var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19162;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19162","0","חידה: כיצד ייתכן ששני יהודים","15/05/12 16:24","כג אייר","תשע"ב","16:24","יהודי_קדום","אוכלים פרי מאותו עץ, באותו זמן, האחד עובר איסור חמור השני לא עובר איסור כלל?","233","","4370","True","True","False","","1166","79.176.150.166","0","0","כללי|",""),new Message("19163","19162","כמדומני זה קשור למעשרות","15/05/12 16:44","כג אייר","תשע"ב","16:44","הודו_כי_טוב","אחד אוכל כל פעם פרי אחד בלבד
והשני קוטף אשכול שלם.","207","","4370","True","True","False","","146","46.117.14.249","0","19162","כללי|",""),new Message("19175","19162","התשובה:","15/05/12 23:00","כג אייר","תשע"ב","23:00","יהודי_קדום","משנה ערלה א,א:

הַנֹּטֵע לִסְיָג וּלְקוֹרוֹת, פָּטוּר מִן הָעָרְלָה. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, אֲפִלּוּ אָמַר הַפְּנִימִי לְמַאֲכָל וְהַחִיצוֹן לִסְיָג, הַפְּנִימִי חַיָּב, וְהַחִיצוֹן פָּטוּר {ב}:

[עיקר תוי"ט] בירושלמי כתב לסייג לקורות ולעצים פטור, ולא קשיא דקורות היינו לבנין כפי' הר''ב ועצים היינו להסקה: והחיצון פטור. בירושלמי מפרש טעמיה ממשמע שנאמר לא יאכל אנו יודעין שבעץ מאכל הכתוב מדבר מה תלמוד לומר ונטעתם כל עץ מאכל לומר לך את שהוא למאכל כגון הפנימי חייב. ואת שהוא לסייג כו' כגון החיצון פטור: (עיקר תוי"ט)","233","","4370","True","True","False","","152","79.176.150.166","0","19162","כללי|",""),new Message("19164","19163","כמעט... אין שאלת מעשרות או תולעים","15/05/12 17:30","כג אייר","תשע"ב","17:30","יהודי_קדום","","233","","4370","False","True","False","","121","79.176.150.166","0","19162","כללי|",""),new Message("19186","19175","יישר כח ועוד חידה","16/05/12 08:49","כד אייר","תשע"ב","08:49","מתפעל","איך יתכן ורכוש של ראובן יעבור בעלות לידי שמעון בלי שום קנין?","148","","4369","True","True","False","","203","212.29.198.117","0","19162","כללי|",""),new Message("19187","19186","ירושה","16/05/12 09:15","כד אייר","תשע"ב","09:15","עציוני","","159","","4369","False","True","False","","296","93.172.153.58","0","19162","כללי|",""),new Message("19188","19187","כמובן, הייתי צריך להוסיף","16/05/12 09:39","כד אייר","תשע"ב","09:39","מתפעל","שראובן ושמעון אינם קרובים כלל.","148","","4369","True","True","False","","159","212.29.198.117","0","19162","כללי|",""),new Message("19189","19188","ועוד המשך החידוד: הפעם כן ירושה בין אחים","16/05/12 09:58","כד אייר","תשע"ב","09:58","יהודי_קדום","שנעשתה כדת וכדין ומסיבה שאינה תלויה בהם או בנכס או בכגון זה - ובכ"ז מבטלין הירושה שנעשתה. מה הסיבה?","233","","4369","True","True","False","","133","79.176.150.166","0","19162","כללי|",""),new Message("19192","19188","אחריך לפלוני","16/05/12 12:02","כד אייר","תשע"ב","12:02","המכריע","","199","","4369","False","True","False","","135","85.130.221.217","0","19162","כללי|",""),new Message("19193","19189","לתוספת - מחזירין זה לזה ביובל","16/05/12 12:03","כד אייר","תשע"ב","12:03","המכריע","","199","","4369","False","True","False","","115","85.130.221.217","0","19162","כללי|",""),new Message("19194","19192","באחריך לפלוני","16/05/12 12:55","כד אייר","תשע"ב","12:55","מתפעל","האם לא מדובר שמקבל המתנה הראשון משך את המתנה או עשה קנין כלשהוא?
אז אולי הוא כבר עושה את הקנין גם עבור הפלוני שבא אחריו מדין זכין לאדם?","148","","4369","True","True","False","","193","212.29.198.117","0","19162","כללי|",""),new Message("19201","19192","התשובה:","16/05/12 18:48","כד אייר","תשע"ב","18:48","יהודי_קדום","מסכת בבא בתרא-דף קו:

איתמר שני אחין שחלקו ובא להן אח ממדינת הים רב אמר בטלה מחלוקת ושמואל אמר מקמצין ...

ופסק הרמב"ם במשנה תורה - ספר משפטים, הלכות נחלות - פרק עשירי:

א שני אחים שחלקו ובא להן אח ממדינת הים. וכן שלשה אחין שחלקו ובא בעל חוב ונטל חלקו של אחד מהן אפילו נטל זה קרקע וזה כספים בטלה מחלוקת וחוזרין וחולקין השאר בשוה:

ב מי שצוה בשעת מיתתו שיתנו לפלוני דקל או שדה מנכסיו וחלקו האחין ולא נתנו לפלוני כלום. הרי המחלוקת בטלה. וכיצד עושין נותנין מה שצוה מורישן ואחר כך חוזרין וחולקין כתחלה:","233","","4369","True","True","False","","134","79.176.150.166","0","19162","כללי|",""),new Message("19196","19194","הירושה היתה ללא תנאי, ללא הגבלת זכויות","16/05/12 14:25","כד אייר","תשע"ב","14:25","יהודי_קדום","שלא ע"מ להחזיר לאחר זמן, לא בעניני מתנה, לא בהנותן מהיום ולאחר מיתה.

פשוט ירושה ממות אביהם, נתחלקה ביניהם כדין באהבה ובאחוה - ובכ"ז נתבטלה. .","233","","4369","True","True","False","","143","79.176.150.166","0","19162","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);