25355","המשך ב' ל- 'מה זה אמונה'","05/12/12 21:05","כא כסלו","תשע"ג","21:05","יהודי_קדום","ממש בשבוע האחרון של כתה י"ב פנה אלי אחד מהרבנים [הוא הרב ברוך גולדברג זצוק"ל מירושלים - ראש וראשון לדמות הרב המחנך. את שמו של הרב לא פירסמתי במקור] שהיה נערץ עלי במיוחד (היחיד שחיבק אותי ושוחח איתי באהבה למרות היותי ´כופר´) ואומר: (ולדעתי אני מצטט מילה במילה)
" [פונה אלי בשמי], אני יודע שאתה אוהב אותי. עכשיו שאתה יוצא לדרך בה לא תניח תפילין ועוד כמה דברים יש לי בקשה אליך: בחר לך מתוך המשנה ברורה מצווה אחת, רק אחת ותבטיח לי שתקיים אותה בכל ימי שהותך בצבא ושנה נוספת לאחר מכן (השנה הייתה תשכ"ח 1968)".
עוד לפני ששמעתי את בקשתו ומאהבתי שאהבתי אותו ידעתי שאקבלה ואקיימה – אבל בקשה לקיום מצווה לכל כך הרבה שנים לזה לא ציפיתי. הרב שהרגיש את כובד המטלה שהוא מטיל עלי הוסיף: "יש הרבה מצוות קלות שאנשים בסביבתך לא יידעו כלל שאתה מקיים מצווה, בחר אחת כזאת".
עליתי מיד לספריה פתחתי את ה"משנה ברורה" ותוך שלוש דקות לכל היותר חזרתי אל הרב והודעתי לו "בחרתי!". נפרדנו בחיבוק ובברכתו לי שה´ יצליח דרכי.
בחרתי בסימן ב´ סעיף ד´: "ינעול מנעל ימין תחילה ולא יקשרנו ואח"כ ינעול של שמאל ויקשרנו ויחזור ויקשור של ימין" – לא יכולה להיות מצווה סמויה מזו חשבתי, בחרתי וקיימתי את הבטחתי לרב הנערץ.
חלפו השנים (בינתיים הכיפה והציצית חזרו להיות ממני ומאמונתי השלמה) ואני כמחנך ומורה למתמטיקה "דתי" באחד מבתי הספר התיכוניים נשאל ממש בתחילת השיעור ע"י תלמיד: "מה הדבר המטומטם הזה שיש מצווה איך לנעול נעליים? עוד מעט יגידו לי גם איך לנשום" . נדהמתי. יש לי תשובה מדוע אני עושה זאת אך תשובה מדוע מצווים כל ישראל לקיימה - על זה מעולם לא חשבתי ולא חשבתי לחשוב. אני שבשלב זה של חיי הייתי חזק בעיקרי אמונתי, ידעתי שאם צווינו במשנה ברורה ציווי כלשהו ויהא משונה ככל שיהא, נכון הוא ותורה הוא מסיני. עד היום אני נדהם מניין שאבתי את תשובתי כשאני יודע שבעניינים כאלה ובניסוח כזה של שאלה אסור לשלוף תשובה. את תשובתי התחלתי בתיאור אדם ששוכב בבית החולים כשהוא מגובס ברגלו ולידו שוכב אדם נוסף אף הוא מגובס ברגלו. כך שוכבים הם מספר ימים וחוויותיהם בימים אלה משותפות. כמובן שלאחר השחרור נפרדו דרכיהם וכל אחד שב למקומו. חלפו השנים והנה הם נפגשים באקראי ונופלים זה על צווארו של זה, חוזרים לחוויות העבר וכו´. ברור שאם לא היתה להם החוויה המשותפת בבית החולים היו חולפים זה על פני זה כחלוף הרוח.
כך הוא הדבר במצוות נעילת הנעליים: כל אחד מישראל מתחיל את יומו באותו מעשה בדיוק ובמדוייק: עני כעשיר, שמח כעצוב, מבולבל כבטוח, חולה כבריא, הגר בישראל והגר בנכר וכו´. כך שבמעשה חולין כה פשוט מעורבים ישראל זה בזה מתחילת יומם וכשיחלפו זה על פני זה תהא מחשבתם: "יש לנו מן המשותף – אחים אנחנו".לך שואלת יקרה אני מציע ומבקש יותר משביקש הרב שלי: אל תוותרי על שום מצווה, הקפידי על קלה כבחמורה גם אם אינך מבינה למה ומדוע, גם אם שאלת בריאת העולם היא מעשה הקב"ה או ה"מפץ הגדול" תעמוד לפנייך (לא אין סתירה בין ה"מפץ הגדול" לבריאת העולם ע"י הקב"ה !).
ומה בינתיים תעשי עם שאלותייך?
כחובש בצה"ל לימדו אותנו שיש להרחיק את הגורם הפוגע ורק לאחריו להמשיך בטיפול. אם נזרק רימון זרחן והזרחן בוער ל"ע על אחד החיילים תחילה יש להרחיק את הזרחן וכו´.
כך במקרה שלנו: הרחיקי עצמך לחלוטין מהטלוויזיה (אני לא חרדי ואני לא פאנאטי – אני ריאליסט ! זוכרת?), התחברי רק לשומרי מצוות, אל תשהי בשבתות במקומות שיש בהם חילול שבת, "עשי לך רב", (ואם לא היית לאחר גילך היום הייתי מוסיף: אל תתגייסי לצבא, בחרי במקום שירות לאומי שצמודה אליו רבנית ושיעורי תורה).
--------
חסכי לעצמך מה שאני לא השכלתי לחסוך: כשהאמנתי באמת בתורתנו הקדושה ובנתיבותיה - הצטערתי צער עמוק ביותר על שנות עזיבתי אותה.
שה´ יצליח דרכך.
יהודי קדום","233","","4166","True","True","False","","191","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25359","25357","נפלא! נפלא! נפלא!","05/12/12 21:43","כא כסלו","תשע"ג","21:43","אלף בית רשי","נסעתי פעם עם נהג מונית שלכל דבר הלכה היה מנסה למצוא סיבה הגיונית , למשל לבשר וחלב היה מסביר שיש חומציות בקיבה שלא מעכלת טוב את שני הדברים יחד וכו' , ניסיתי להתקיל אותו ושאלתי אותו כשיש לאדם פצע בשבת ויורד לו דם אם איזה מטפחת עדיף לנגב , לבנה או אדומה? (התשובה היא לבנה כי זה נחשב לקילקול, ובאדומה אסור כי זה צובע שמוסיף צבע אדום) הוא ענה לי גם כן לבנה כי על לבן רואים שמשהוא כבר השתמש בזה ויתרחקו מהחיידקים, אבל באדומה לא יראו שכבר השתמשו בזה ויבואו לעשות בכך שימוש חוזר, אמרתי לו זה יפה! אבל אנחנו מאמינים וכל מה שציותנו התורה ולאחר מכן חכמינו ז"ל אנחנו עושים זאת ללא שום טעם הגיוני נוסף אלא זהו סוד קיסמה של האמונה, ובדבריך למדתי רובד נוסף ומעניין","278","","4166","True","True","False","","252","70.52.22.252","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25372","25359","חברים, אתם לא נזכרים במשהו?","06/12/12 10:10","כב כסלו","תשע"ג","10:10","המכריע","האם הסיפור הנוקב והכנה של ידידנו יהודי קדום, לא מעורר בכם נשכחות? לא מזכיר לכם משהו? משהו בשולי התודעה והזיכרון? זיכרון קלוש כלשהוא,שהסיפור הזה, על מישהו שקיבל על עצמו את סדר הנעילה והקשירה, מוכר לכם מאיזה מקום?","199","","4165","True","True","False","","184","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25374","25372","לא... אבל אתה רומז למשהו","06/12/12 10:13","כב כסלו","תשע"ג","10:13","לינקוש","מה זה מזכיר לך?","58","","4165","True","True","False","","181","84.228.12.57","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25382","25372","אולי הרב המכריע מתכיון לאסון המסוקים?","06/12/12 12:43","כב כסלו","תשע"ג","12:43","בתר ממוצע","","138","","4165","False","True","False","","181","193.27.93.1","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25383","25382","נכון מאוד! כל מי שיכול להוסיף על כך מידע","06/12/12 13:04","כב כסלו","תשע"ג","13:04","יהודי_קדום","יבורך מפי עליון.

הדבר החשוב לנו ביותר הוא לנסות לאתר את החייל!","233","","4165","True","True","False","","156","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25387","25383","אכן. לאסון המסוקים כוונתי","06/12/12 15:25","כב כסלו","תשע"ג","15:25","המכריע","בשעתו נתפרסם מאד הסיפור על חייל שקיבל על עצמו בעקבות סיבה מסויימת קבלה בדיוק כמו שקדם לה קדום שלנו. להקפיד על הנעילה והקשירה. והוא היה משובץ לאחד המסוקים, ונזכר ברגע האחרון שבאותו יום הוא שכח להקפיד. ובעשקנות יהודית הוא התיר וחלץ את שתי נעליו הצבאיות, ושב ונעל ימין קודם לשמאל וקשר שמאל קודם לימין, ואדהכי והכי יצא מסוקו לדרכו האחרונה מעל שאר ישוב, המסוק לא שב והחייל נשאר עמנו.

אולי יש בינינו שיוכלו בעזרת מנועי חיפוש אימתניים למצוא ברשת "קשירת נעליים - אסון המסוקים" או משהו כזה, (אני רק מנחש איך מחפשים). אם נוכל למצוא את מקור הסיפור ולאמתו, אולי נגיע לבעל המעשה ונראה האם יש קשר בין הקבלה שלו לשל קדום. זה מדהים. אולי הוא היה בעצמו תלמיד שלו, אולי תלמיד של קדום הציע זאת לאותו חייל. טוב תמיד להמחיש כמה מעשה טוב יש לו פירות ופירי פירות (ראה סופ"ק דקידושין).

לתוספת, הצטמררות קטנה. המעשה באותו תלמיד של קדום אירע בקרית שמונה (פסיעות מספר משאר ישוב).","199","","4165","True","True","False","","385","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25398","25383","תוספת מידע","06/12/12 16:14","כב כסלו","תשע"ג","16:14","עציוני","מדובר באגדה אורבנית חביבה, לא יותר מכך.
הסיפור לא היה ולא נברא.
(דיון בנושא ניתן למצוא פה, אם כי גם האתר אליו אני מפנה הוא לא מקור אמין לעובדות מכל סוג שהוא...)","159","","4165","True","True","False","","424","212.150.66.161","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25394","25387","למה? כבוד אלוקים הסתר דבר!","06/12/12 15:52","כב כסלו","תשע"ג","15:52","קותי","משלי כה ב
דיינו שזכינו וראינו ניצוץ
וכל אחד ינצור הדברים בליבו.","217","","4165","True","True","False","","212","109.186.228.109","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25399","25387","הספור פורסם ביתד","06/12/12 16:18","כב כסלו","תשע"ג","16:18","עם הארץ","אולם אין כל אישור לאמיתותו ואפשר להוסיפו לסיפורים של חיילים ששמו ציציות במבצע עופרת יצוקה וטענו שרחל אימנו הצילה אותם מבית ממולכד.

כתובות אינטרנט נלוות:
הסיפור","248","","4165","True","True","False","","285","184.32.252.20","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25402","25387","יש הבדל מהותי, הסיפור של יהודי קדום- אמת","06/12/12 16:47","כב כסלו","תשע"ג","16:47","Almuaddib","","107","","4165","False","True","False","","155","77.126.143.102","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25415","25398","בדומה מאוד ל"תוספת מידע" זה כתבתי לרב","06/12/12 20:02","כב כסלו","תשע"ג","20:02","יהודי_קדום","המשתתף כאן בפורטל לפני מספר חודשים באחד מהמיילים האישיים .

מעדות אישית כחובש צבאי במשך שנים אני אומר שמה שכתבו שם 'מוישהגרויס' ו- 'זכותהתגובה' - אמת.","233","","4165","True","True","False","","142","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25412","25399","מדהים - הכתבה שם פורסמה בתאריך הלידה","06/12/12 19:42","כב כסלו","תשע"ג","19:42","יהודי_קדום","הלועזי שלי !!!

תודה על ההפניה.

הסיפור שם פורסם ב- 08/12/2008 לאחר כתשעה חודשים מאז שפירסמתי את מכתב התשובה לאותה בחורה באתר כיפה בתאריך 27/3/2008 .

אם ההשראה לסיפור היא מתיאור האירועים שקרו לי או לא איני יודע.

לפי האתר המספר שם הוא אדם בשם יניב קשקש שכותב סיפורים לא מעטים.

פניה לכותב מחייבת הרשמה לאותו אתר ואיני רוצה לעשות זאת.

עכ"פ אין בסיפור קצה חוט שיוביל לחייל שניצל בזכות שקיים את מצוות נעילת הסנדל או לאותו חרדי המתואר שם.","233","","4165","True","True","False","","160","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25414","25412"," מזל טוב ליום ההולדת ","06/12/12 19:57","כב כסלו","תשע"ג","19:57","דוד כוכב","שתזכה לשנים מרובות בעסק התורה ובבריאות איתנה!","125","","4165","True","True","False","","125","164.138.123.108","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25416","25414","תודה רבה, אבל אני משוכנע שהוא","06/12/12 20:05","כב כסלו","תשע"ג","20:05","יהודי_קדום","מתכוון לברכני לקראת התאריך העברי שיחול בשבוע הבא בע"ה ולא ללועזי ח"ו.","233","","4165","True","True","False","","125","79.183.162.228","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25419","25415","תוספת ניתוח הגיוני","06/12/12 20:32","כב כסלו","תשע"ג","20:32","המכריע","אם זה סביר שהמעשה כמו שסופר לא היה ולא נברא, ואיזשהו קשקשן המציאו וההמצאה פורסמה לאחר 9 חדשים מפירסומה באתר נגיש יחסית. אם זה נראה בהשראת הסיפור של קדום בכיפה כנראה שזה באמת כך. ומשמיא קא זכו ליה לכל אותם אלפים שהתעוררו בזכות הסיפור המומצא.....

גם אני מצטרף למזל טוב, שיחול במועדו ובזמנו. כה לחי! תזכו לשנים רבות של עבודת ה' ולימוד תורתו הקד' מתוך בריאות ונחת והרחבה.","199","","4165","True","True","False","","201","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25417","25416","כמובן","06/12/12 20:09","כב כסלו","תשע"ג","20:09","דוד כוכב","גם הלועזי (וי"א דצ"ל הנוצרי) הרי יחול רק בעוד יומיים. והעברי חל בערך באותו הזמן.","125","","4165","True","True","False","","115","164.138.123.108","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25418","25417"," ","06/12/12 20:28","כב כסלו","תשע"ג","20:28","דוד כוכב","הדלקתי חמש נרות חנוכה לאור מידע פנימי שהתקבל..","125","","4165","True","True","False","","120","164.138.123.108","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25572","25418"," ","12/12/12 16:51","כח כסלו","תשע"ג","16:51","דוד כוכב","לאחר שהדלקתי בפתח, אדליק גם כאן.
מזל"ט!","125","","4159","True","True","False","","99","164.138.120.23","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25420","25419","... אני ישבתי על קברו","06/12/12 20:41","כב כסלו","תשע"ג","20:41","Almuaddib","של הדג המדבר,

והוא אמר לי

שעורבא פרח.","107","","4165","True","True","False","","323","77.126.52.158","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25516","25420","פרפרת "ולא נפקד ממנו איש"","10/12/12 10:21","כו כסלו","תשע"ג","10:21","המכריע","חשבתי בליבי מה הרקע להתפתחות סיפור אגדה זה?

היו שם 73 איש בשני מסוקים זהים לחלוטין, שהיו אמורים להוביל לוחמים במלוא הקיבולת. ובכל זאת אם המספר לא זוגי הוי אומר שבמסוק אחד היו 37 איש ובמסוק השני רק 36.

דומני שאמרו אז שהיו 4 אנשי צוות בכל אחד מהם, כלומר יש בכל מסוק מקום ל33 לוחמים, ובאחד מהם היו רק 32, וזה אומר דרשני. ונותן מקום להשערה שברגע האחרון נפקד איש אחד מאחד מהם כשכבר היה מאוחר לשבץ אחר במקומו.

אם כנים אנחנו בזאת, למרות שלא היו עבדיך בלשים או חברי ועדת חקירה, הרי "ולא" נפקד ממנו איש, ולא בגימטריא 37, כלומר איש אחד נפקד ממנין ולא.

אי"ש, ראשי תיבות שאר ישוב, מקום האירוע, וגם ר"ת של איש מסויים שקשור לענין כידוע ליודעי חן.

וכדי לתת תיאבון לאלמואדיב לפתוח מאוצר הגימטריאות אשר חננו השי"ת, יש להוסיף ויקצוף "משה" על פקודי החיל (שם באותו הענין), משה עם הכולל בגימטריא "יסעור".","199","","4161","True","True","False","","190","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25518","25516","73 עלו בסערה השמימה, ואתה עוסק בפרפראות","10/12/12 10:31","כו כסלו","תשע"ג","10:31","Almuaddib","","107","","4161","False","True","False","","99","84.229.12.32","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25519","25518","הודעה זו נמחקה על ידי כותבה","10/12/12 11:01","כו כסלו","תשע"ג","11:01","המכריע","","199","","4161","False","True","False","","134","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25520","25519","לא חשבתי שלא תזהה את דברי רבי יונתן","10/12/12 11:25","כו כסלו","תשע"ג","11:25","Almuaddib","צר לי על כי חשדתיך לחינם שתזהה.


בן סורר ומורה לא היה ולא נברא - אבל רבי יונתן אומר כי ישב על קברו.

עיר הנידחת - וכו'.



אולי מי שחי בחברה בה כאשר מגייסים חיילים למלחמה אומרים תהילים בבית הכנסת נגד גזירת גיוס הבחורים, ולא להצלחת שלוחי המצוה בקרב - לא מוצא טעם לפגם בפרפראות שלו דלעיל.","107","","4161","True","True","False","","177","87.68.243.145","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25536","25519","בדברי הרב המכריע הסתתר עבורי קוד על כן","10/12/12 13:11","כו כסלו","תשע"ג","13:11","יהודי_קדום","ייתכנו אי אילו הבנות אחרות.
קוד זה ידוע רק לשנינו ומשום כך ראוי לקבל את הדברים בהתאם.","233","","4161","True","True","False","","164","37.26.147.197","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25524","25520","חס ליה לאי"ש הנכבד לא לזהות.זיהה גם זיהה","10/12/12 11:40","כו כסלו","תשע"ג","11:40","כדי","וחוששני שדווקא אתה לא הבנת כוונתו.","249","","4161","True","True","False","","193","79.177.241.8","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25525","25520","צר לי צר","10/12/12 11:43","כו כסלו","תשע"ג","11:43","המכריע","לא אומר דבר על חשדותיך ועל דיעותיך ועל הקריטריונים שלך (במקרה זה מה קביל ומה לא, ולמי מותר ולמי לא) ועל סגנונך. רק אביע צערי שחרגתי ברגע של היסח דעת מדרכי שלא להגיב. ואני מוחק את השורה שכתבתי. אם תרצה תסביר מה היה כתוב כדי שדבריך יובנו למי שמעוניין. ואסתגר בקמייתא.
אחי, יהי לך אשר לך, והוא רחום יכפר.","199","","4161","True","True","False","","180","95.86.87.239","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25532","25520","אני לא מצאתי שמץ פגם בפרפראות","10/12/12 12:20","כו כסלו","תשע"ג","12:20","דוד כוכב","אדרבה ראיתי אכפתיות.
ואני רס"ן במיל', ובמבצע האחרון היו לי שלשה בנים בחזית הדרום.","125","","4161","True","True","False","","101","164.138.123.108","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25578","25572","מצטרף לברכות עד מאה ועשרים","12/12/12 18:10","כח כסלו","תשע"ג","18:10","אלף בית רשי","גם אם דעותינו חלוקות בענינים שונים חובת הברכה חלה
עוד ינובון בשיבה בבריאות איתנה","278","","4159","True","True","False","","152","70.52.22.135","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25580","25572","תודה רבה, אבל מה עם מוזיקה? :)","12/12/12 20:59","כח כסלו","תשע"ג","20:59","יהודי_קדום","","233","","4159","False","True","False","","94","84.109.8.142","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25581","25578","תודה רבה. שבע״ה חילוקי הדעות יהיו רק","12/12/12 21:05","כח כסלו","תשע"ג","21:05","יהודי_קדום","לשם שמים. תבורך אף אתה מפי עליון על עמלך בתורה ותמשיך בע״ה להפיץ מעיינך חוצה.","233","","4159","True","True","False","","153","84.109.8.142","0","25355","שבת|סא ע"א",""),new Message("25584","25580","אין בעיה, במפגש הבא בעז"ה!","13/12/12 01:04","כט כסלו","תשע"ג","01:04","דוד כוכב","","125","","4158","False","True","False","","99","164.138.120.23","0","25355","שבת|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);