var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20701;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20520","0","מה קרה לפנחס בפרשת מטות?","22/07/12 11:33","ג אב","תשע"ב","11:33","קותי","משה שולח את פנחס יחד עם יוצאי הצבא למלחמת מדיין
במדבר פרק לא

(ו) וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה אֶלֶף לַמַּטֶּה לַצָּבָא אֹתָם וְאֶת פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן לַצָּבָא וּכְלֵי הַקֹּדֶשׁ וַחֲצֹצְרוֹת הַתְּרוּעָה בְּיָדוֹ:

והנה
במדבר פרק לא

(טו) וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה הַחִיִּיתֶם כָּל נְקֵבָה:
(טז) הֵן הֵנָּה הָיוּ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל בִּדְבַר בִּלְעָם לִמְסָר מַעַל בַּיקֹוָק עַל דְּבַר פְּעוֹר וַתְּהִי הַמַּגֵּפָה בַּעֲדַת יְקֹוָק:
(יז) וְעַתָּה הִרְגוּ כָל זָכָר בַּטָּף וְכָל אִשָּׁה יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר הֲרֹגוּ:

היכן היה פנחס? מדוע לא מחה בהם? הרי הוא הוכיח את עצמו כקנאי לענייני עריות
ואולי לא היה קנאי לענייני עריות כלל?","217","","4305","True","True","False","","537","89.139.181.20","0","0","כללי|",""),new Message("20523","20520","פינחס לא היה בכלל הגערה","22/07/12 13:56","ג אב","תשע"ב","13:56","דוד כוכב","וַיִּקְצֹף מֹשֶׁה עַל פְּקוּדֵי הֶחָיִל שָׂרֵי הָאֲלָפִים וְשָׂרֵי הַמֵּאוֹת הַבָּאִים מִצְּבָא הַמִּלְחָמָה (במדבר לא, יד).

הגערה היתה במפקדים, לא בפינחס, שכן הוא לא היה המפקד אלא רק נתלוה ככהן משיח:
וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה אֶלֶף לַמַּטֶּה לַצָּבָא אֹתָם וְאֶת פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן לַצָּבָא וּכְלֵי הַקֹּדֶשׁ וַחֲצֹצְרוֹת הַתְּרוּעָה בְּיָדוֹ (במדבר לא, ו).
פינחס נזכר רק אחרון, ותפקידו - וּכְלֵי הַקֹּדֶשׁ וַחֲצֹצְרוֹת הַתְּרוּעָה בְּיָדוֹ.

אילו פינחס היה המפקד היינו מצפים למצא פסוק דומה לפסוקים אלו:
וּנְשִׂיא נְשִׂיאֵי הַלֵּוִי אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן פְּקֻדַּת שֹׁמְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַקֹּדֶשׁ (במדבר ג, לב).
וּפְקֻדַּת אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן שֶׁמֶן הַמָּאוֹר וּקְטֹרֶת הַסַּמִּים וּמִנְחַת הַתָּמִיד וְשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה פְּקֻדַּת כָּל הַמִּשְׁכָּן וְכָל אֲשֶׁר בּוֹ בְּקֹדֶשׁ וּבְכֵלָיו (במדבר ד, טז).
עֲבֹדַת הַלְוִיִּם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן (שמות לח, כא).
וּמִשְׁמַרְתָּם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן (במדבר ד, כח).


ודעת הרמב"ן במדבר פרשת מטות פרק לא פסוק ו:
והנה קצף על פקודי החיל, וחלק כבוד לפנחס כי השם נתן לו את בריתו שלום. ושנינו בספרי (מטות מג) אמר לו פנחס כשם שפקדתנו כן עשינו. ולא ידעתי מהו, שלא פקד אותם דבר בכתוב. ואלו פקד אותם ועשו היאך יכעוס, ואם פקד אותם חלילה שיעבור פנחס מצותו, כי שאול אבד מלכותו על זה (ש"א טו יא). אבל הענין כאשר אמרתי שפקדם לתת נקמת ה' במדין, ואמר פנחס נקמה גדולה עשינו בהם. ואפשר לפרש, שאמר לו כשם שפקדתנו מהר סיני בדין התורה כי (תצור) [תקרב] אל עיר וגו' (דברים כ י - יח) כך עשינו בהם, ומשה קצף על הנשים הגדולות בעבור הן הנה היו לבני ישראל (פסוק טז), והוסיף כל זכר בטף בעבור הנקמה.

כלומר, פינחס היה מודע להחייאת הנקבות, בעוד הנקמה היתה רק בזכרים ששלחו אותן.
אלא שאכן הם לא נצטוו מלכתחילה במפורש להורגן, ובסתם מלחמה הדרך היא להחיות את הנקבות.
ואמר להם עתה משה שבמלחמה זו חובה להמית גם את הנקבות הגדולות.","125","","4305","True","True","False","","150","212.76.124.42","0","20520","כללי|",""),new Message("20525","20520","ויקצוץ משה על פיקודי החיל","22/07/12 14:04","ג אב","תשע"ב","14:04","עם הארץ","הציווי היה לנקום את המדינים אולם לא מפורש באיזו צורה, וכן היה נהוג ( ראה דברים כ ) ״ וּנְתָנָהּ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּיָדֶךָ; וְהִכִּיתָ אֶת-כָּל-זְכוּרָהּ, לְפִי-חָרֶב.  י
רַק הַנָּשִׁים וְהַטַּף וְהַבְּהֵמָה וְכֹל אֲשֶׁר יִהְיֶה בָעִיר, כָּל-שְׁלָלָהּ--תָּבֹז לָךְ״
ופנחס שלא ידע במפורש מה הצווי לא רצה להרוג את הנשים והטף.","248","","4305","True","True","False","","226","108.132.48.117","0","20520","כללי|",""),new Message("20524","20523","מי מדבר על גערה?","22/07/12 14:01","ג אב","תשע"ב","14:01","קותי","מי שיודע לדקור נשיא בישראל אינו יודע להשתלט על
חיילים פרועים שאינם ממלאים פקודות (מצוות עשה לשמוע בקול משה נביא ה')?

לשיטתך פנחס הוא ראש קטן שתקע את ראשו בכלי הקודש וכו'

למה במעשה זמרי היה ראש גדול?","217","","4305","True","True","False","","163","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20526","20524","יש הבדל","22/07/12 14:10","ג אב","תשע"ב","14:10","דוד כוכב","מעשה זמרי היה לעיני כל ישראל, ונתבקש פיתרון.

ואילו במלחמה עשה פינחס את תפקידו, ואין זה "ראש קטן".
ואדרבה, אילו היה דורש לבדוק בכליהם ואוהליהם של הלוחמים, זוהי "תקיעת ראש".

מה גם שהם כלל לא נצטוו להרוג את אותן הנקבות, כדברי הספרי במדבר פרשת מטות פיסקא קנז: "ויאמר אליהם משה החייתם כל נקבה, אמר לו פינחס רבינו כשם שפקדתנו כך עשינו".
(ראה בהודעה לעיל את מה שהוספתי מהרמב"ן).","125","","4305","True","True","False","","125","212.76.124.42","0","20520","כללי|",""),new Message("20530","20525","מה לא מפורש כאן?","22/07/12 14:51","ג אב","תשע"ב","14:51","קותי","במדבר פרק כה

(יז) צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם:


(יח) כִּי צֹרְרִים הֵם לָכֶם בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם עַל דְּבַר פְּעוֹר וְעַל דְּבַר כָּזְבִּי בַת נְשִׂיא מִדְיָן אֲחֹתָם הַמֻּכָּה בְיוֹם הַמַּגֵּפָה עַל דְּבַר פְּעוֹר:","217","","4305","True","True","False","","180","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20529","20526","אם לא נצטוו אז על מה כעס משה?","22/07/12 14:42","ג אב","תשע"ב","14:42","קותי","האם המשמעות היא שלא למדו שום דבר ממעשה זמרי?

לא צריך להכנס לאוהלים כדי למצוא את הנשים ששבו.
חוץ מזה מי אמר שהיו אהלים?","217","","4305","True","True","False","","168","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20537","20529","מה אתה היית עושה?","22/07/12 18:25","ג אב","תשע"ב","18:25","דוד כוכב","האם היית רוצח ילדות קטנות ללא פקודה מפורשת?

פינחס הרג את כזבי משום שודאי זינתה והיתה בשעת זנותה ממש.

משה כעס למה אין כולם כמוהו, שמבינים לבד שאם עושים נקמה סברה היא להרוג גם קטנות הראויות לביאה, ושאפשר לסמוך על סברה זו למעשה מבלי להישאל.","125","","4305","True","True","False","","131","212.76.124.42","0","20520","כללי|",""),new Message("20532","20530","המדינים ולא המדיניות","22/07/12 16:57","ג אב","תשע"ב","16:57","עם הארץ","״ לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה׳ ״
פרשו ביבמות עו ב ״ עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית״ 
והנה דוד המלך יצא מרות המואביה.","248","","4305","True","True","False","","189","108.132.48.117","0","20520","כללי|",""),new Message("20533","20532","אם הדרשה שלך נכונה","22/07/12 17:07","ג אב","תשע"ב","17:07","קותי","ומידיני ולא מדיינית מה חטאו של זמרי?

חוץ מזה מניין ההשלכה מעמון ומואב?
הרי מדיין היה מבני קטורה ממש נין ונכד של אברהם אבינו","217","","4305","True","True","False","","164","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20535","20533","[ללא נושא]","22/07/12 17:46","ג אב","תשע"ב","17:46","עם הארץ","ההשלכה היתה להמחיש שיש דברים בתורה שלא מפורשים.
פנחס פירש את ההלכה כמו שכתוב בספר דברים, ועובדה שמשה לא ציווה להרוג את כולן ונשארו 32 אלף .

לגבי זמרי עיין בסנהדרין פב ב׳ מובא בהרחבה","248","","4305","True","True","False","","209","108.132.48.117","0","20520","כללי|",""),new Message("20547","20535","מכאן הוכחה שכאשר הולכים להרוג","23/07/12 00:52","ד אב","תשע"ב","00:52","קותי","צריך להזהר אולי הפקודות לא הובנו כהלכה
ואז להקל ולא להחמיר","217","","4304","True","True","False","","166","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20539","20537","האם דין קנאים פוגעים בו כולל גם","22/07/12 19:48","ג אב","תשע"ב","19:48","קותי","את הארמית? זה לא מפורש בשום מקום
על איזו עבירה היא התחייבה מיתה?

הרי השאלה שהעליתי רמוזה במדרש עצמו
ויקצוף משה על פקודי החיל עליהם היה לענות
בעל המדרש שם את התשובה בפיו של פנחס
"ויאמר אליהם משה החייתם כל נקבה, אמר לו פינחס רבינו כשם שפקדתנו כך עשינו".
כי בעל המדרש חשב שגם על פנחס ישנה קושיא כיצד שתק?

ברשותך אני רוצה להעלות כיוון פרשני אחר

ספר במדבר מתאפיין במספר אירועים בהם יש כפירה בנבואתו של משה
התורה מצניעה את הדבר ומותירה לנו לגלות זאת למרות שזה מפורש לגמרי

הכפירה הראשונה היא כפירתה של מרים וגם אהרון "גם בנו דיבר ה'" לא הבינו או לא הפנימו שזה לא אותו הדבר עד שה' דיבר דברו אליהם

מחלוקת קורח ועדתו כל עם ישראל ראה את המחלוקת ואף אחד לא קם ואמר אני למשה ! כולם חיכו לראות כיצד זה יגמר כפירה גמורה בנבואת משה ולכן באה אחר כך מגיפה

אותו הדבר אצל זמרי הוא קורא תיגר על נבואת משה כמו על האישה הכושית ע"י מרים ואהרון ואומר מי אמר לך שזאת מותרת כאילו משה יכול לשקר בנבואתו ולנבא מה טוב לו
לכן פנחס ראה את המגיפה שתהיה בעם בגין הכפירה לא בגלל הזנות ולכן
חיפש פינחס הלכה למשה מסיני כדי לקיים את נבואת משה
העיקר אינה הארמית העיקר בחז"ל זה הלכה למשה בסיני

לעניין להרוג ילדות קטנות

לפי שאני הורג אני יושב שבעה נקיים לא משנה במי מדובר וגם אם ישנה פקודה מפורשת","217","","4305","True","True","False","","205","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20541","20539","מבלי לעקוב אחרי כל השתלשלות האשכול","22/07/12 21:52","ג אב","תשע"ב","21:52","כדי","רק אענה על השאלה שבראש ההודעה הקודמת למקור הריגת האישה, הרי זהו רמב"ם מפורש בפי"ב מאיסו"ב ה"י:
אבל ישראל הבא על הכותית בין קטנה בת שלש שנים ויום אחד בין גדולה, בין פנויה בין אשת איש, ואפילו היה קטן בן ט' שנים ויום אחד, כיון שבא על הכותית בזדון ה''ז נהרגת מפני שבא לישראל תקלה על ידיה כבהמה, ודבר זה מפורש בתורה, שנאמר: ''הן הנה היו לבני ישראל בדבר בלעם'' ''וכל אשה יודעת איש למשכב זכר הרוגו''.","249","","4305","True","True","False","","244","109.65.246.223","0","20520","כללי|",""),new Message("20542","20539","כן","22/07/12 21:59","ג אב","תשע"ב","21:59","דוד כוכב","וַיִּדְקֹר אֶת שְׁנֵיהֶם אֵת אִישׁ יִשְׂרָאֵל וְאֶת הָאִשָּׁה (במדבר כה, ח), וכל ענין קנאים פוגעים בו למדים מפינחס "וכמעשה שהיה" (מסכת עבודה זרה דף לו ע"ב).

"כל העריות אחד האיש ואחד האשה שוין" חוץ מבשפחה חרופה (מסכת כריתות דף י ע"ב).

היכן זה מפורש? בויקרא כ, טו: וְאֶת הַבְּהֵמָה תַּהֲרֹגוּ.
העבירה היא הכשלת ישראל.

"אם אדם חטא בהמה מה חטאה? אלא: לפי שבאה לאדם תקלה על ידה, לפיכך אמר הכתוב תסקל" (מסכת סנהדרין דף נד ע"א).

"ואם אדם חטא - בהמה מה חטאה? ואם גדולים חטאו - קטנים מה חטאו? יצאה בת קול ואמרה לו (קהלת ז) אל תהי צדיק הרבה" (מסכת יומא דף כב ע"ב).




לשבת שבעה נקיים זה מצויין. העיקר לבצע בסוף.


ובשבילך,
ראה מה שכתוב אצלי על הפסוק בשמות פרק טו, א:
אָשִׁירָה לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם.

מה מיוחד בסוס, עד שהוזכר בראש השירה?
אלא שאשירה לה' שסיבב שהסוסים יהרגו את המצרים כאמרם במסכת פסחים דף קיג ע"ב:
"ששה דברים נאמרים בסוס… ויש אומרים: אף מבקש להרוג בעליו במלחמה", ולא היו צריכים ישראל להתנהג בדרך האכזריות להרגם בידיהם (ע' בהגר"א אה"ע ס"ס ה' מתרומת הדשן שם).
וזה הטעם שישראל שרו אף שהמלאכים לא שרו משום מעשי ידי וכו'.

וכן בהפטרה בשופטים פרק ה, ג:
אָנֹכִי לַה' אָנֹכִי אָשִׁירָה אֲזַמֵּר לַה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל.
על מה אשירה - שסיבב שמתו לבדם ולא נצרכו להרגם בידים, וכמו שממשיך -
(ד) ה' בְּצֵאתְךָ מִשֵּׂעִיר בְּצַעְדְּךָ מִשְּׂדֵה אֱדוֹם אֶרֶץ רָעָשָׁה גַּם שָׁמַיִם נָטָפוּ גַּם עָבִים נָטְפוּ מָיִם.
(כ) מִן שָׁמַיִם נִלְחָמוּ הַכּוֹכָבִים מִמְּסִלּוֹתָם נִלְחֲמוּ עִם סִיסְרָא.
(כא) נַחַל קִישׁוֹן גְּרָפָם נַחַל קְדוּמִים נַחַל קִישׁוֹן תִּדְרְכִי נַפְשִׁי עֹז.

וכן בתהלים נח, יא:
יִשְׂמַח צַדִּיק כִּי חָזָה נָקָם פְּעָמָיו יִרְחַץ בְּדַם הָרָשָׁע.
ישמח ויודה על שרק חזה בנקם ולא הוצרך לעשותו בידיו, ורק כמחוה וכאות ניצחון: פְּעָמָיו יִרְחַץ בְּדַם הָרָשָׁע - כעין הכתוב ביהושע י, כד:
וַיִּקְרָא יְהוֹשֻׁעַ אֶל כָּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֶל קְצִינֵי אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה הֶהָלְכוּא אִתּוֹ קִרְבוּ שִׂימוּ אֶת רַגְלֵיכֶם עַל צַוְּארֵי הַמְּלָכִים הָאֵלֶּה.

וכן בתהלים קמט, ה-ט:
יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם. רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם. לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּל אֻמִּים. לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל. לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּ יָהּ.
בפועל - רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם - שמשבחים אותו. אך חֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם בלבד, אמנם - על מנת לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם, אך אם יזכו תהא מלאכתם נעשית בידי אחרים.","125","","4305","True","True","False","","147","212.76.124.42","0","20520","כללי|",""),new Message("20543","20541",""ועדיין הדבר צריך לי לימוד "","22/07/12 22:47","ג אב","תשע"ב","22:47","קותי","מגיד משנה הלכות איסורי ביאה פרק יב הלכה י
וכן עוד מפרשים תמהים על העניין מניין ההכללה הזאת
וכן אין זאת מצווה על בני נוח שחייבים עליה מיתה

בערך מ-35 ואילך הרגו גם יהודים וגם יהודיות על דברים כאלו
סתם תזכורת היסטורית.","217","","4305","True","True","False","","186","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20544","20542","תודה","22/07/12 22:57","ג אב","תשע"ב","22:57","קותי","עם ההוכחות שהבאת אמשיך לשבת שבעה נקיים","217","","4305","True","True","False","","179","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20551","20544","עקבתי מתחילת האשכול ולר' קותי אומר","23/07/12 09:21","ד אב","תשע"ב","09:21","יהודי_קדום","בעניות דעת:
מיהר כבודו לדחות הוכחותיו של הרב דוד כוכב.

קראתי, גם במקור, את כל העלים של האילנות רבי הפוארות בהן נתלה הרב כוכב ומהם דלה לנו מיטב הדברים והביאם בסבלנות (עפ"י העובדה שדבר דבור על אופניו בלי להחסיר) ובדיוק רב ונראים דבריו כמעין שלא יכובו מימיו. (וחלילה מלחשוב שאני מציינן את דברי הרב כוכב,קטונתי לפניו, כל שאני מעיר הוא שאני כותב כאן לאחר שלמדתי גם דבריו לעומק).

אומרת המשנה בסנהדרין פרק ט - משנה ו:

הַגּוֹנֵב אֶת הַקַּסְוָה וְהַמְקַלֵּל בַּקּוֹסֵם וְהַבּוֹעֵל אֲרַמִּית, קַנָּאִין פּוֹגְעִין בּוֹ {כג}. כֹּהֵן שֶׁשִּׁמֵּשׁ בְּטֻמְאָה, אֵין אֶחָיו הַכֹּהֲנִים מְבִיאִין אוֹתוֹ לְבֵית דִּין {כו}, אֶלָּא פִרְחֵי כְהֻנָּה מוֹצִיאִין אוֹתוֹ חוּץ לָעֲזָרָה {כז} וּמַפְצִיעִין אֶת מוֹחוֹ בִּגְזִירִין. זָר שֶׁשִּׁמֵּשׁ בַּמִּקְדָּשׁ, רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר, בְּחֶנֶק. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, בִּידֵי שָׁמָיִם:

האם גם על משנה זו יאמר כבודו: "לפי שאני הורג אני יושב שבעה נקיים לא משנה במי מדובר וגם אם ישנה פקודה מפורשת" ?

ודבר חמור אני רואה בדבריו:
כתיבת משפט איום ונורא, כאן, באשכול זה: "בערך מ-35 ואילך הרגו גם יהודים וגם יהודיות על דברים כאלו , סתם תזכורת היסטורית."
הוא בעצם, וחד משמעית, נותן להבין שהוא משווה רציחת יהודיות כשרות וקדושות בשואה להריגת נשים שהם ועמם קיבלו וניסו לקיים עצת בלעם כדרך להרחיקנו מה' ומתורתו - כל מילה תהא כאן מיותרת.

הסכנה להשמדה רוחנית בדרכי הגויים היא ברורה:
"א''ר חייא בר אבויה כל הבא על הכותית כאילו מתחתן בעבודת כוכבים דכתיב ובעל בת אל נכר וכי בת יש לו לאל נכר אלא זה הבא על הכותית" (סנהדרין פב. - כדאי לעיין גם בשורות האחרונות של פא:).

והיא לא פחות מסוכנת מהשמדה פיזית.","233","","4304","True","True","False","","175","79.182.173.115","0","20520","כללי|",""),new Message("20555","20547","אינני מבין נא להסביר לי יותר.","23/07/12 12:45","ד אב","תשע"ב","12:45","עלי","תמיד חשבתי שפינחס ככהן משוח מלחמה צריך להימצא עם ארון הברית - לפי הדעה שהארון יצא למלחמה זו, וממילא לא היה עם הלוחמים בעת איסוף השבויות והשלל, ומה שייך שיוכיח על דבר שלא מצוי בסביבתו. לדעה שהארון שיצא הוא ארון עם ( ס"ת ו)בגדי הכהונה, ג"כ אין הכהן משוח מלחמה נמצא עם הלוחמים אלא שבמלחמה זו יצא פינחס גם כדי שאם בלעם ינסה לברוח בכשפים וכדו' יימצא הוא שם כדי לבטלם וללוכדו ולהורגו
ע"י הלוחמים, כפי שהיה לבסוף. בכל אופן לא היה עמם באיסוף שבויות ושלל.
ברם לחלוטין אינני מבין :
א. את כל הזכרים הרגו כנקמה. מדוע רק את הגברים, וכי את הנשים כולן לא ראוי היה להרוג כנקמה, הרי הן היו העיקר בהחטאת בני ישראל ? במה טובים המדיינים מהכנענים שיש להשמיד את כולם ולא להחיות נשמה, האם המדינים לא היו מקולקלים כמו הכנענים הרי אנו רואים לכאורה שהיו מקולקלים ? וכי בגלל שהללו מזרעו של אברהם דינם שונה ?
ב. נראה שכל מי שידעה משכב זכר נאמנה לו ולכן כאילו היא שייכת אליו לעניין שיש להורגה כזכרים. אין אפוא עדיין נאמנות למי שלא ידעה משכב זכר, וניתן לקחתה בשבי.
אם כן אלפי הילדות הקטנות היתומות שנלקחו בשבי, מי אמור היה לגדלן ? האם גיירו את כולן בכפיה ? או שמא נלקחו לשפחות ? מדוע הותר להשאירן בחיים ולא רק יפות תואר שביניהן שבד"כ מותר במלחמה, הרי אם לא לשם אישות השאירון, מה יש לעשות בשבויות המכוערות ( שאיתרע גורלן גם בזה )? האם לא חששו לבני ובנות יפות תואר - לבנים סוררים ו'פילגשי בגבעה' ?
והאם אין שאלותי מתרצות את הקושיות על הלוחמים, כלומר שהם סברו להשאיר גם את הנשים שידעו משכב זכר היינו הבוגרות כדי שיטפלו בקטנות ?","209","","4304","True","True","False","","152","194.114.146.227","0","20520","כללי|",""),new Message("20553","20551","שנינו יחד באותו שדה מוקשים. איך נצא?","23/07/12 10:49","ד אב","תשע"ב","10:49","קותי","אז רש"י הקדוש כבר פתח לנו פתח
רש"י מסכת סנהדרין דף פא עמוד ב
קנאין פוגעין בו - בני אדם כשרין המתקנאין קנאתו של מקום פוגעין בו בשעה שרואין את המעשה אבל לאחר מיכן אין מיתתו מסורה לבית דין, והלכה למשה מסיני הוא.
בודאי שעל זה לא נאמר כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול
כך שבפועל מדובר בקבוצה ריקה
בדור דעה היה רק פנחס אחד אז בדורונו כמה יש?
המרחק בין חוליגניות ובין קנאות קדושה הוא אפס
התורה סיפרה לנו את העניין כדי שנפנים עד כמה האדם קרוב ליצרו יותר מלאלוקיו
כולם חיכו להיתר!!!!!!!!!!!!!

חז"ל הקדושים היה להם מבט חובק אדם
יש בספרי לדברים מדרש על שמעון ולוי שניהם מכוס אחת שתו (מעשה דינה) האם המעשה שלהם היה לשם שמים או לא?
הדבר היה תלוי עד למעשה זמרי.
שבט לוי שהתעלה בקנאות לשם שמים (מי לה' אלי?) זכה ושמעון לא נתעלה
הוברר למפרע שמעשה דינה מבחינתו לא היה כולו לשם שמים ולכן נענש במעשה זמרי
אז מה נענה אנן בתריה?
מעשה קנאות הוא כחרב המתהפכת מעל ראשו של אדם וכל מעשיו נבחנים בהתאם
נניח לקנאות מכל סוג שהוא עד שנגיע לשם יש עוד הרבה מה לעשות.","217","","4304","True","True","False","","163","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20557","20553","לא נכנסתי אליו כלל! ראיתי בזמן את השלט:","23/07/12 14:06","ד אב","תשע"ב","14:06","יהודי_קדום",""זהירות: יש לראות במעשה פנחס את אמונתו בה' ושמירת חוקותיו ולהימנע מראיית מעשהו במשקפיים של התרבות הגויית או/ו החילונית או/ו של נוער הגבעות וכו' וכו'" ... למרות שהכיתוב על השלט ארוך הספקתי לקרוא הכל... אני צועד לאט

אין במעשה פנחס ויכוח מה טיבה של אגדה זו או אחרת, היה או לא היה, מדובר כאן בעובדה שאין עליה עוררין: "פנחס בן אלעזר הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי לכן אמור הנני נותן לו את בריתי שלום" בעיניי כל כתיבה שאני מרגיש שיש בה תערובת של "ערכים הומניים" כנגד דברי תורה מחרידים (בתרתי משמע) אותי.

(בבית אבי זצ"ל בכל מוצאי שבת היינו אומרים הפסוקים "פנחס בן אלעזר הכהן השיב את ... וחוזרים על 'לכן אמור הנני נותן לו את בריתי שלום' - שהרי פנחס הוא אליהו)","233","","4304","True","True","False","","168","79.182.173.115","0","20520","כללי|",""),new Message("20558","20553","חידה:","23/07/12 14:29","ד אב","תשע"ב","14:29","יהודי_קדום","אותו פנחס בן אלעזר הכהן שקינא לה' והלך בראש ככהן משוח במלחמת מדין נכשל בקנאותו ובכך היה לו חלק באסון.

למה קינא ומה המקרה?","233","","4304","True","True","False","","910","79.182.173.115","0","20520","כללי|",""),new Message("20600","20555","מלחמה היא דבר בלתי רציונאלי לחלוטין","25/07/12 15:58","ו אב","תשע"ב","15:58","קותי","לכן קשה לתת הסבר לכל התנהלות והתנהלות

לסעיף א אולי היתה כאן התחשבנות שנובעת מהעובדה שמשה היה במדיין והם הפכו ל"מומחים" לענייני עם ישראל וכו' כמדומני שיש לזה רמז בפרשת בלעם

לסעיף ב המיתו יודעת משכב זכר בגלל שיתכן והיא הרה וולדה בגויים אחר האב ולא תתממש מטרת המלחמה

לגבי הקטנות הן הפכו לשפחה כנענית משהו כמו פיליפיני בימינו וחילקו אותן בין המשפחות הלוחמים

לגבי פנחס הארון היה ממש בשדה הקרב כפי שקרה בתחילת ספר שופטים שנשבה ארון ה'.","217","","4302","True","True","False","","191","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20564","20558","פתרון:","23/07/12 22:38","ד אב","תשע"ב","22:38","יהודי_קדום","אמנם המקום היחיד בו מוזכר פנחס בספר שופטים הוא בפרק כ' פסוק כח בקשר למלחמת פילגש בגבעה:

{כז} וַיִּשְׁאֲל֥וּ בְנֵֽי-יִשְׂרָאֵ֖ל בַּֽיהוָ֑ה וְשָׁ֗ם אֲרוֹן֙ בְּרִ֣ית הָאֱלֹהִ֔ים בַּיָּמִ֖ים הָהֵֽם: {כח} וּ֠פִינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָ֨ר בֶּֽן-אַהֲרֹ֜ן עֹמֵ֣ד | לְפָנָ֗יו בַּיָּמִ֣ים הָהֵם֮ לֵאמֹר֒ הַאוֹסִ֨ף ע֜וֹד לָצֵ֧את לַמִּלְחָמָ֛ה עִם-בְּנֵֽי-בִנְיָמִ֥ן אָחִ֖י אִם-אֶחְדָּ֑ל וַיֹּ֤אמֶר יְהוָה֙ עֲל֔וּ כִּ֥י מָחָ֖ר אֶתְּנֶ֥נּוּ בְיָדֶֽךָ:

מכאן שפנחס גם היה סמכות עליונה: הוא היה עומד לפני הארון (כך מפרש רד"ק).

רש"י הקדוש מביא את המדרש על פסוק: {לט} בשופטים פרק יא: " וַיְהִ֞י מִקֵּ֣ץ | שְׁנַ֣יִם חֳדָשִׁ֗ים וַתָּ֙שָׁב֙ אֶל-אָבִ֔יהָ וַיַּ֣עַשׂ לָ֔הּ אֶת-נִדְר֖וֹ אֲשֶׁ֣ר נָדָ֑ר וְהִיא֙ לֹא-יָדְעָ֣ה אִ֔ישׁ וַתְּהִי-חֹ֖ק בְּיִשְׂרָאֵֽל: " :

[רש"י] ותהי חק. גזרו שלא יעשה אדם עוד כן, שאִלו הלך אצל פנחס, או הוא בא אצלו, היה מתיר לו נדרו, עמדו בגדולתן, ומבין שניהם אבדה, (בת יפתח י"ק) ונפרע מהם, פנחס נסתלקה שכינה הימנו, שנאמר בדברי הימים (א ט כ) : לפנים ה' עמו, למדנו שבסופו אינו עמו, ויפתח הוכה בשחין וניפול אברים, שנאמר (לקמן יב ז) : ויקבר בערי גלעד. ויש עוד לפתור"

אם כן פנחס קנא לכבודו ומעמדו ולא הלך ליפתח להתיר את נדרו ובכך למנוע את האסון עם בת יפתח.
המקרה הוא הנדר של יפתח.","233","","4304","True","True","False","","142","79.182.173.115","0","20520","כללי|",""),new Message("20593","20564","הרמת לי להנחתה עכשיו אני יושב","25/07/12 10:49","ו אב","תשע"ב","10:49","קותי","שבעה נקיים לפני שאני מנחית","217","","4302","True","True","False","","243","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20594","20593","מעניין אם הנחתתך הצפויה כהנחתי ...","25/07/12 10:53","ו אב","תשע"ב","10:53","יהודי_קדום","רמז להנחתי: מקורות.","233","","4302","True","True","False","","164","79.182.173.115","0","20520","כללי|",""),new Message("20612","20600","לסעיף ב","26/07/12 02:27","ז אב","תשע"ב","02:27","דוד כוכב","יודעת משכב זכר צעירה הרבה יותר מהגיל שיתכן בו הריון.","125","","4301","True","True","False","","95","95.86.82.67","0","20520","כללי|",""),new Message("20623","20612","ואולי לפי המדרש הזה","26/07/12 09:58","ז אב","תשע"ב","09:58","קותי","מדרש אגדה (בובר) במדבר פרשת מטות פרק לא סימן יז

[יז] וכל אשה יודעת וגו' וכל הטף בנשים. וכי מניין היו יודעים אם נבעלו ואם לאו, אלא היו מעבירין אותן לפני הארון, וכל אשה שהיו פניה מוריקות, היו יודעים שיודעת משכב זכר, וכל מי שאין פניה מוריקות, היו מניחין אותה:

קריטריון ההריון הוא סמוי לכן בחרו בקריטריון אחר של נבעלה שהוא יותר ברור
ובעצם התגובה היתה כמו ידיים מזיעות למי שחשוד ויש בו

מדוע לא בחרו בקריטריון מדוייק? כי ככה זה במלחמה","217","","4301","True","True","False","","280","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20649","20612","האם צריך לתרץ את המדרש ורש"י","27/07/12 07:11","ח אב","תשע"ב","07:11","קותי","שמדובר בראויה להבעל
"אדם ידע את חוה אשתו" כלומר חווה ידעה את אדם
"איש לא ידעה" ולגביה יַדעה איש
כלומר יודעת איש זאת אחת שנבעלה ולא ראויה להבעל
מניין לקחו את ההרחבה שיודעת איש זאת אחת הראויה להבעל
אולי חשבו שכל אשה היא קרקע עולם","217","","4300","True","True","False","","193","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20630","20623","אם כבר שאלנו על מלחמת מדין","26/07/12 17:17","ז אב","תשע"ב","17:17","עלי","אשאל שתי שאלות נוספות שאינני יודע תשובה עליהן :
א. מדוע לא נזכרו בשלל גמלים וסוסים אלא רק צאן בקר וחמורים ( ולא הזכרתי מכוניות ומטוסים ... )? מדוע הסתפקו בקטל אלו שנתפסו ולא עשו למדין כלעמלק, כפי שמוצאים מדיינים רבים לאחר מכן במקרא ? ומזה גם -
ב. מדוע נטשו את שטח המחיה של מדין ולא כבשו והורישו אותו ( לבני שבטי עבר הירדן, כמו סיחון ועוג ? האם פירוש הדבר שלמדין לא היתה כלל מדינה ושטחי מחיה קבועים ? אם כן לאן הלכו ולשטח איזו מדינה כדי לנקום במדין ?","209","","4301","True","True","False","","185","194.114.146.227","0","20520","כללי|",""),new Message("20633","20630","הקשית לשאול","26/07/12 21:33","ז אב","תשע"ב","21:33","קותי","יתכן והיו פחות מ 500 גמלים ו500 סוסים ואז לא ניתן היה להפריש מהם לקודש
ולכן הם לא נמנו כלל (על בסיס משך חכמה)

איני ידוע האם יש מחקר על הגמל במקרא אבל נראה לי שהגמל היה המרצדס או הלקסוס של אותם ימים (מגמלי אדוני) ולכן היו מעטים ולא נשלחו לשדה הקרב

יתכן והנקמה היתה רק באלו שהשתתפו עם בלק ובלעם שאר העם שנשאר בארצו לא ניזוק שהרי לא חטא

משה ברח ממצרים למדיין כנראה שמצרים קרובה למדיין יותר מלארץ ישראל
ולכן לא היה עניין להשמידם","217","","4301","True","True","False","","223","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20650","20649","היינו הך","27/07/12 07:42","ח אב","תשע"ב","07:42","דוד כוכב","וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד בְּתוּלָה וְאִישׁ לֹא יְדָעָהּ (בראשית כד, טז).

ראה ברש"י ובמפרשים, היא היתה יוצאת דופן. אצל הגויים אם היא בת שלוש, חזקה שיש לה הסטוריה.
לדעת המאירי אתה רשאי לשנות את המשפט לזמן עבר וימים עברו.","125","","4300","True","True","False","","98","95.86.82.67","0","20520","כללי|",""),new Message("20669","20650","ממש לא","27/07/12 12:17","ח אב","תשע"ב","12:17","קותי","עובדה שהקהילו לאחשוראש בתולות מכל העמים והן לא היו בנות 3 כנראה

אין קשר בין חזקה להיסטוריה או לסטטיסטיקה
וכמובן שהחזקה אינה מחייבת את המציאות
החזקה היא נורמה הלכתית לפיה דנים

לכן ההכללה הזאת אינה ראויה

היכן המאירי שהזכרת?","217","","4300","True","True","False","","164","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20692","20669","אולי בכל זאת","27/07/12 19:16","ח אב","תשע"ב","19:16","דוד כוכב","תליא תניא בדלא תניא. לא ניתן להוכיח מעובדה שאין כלל ראיה שהיא נכונה. וגם אם זה היה נכון אין בכך קושיה, הרי כתוב (אסתר ב, יז) וַיֶּאֱהַב הַמֶּלֶךְ אֶת אֶסְתֵּר מִכָּל הַנָּשִׁים, וברש"י: "מכל הנשים - הבעולות שאף נשים הבעולות קבץ", והוא מחז"ל. כלומר שגם אם אותן "בתולות" היו בעולות - הוא קיבל הכל, זה מה שיש.

אכן החזקה היא נורמה הלכתית, לכן הלכה היתה להמית כל יודעת איש. וכל החזקות הן הכללות, והכללות ראויות.

המאירי הידוע במקומות רבים, שגויי הזמן הזה מתורבתים.","125","","4300","True","True","False","","159","95.86.82.67","0","20520","כללי|",""),new Message("20696","20692","המאירי","28/07/12 23:41","ט אב","תשע"ב","23:41","המכריע","נדפס על הגליון של ב"ק פרק ד' וה' כמדומה לז: כדי להפיס דעת גויי הארצות וצנזוריהם. ומסתמא שם הוא נמצא במקורו. אך לא בטוח שהוא התכוון למה שהוא כותב...","199","","4299","True","True","False","","167","212.179.87.186","0","20520","כללי|",""),new Message("20728","20692","מצויין","30/07/12 07:15","יא אב","תשע"ב","07:15","קותי","סוף סוף תירוץ מדוע לא פטרה עצמה מהעניין שהרי מרדכי לקחה לו לבת = לאישה!
והיתה טוענת בעולה אני
וגם שבחה לפי הפסוק אסתר פרק ב

וְהַנַּעֲרָה יְפַת תֹּאַר וְטוֹבַת מַרְאֶה ותו לאו

עלה בידנו פשט בפסוק
אסתר פרק ב

(יז) וַיֶּאֱהַב הַמֶּלֶךְ אֶת אֶסְתֵּר מִכָּל הַנָּשִׁים וַתִּשָּׂא חֵן וָחֶסֶד לְפָנָיו מִכָּל הַבְּתוּלֹת

לפי שהיתה בעולה הרי אהבה מכל הנשים הבעולות ועוד יותר מזה למרות שהיתה בעולה אהב אותה יותר מכל הבתולות ( הגויות!!) שהרי לא נלקחו נערות היהודיות נוספות איזה נערה יהודיה לא היתה מוסרת נפשה מלהלקח לבית המלך.","217","","4297","True","True","False","","152","89.139.181.20","0","20520","כללי|",""),new Message("20701","20696","המאירי ודאי נתכוין לכך","29/07/12 20:41","י אב","תשע"ב","20:41","דוד כוכב","ולא היה חוזר על שיטתו במקומות רבים ובאופן פרטני כל כך רק כדי להפיס את דעת הצנזור. כפי שכבר הגבתי לרב הראל על טענה זו, בהודעה זו.","125","","4298","True","True","False","","940","31.44.137.151","0","20520","כללי|",""),new Message("20702","20701","ויכל להוסיף עוד","29/07/12 20:57","י אב","תשע"ב","20:57","כדי","מדבריו בגיטין נט. וסב.
וכן מדבריו בע"ז כ. שאף צורפו להלכה ע"י הפוסקים האחרונים כסניף לעניין היתר מכירה.","249","","4298","True","True","False","","207","109.65.195.7","0","20520","כללי|",""),new Message("20706","20702","זה לשונו","29/07/12 21:28","י אב","תשע"ב","21:28","דוד כוכב","בבית הבחירה למאירי מסכת גיטין דף נט.
"אין ממחין ביד עניי גוים אפילו אותם עממין שאינם גדורים בדרכי הדתות בלקט שכחה ופאה מפני דרכי שלום".
אפשר שהתוכנה מצאה זאת בזמנו והשמטתי כי אינו מוכרע כ"כ כאחרים.

בדף סב. לא מצאתי.
ע"ז כ. הובא שם.","125","","4298","True","True","False","","105","31.44.137.151","0","20520","כללי|",""),new Message("20709","20706","הנה","29/07/12 22:42","י אב","תשע"ב","22:42","כדי","מחילה על ע"ז דף כ. כנראה חולשא דיומא גרם.

והנה הך דגיטין סב.:
ומכל מקום אמות הגדורות בדרכי הדתות ומאמינים במציאותו יתברך לאחדותו ויכלתו, אף על פי שמשתבשין בקצת דברים לפי אמונתנו, אין להם מקום בדברים אלו.","249","","4298","True","True","False","","134","109.65.195.7","0","20520","כללי|",""),new Message("20712","20709","נכון","29/07/12 23:15","י אב","תשע"ב","23:15","דוד כוכב","אמנם בזה צמצם את דבריו רק למאמינים במציאותו יתברך ובאחדותו, ובפשטות בני דת ההומיניזם דהיום אינם בכלל זה, ואפשר שגם הנוצרים לא.","125","","4298","True","True","False","","100","31.44.137.151","0","20520","כללי|",""),new Message("20729","20728","לענין הסיפא","30/07/12 07:30","יא אב","תשע"ב","07:30","דוד כוכב","היו בתולות - גם יהודיות וגם גויות.
* וכי למה שרק את אסתר יוכלו לקחת בכח? אין סיבה שלא נלקחה באותו אופן גם יהודיה אחרת.
* והיו גויות שנלקחוה לפני שמלאו להן שלש שנים והוחזקו בשמירה בבית הגי. רק שם לאחר ששה חודשים בשמן המור וששה חודשים בבשמים הגיעו לכלל ראויות לביאה ועדין הן בתולות.

רגע, אפשר לסמוך על הגוי הגי?

שתי תשובות בדבר:
* קפילא לא מרע נפשיה. אוי לו אם יתפסו אותו גונב את הבתולים של המלך. העץ מזומן.
* כרגיל, עבדו אצל המלך סריסים. ולא בכדי.","125","","4297","True","True","False","","123","31.44.137.151","0","20520","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);