var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19142;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19142","0","וכי הזרע בגזע?","14/05/12 23:14","כב אייר","תשע"ב","23:14","שלמה שטרסברג","מי איכא תאנה דלא עבדא פירא אין כדרחבה דאמר רחבה מייתי תאיני חיורתא ושייפי להו בחבלא דצבתא דסריך עליה בזרא וקברי היכא דמסיק ימא שירטון קורה עבדא פירי לא עבדא ותלת בריכי מינייהו לא מחזקה להו גמלא:

פירש רש"י
ושייפי להו בחבלא דצבתא. כמו דצבתא מייתינן במסכת עבודה זרה בסופה (דף עה:) בחבל העשוי מצורי דקל ושייף ליה לעץ עד שתסיר כל קליפתו וגם אם יש זרע גרעין בתוך הנטיעות תפילנו ושוב לא יבא שם פרי ובהכי משירין קליפתן ושמא ע''י כך תועיל לו שלא תגדיל בו קליפה ומתוך כך לא יבא בו פרי דיפול דשריקה ביה בארעי זרע גרעין כמו שפירשתי:

וכי חשבו שהזרע נמצא בגזע וע"י שיוף הגזע יפול הזרע ויעשה העץ רק קורות ולא פירות?","205","","4369","True","True","False","","1741","213.151.51.248","0","0","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19144","19142","ראה; מה דקל זה אין לו אלא לב אחד","15/05/12 01:17","כג אייר","תשע"ב","01:17","המכריע","","199","","4368","False","True","False","","130","212.179.87.186","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19146","19142","הגירסא המדוייקת","15/05/12 01:58","כג אייר","תשע"ב","01:58","דוד כוכב","בכתה"י לא כתוב "דסריך עליה ביזרא" שזה זרעים, אלא "ביזויא", כלומר להחליק את כל הזוויות והבליטות, שלא יתפתחו ניצנים בצדדים, אלא העץ ישקיע את כל כוחו בהתארכות הענפים, ולא יוותר כח עבור הפירות המנוונים ממילא בזן זה.
(ראה בשטיינזלץ).","125","","4368","True","True","False","","111","95.86.65.40","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19151","19142","אולי הבוטניקה יכולה לעזור","15/05/12 04:58","כג אייר","תשע"ב","04:58","קותי","הפצת הזרעים של התאנה נעשית באמצעות בעלי חיים אוכלי פירות ואילו ההאבקה נעשית על ידי צרעה ששמה בלסטופגה. (ויקיפדיה)
יתכן והיה איזה ידע מסוג זה בידיהם וחששו שתשאר כנימה על העץ

דבר זה גם מסביר ירושלמי שתאנה שלא עושה פירות מביאים ענף של תאנה עושה פירות ומבישים את התאנה ומרוב בושה עושה פירות
הכיצד? כי בתאנה עושה פירות יש כנימות שמסייעות להפריה
מדוע לא עושים זאת בתפוח שאינו עושה פירות כי שם זה אף פעם לא מועיל.
גם לגבי הדקל יש תהליך דומה שמסביר הלכות שביעית של הפרית הדקל
עניין התאנה מופיע בקצרה בפירוש קב ונקי על שביעית איני מוצא כרגע את המקור המדויק","217","","4368","True","True","False","","218","85.250.185.244","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19183","19142","מאמר של משה רענן בעקבות שאלתך","16/05/12 07:24","כד אייר","תשע"ב","07:24","מנהל האתר","עלה כעת מאמר בנושא זה - בעקבות אשכול זה.","1","","4367","True","True","False","","203","84.228.15.11","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19148","19146","גירסת הראשונים ביזרא","15/05/12 03:08","כג אייר","תשע"ב","03:08","המכריע","כך מפרש רבינו גרשום והראב"ד המפרש והרא"ש, וטרח כל אחד בביאור הענין על פי דרכו. ייתכן שיש כת"י שגורס אחרת אבל זה שוקל ומכריע את גירסת ופירוש כל הראשונים שבידינו?","199","","4368","True","True","False","","209","85.130.221.217","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19150","19148","גירסת כתה"י","15/05/12 04:14","כג אייר","תשע"ב","04:14","דוד כוכב","יש שני כתבי יד קדמונים זמינים - פירנצה ורומי (אני רואה שבמינכן יש רק משניות). בדקתי עתה ובפירנצה כתוב כודא או כורא (דלא כבשטיינזלץ בשם כתה"י) ויש הגהה מאוחרת ביזראי. אבל ברומי כתוב כנראה בזרא. כודא או כורא היא לכאורה מילה לא שייכת לכאן ולא מובנת, אלא רק לחקלאים כנראה, או שזהו קורא - רך של דקל (כפי שיש במשנה בתמיד מספר חילופי ע'-א') לכן טבעי שהסופרים והקוראים לפום ריהטא 'יתקנו' מילה זו.
נוסח זה מישב בלא דחוקים את התמיהה - הרי פשוט שכל אחד בזמן הגמרא ידע היכן נמצאים הזרעים - בודאי לא בגזע. לפני המפרשים אכן עמד נוסח אחר.

ככלל צריך לעיין גם בשאר מקומות את איכות כתבי יד אלו, לעומת איכות כתה"י שעמדו בפני המפרשים. אולי מישהו כבר עשה זאת.","125","","4368","True","True","False","","151","95.86.65.40","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19204","19183","תודה רבה","16/05/12 21:12","כד אייר","תשע"ב","21:12","דוד כוכב","ביקשתי מידידי העובד ביד הרב הרצוג - האנציקלופדיה התלמודית, שיבדוק את הגירסות השונות שתחת ידם.
ניתן לפנות אליהם גם בקישור זה.","125","","4367","True","True","False","","76","213.151.42.143","0","19142","תמיד|ל ע"א",""),new Message("19266","19204","הגיעה התשובה, כדלקמן:","20/05/12 17:17","כח אייר","תשע"ב","17:17","דוד כוכב","בכ"י אוקספורד 370: בוריא.

בכ"י מינכן 95: ביזרא.

בכ"י פלורנץ: בורא (והוגה: ביזרא).

בכ"י רומי ואטיקאן 120: בזרא.


נראה ש'בורא' שבפלורנץ הכוונה היא ל'בוריא' כמו באוקספורד.
ו'בוריא' היינו בודיא שהיא מחצלת, במקומות שכתוב בגמרא בודיא יש גרסאות בוריא (כגון בבית הבחירה למאירי מסכת שבת דף קכה ע"ב כרוך בוריא).
כלומר שמחליקים את העץ בעזרת חבל הכרוך במחצלת.","125","","4363","True","True","False","","129","95.86.90.20","0","19142","תמיד|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);