var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18832;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18795","0","הסטת תנועת המטוסים בארה"ב בזמן סיום הש"ס","27/04/12 09:57","ה אייר","תשע"ב","09:57","לינקוש","ניו ג'רזי: מסלולי המטוסים יוסטו ב'סיום הש"ס'

חשיפה • מארגני מעמד סיום 'הדף היומי' בארה"ב, ביקשו מהשלטונות להסיט את מסלולי המטוסים מאיצטדיון 'מיטלייף' בניו-ג'רזי, בו יתקיים כנס הרבבות

יואל ביטלמן, בחדרי חרדים 19:04 25/04/2012

ראשי הוועדה המכינה של מעמד סיום מחזור 'הדף היומי' שיתקיים מיד לאחר תשעה באב באיצטדיון 'מיטלייף' בניו-ג'רזי, נועדו השבוע באיצטדיון עם מפקד משטרת ניו-ג'רזי ובכירים נוספים, בכדי לבדוק את המקום ולהכין את הלוגיסטיקה המתאימה, לקליטתם הצפויה של כ-50 אלף איש האמורים להשתתף במעמד.

מדובר בלוגיסטיקה קשה ומוקפדת, בה כרוכים - בין השאר - גם שינויים תחבורתיים, הכנת מקומות חניה לאלפי הרכבים שיגיעו מרחבי ארה"ב וקנדה, ומגרש חניה נפרד למאות האוטובוסים.

ראשי אגו"י באמריקה המטפלים בהכנת האירוע, העלו באוזני מפקד המשטרה את הדרישה לאתר מסלול טיסה חילופי למטוסים הטסים באיזור, בשעות שבהם יתקיים המעמד. זאת במטרה למנוע מרעש המטוסים להישמע באיצטדיון ולהפריע לנואמים ולמהלך הכנס.

מפקד המשטרה הגיב בחיוב, ונראה כי אכן יוסטו מסלולי המטוסים בשעת המעמד.

איצטדיון מיטלייף נבחר מתוך שורה של איצטדיוני ענק, והוא מסוגל להכיל כ-60 אלף איש.","58","","4391","True","True","False","","766","84.228.226.42","0","0","כללי|",""),new Message("18796","18795","למדו למדו ולא הפנימו?","27/04/12 11:53","ה אייר","תשע"ב","11:53","קותי","לתלמידים עוף שהיה פורח היה נשרף
אז כמה היה גדול רבם? שעוף הפורח לא היה נשרף

יעיינו בהתגלות ה' לאליהו בהר סיני ודי למבין","217","","4391","True","True","False","","236","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18797","18796","חכמה גדולה","27/04/12 12:46","ה אייר","תשע"ב","12:46","דוד כוכב","יונתן בן עוזיאל הוא זה אשר בשעה שיושב ועוסק בתורה - כל עוף שפורח עליו מיד נשרף (מסכת סוכה דף כח ע"א).
ורבו הרי היה הלל הזקן, שאצלו, אפילו הנקץ הגדול ביותר בעולם לא נשרף.

אילו רק היה נופל לידי רבי אליעזר... שהיה גדול תלמידיו של קטן תלמידיו (רבי אליעזר היה גדול תלמידי רבן יוחנן בן זכאי שהיה קטן תלמידי הלל) שאמר בעצמו באבות ב משנה י:
וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן [שֶׁל חֲכָמִים] שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ.
ואכן במסכת בבא מציעא דף נט ע"ב: "תנא: אך גדול היה באותו היום, שבכל מקום שנתן בו עיניו רבי אליעזר נשרף". ושם: "קטלית לאחי. אדהכי נפק שיפורא מבית רבן גמליאל דשכיב".
ובמסכת פסחים דף סט ע"א: "בשחיטה השבתני - בשחיטה תהא מיתתו".

בזה מבואר מה שאמרו בירושלמי מסכת נזיר פרק ו הלכה יא שרבי אליעזר שמותי הוא - כשיטת בית שמאי.
ואמרו במסכת שבת דף ל ע"ב: "תנו רבנן: לעולם יהא אדם ענוותן כהלל ואל יהא קפדן כשמאי".","125","","4391","True","True","False","","203","95.86.84.81","0","18795","כללי|",""),new Message("18844","18796","ואין להגיע למסקנה שרבי יונתן בן עוזיאל","30/04/12 08:20","ח אייר","תשע"ב","08:20","יהודי_קדום","לא היה ענו שהרי לא הוא אמר אלא "אמרו עליו שכל עוף הפורח מעליו היה נשרף " - (סוכה כח.) ואכן משיב הרבי מקוצק על שגדלותו של הרבי שעוף הפורח מעליו לא היה נשרף "היינו שהצליח להסתיר את גדלותו עד שלא היתה ניכרת כל כך".

בנסיון להבין את הרב קותי: אין ספק... ענוה, צניעות וקול דממה דקה...","233","","4388","True","True","False","","137","79.177.161.73","0","18795","כללי|",""),new Message("18820","18797","חסרה כאן התייחסות","29/04/12 10:02","ז אייר","תשע"ב","10:02","יאירה","לשאלה הידועה: מי אמור לשלם על העוף הנשרף והנזק הנגרם על ידי כך? ","192","","4389","True","True","False","","300","109.253.201.232","0","18795","כללי|",""),new Message("18822","18797","נשרף -לשון קדושה,שנתקדש ונתעלה כמלאך שרף","29/04/12 11:33","ז אייר","תשע"ב","11:33","amdavid","מכוח התורה הקדושה והלימוד של התנא, כלומר שגדול היה לימודו להעלות ולקדש אפילו עוף ובעל חיים למדרגת שרף
(שמעתי פירוש זה)","175","","4389","True","True","False","","197","65.49.14.94","0","18795","כללי|",""),new Message("18837","18797","תוספת לענין רבי אליעזר תלמיד שמאי","29/04/12 14:45","ז אייר","תשע"ב","14:45","דוד כוכב","זמן רב התקשתי הכיצד אומר הירושלמי שרבי אליעזר כשיטת בית שמאי, והלא רבי אליעזר "לא אמר דבר שלא שמע מפי רבו מעולם" (מסכתות יומא דף סו ע"ב; סוכה כז ע"ב וכח ע"א) ואותו רבו הלא היה ריב"ז, שהיה תלמידו של הלל (שם בסוכה כח.).

רק השבת ששנינו פ"ב דאבות שמתי לב שאמרו במשנה ח: רַבָּן יוֹחָנָן בֶּן זַכַּאי קִבֵּל מֵהִלֵּל וּמִשַּׁמַּאי.","125","","4389","True","True","False","","127","95.86.118.10","0","18795","כללי|",""),new Message("18832","18820","הנה ההתיחסות","29/04/12 14:26","ז אייר","תשע"ב","14:26","דוד כוכב","הרב מרדכי אליהו היה אוהב להזכיר בדיחה זו, חסיד וליטאי למדו את המעשה שבגמרא, החסיד התלהב מעוצם קדושתו של יונתן בן עוזיאל, בעוד הליטוואק נשא ונתן - האם חייב הוא לשלם לבעל העוף מדינא דגרמי...

פעם כשהמתננו בפתח דלת בית הרב לפני השיעור בגמרא בליל שבת, נשען אחד התלמידים בטעות על המתג והאור כבה. בכניסתו שאל את הרב מה עליו לעשות לתיקון. אמר לו הרב שידאג להתקין מגן למתג למניעת כיבויו בשבת. כיון שאותו תלמיד שהיה בעל בית עמיד התחיל לגמגם אודות העלות, אמר לו הרב: אתה ליטאי אתה, וסיפר את הסיפור הנ"ל והפטיר, הליטאי חושב על הכסף... מיד קיבל עליו הגביר בשמחה את התיקון (כזו ברכה לס"ט... ר"ל ).

פעם שאלתי את הרב איזו שיטה עדיפה, שיטת החסיד או הליטאי. הוא ענה ששתי השיטות נצרכות. אמרתי שמצאתי ראיה שכך דעת אליהו הנביא ושהליטאיות קודמת, קודם הלכה ואחר כך אגדה, במסכת ברכות דף ג ע"א:
תניא, אמר רבי יוסי: פעם אחת הייתי מהלך בדרך, ונכנסתי לחורבה אחת מחורבות ירושלים להתפלל. בא אליהו זכור לטוב ושמר לי על הפתח (והמתין לי) עד שסיימתי תפלתי.
לאחר שסיימתי תפלתי אמר לי: שלום עליך, רבי! ואמרתי לו: שלום עליך, רבי ומורי! ואמר לי: בני, מפני מה נכנסת לחורבה זו? אמרתי לו: להתפלל. ואמר לי: היה לך להתפלל בדרך!
ואמרתי לו: מתירא הייתי שמא יפסיקו בי עוברי דרכים.
ואמר לי: היה לך להתפלל תפלה קצרה.
באותה שעה למדתי ממנו שלשה דברים: למדתי שאין נכנסין לחורבה, ולמדתי שמתפללין בדרך, ולמדתי שהמתפלל בדרך - מתפלל תפלה קצרה.

ואמר לי: בני, מה קול שמעת בחורבה זו? ואמרתי לו: שמעתי בת קול שמנהמת כיונה ואומרת: אוי לבנים שבעונותיהם החרבתי את ביתי ושרפתי את היכלי והגליתים לבין האומות. ואמר לי: חייך וחיי ראשך, לא שעה זו בלבד אומרת כך, אלא בכל יום ויום שלש פעמים אומרת כך...

לפני למעלה מל' שנה שמעתי מרבי שלום התימני מרמת השרון שלמקובלים פירוש נוסף, הלא הוא הפירוש שהקדימני להביאו ר' דוד אמ'. אך בגירסה ששמעתי עוף הוא סוג של מלאך, ויונתן בן עוזיאל העלהו למדרגת שרף.

אוסיף רק שבני הביאו לי חתיכה מעוף הברזל של בנו של אילן רמון, שנשרף כשעבר מעל ישיבתם...","125","","4389","True","True","False","","1018","95.86.118.10","0","18795","כללי|",""),new Message("18826","18822","30 יום קודם העצרת","29/04/12 13:20","ז אייר","תשע"ב","13:20","המכריע","אולי בנותן ענין להוסיף לדיון שבשעת מתן תורה עוף לא פרח ולא השמיע קול. הרי בפשטות שזה מככוד התורה או כדי לא להפריע לשמוע. ובטח יש בזה קידוש ה' שאף הגויים נותנים כבוד לתורה, ואינן אבירי לב כאנשי מחוזא.","199","","4389","True","True","False","","166","212.179.87.186","0","18795","כללי|",""),new Message("18838","18822","דרש יפה, אך לא זו כוונת הגמרא","29/04/12 22:08","ז אייר","תשע"ב","22:08","Almuaddib","וראה רש"י ותוספות על אתר (במסכת סוכה), והשווה לרשב"י, שכל מקום שנתן בו עיניו - נשרף.
וכי החזירוהו למערה משום שקידש שדות, או משום ששרפם, ממש?","107","","4389","True","True","False","","147","77.125.248.104","0","18795","כללי|",""),new Message("18836","18826","וכי יש מצווה לעשות את הגויים לכבד את","29/04/12 14:42","ז אייר","תשע"ב","14:42","קותי","התורה?

הרי במחוזה ראו ולא כבדו ולכן אבירי לב

הרי בסופו של דבר מדובר ביוזמה של העסקנים

מה היתה תשובת הרב ש"ך זצ"ל אם היו שואלים אותו על כך ? יש בודאי מי שיכול לענות על זה

בעניין מתן תורה שוברו בצידו ונשתברו הלוחות","217","","4389","True","True","False","","214","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18841","18832","מנא לן דרבי אביתר גברא רבא","30/04/12 03:38","ח אייר","תשע"ב","03:38","המכריע","בשאלה זו עוסקת סוגיא בפרק ראשון בגיטין. וההוכחה של הגמרא מזה שכיוון רבי אביתר אל האמת בשאלה מה מצא (במעשה דפילגש בגבעה) זבוב או נימא. ומנין שכיוון אל האמת? משום שפגע ר' אביתר באליהו זכור לטוב ושאלו במה עוסק הקב"ה, אמר לו בענין הנ"ל שאל ר' אביתר מהו אומר? ענהו אליהו כך הוא אומר אביתר בני אומר זבוב מצא וכו'.

שאל הגה"ק ר' יואליש מסטמר וכי אין זו מספיק הוכחה שהוא גברא רבא מכך שהוא מדבר עם אליהו כדבר איש אל רעהו?
אלא מכאן שלכוון אל האמת בדבר תורה הכי קטן, גדול הדבר מגילוי אליהו, ומראה הרבה יותר על היות האיש גברא רבא....","199","","4388","True","True","False","","227","212.179.87.186","0","18795","כללי|",""),new Message("18853","18832","ראה כאן ופה","30/04/12 14:35","ח אייר","תשע"ב","14:35","amdavid","כאן כפי שכתבתי, ופה (משמאל באמצע) כפירושך (וגם אני שמעתי כך דווקא ולא כפי שכתבתי).","175","","4388","True","True","False","","231","80.178.239.20","0","18795","כללי|",""),new Message("18840","18838","הפוך על הפוך","29/04/12 23:50","ז אייר","תשע"ב","23:50","דוד כוכב","את נתינת עיניו של רשב"י נפגוש בקרוב ממש, במסכת מעילה דף יז ע"ב:
"אמר ליה ר' שמעון: מעקימת שפתיך אתה ניכר שתלמיד חכם אתה, אל יחזור הבן אצל אביו!".
וקשה, אדרבה, כיון שתלמיד חכם הוא זו סיבה לברכו, לא לקללו.
אלא י"ל על דרך הנ"ל שר"ל שירום ויתעלה למדרגות עליונות, ולא יחזור להיות כאביו וחבריו, בני דור יתום שאינם זוכים אפילו לגילוי פני מלאך כאחת שבשפחות.","125","","4389","True","True","False","","110","95.86.118.10","0","18795","כללי|",""),new Message("18849","18838","תשובה וגם פשט על "עשאו גל של עצמות"","30/04/12 13:24","ח אייר","תשע"ב","13:24","amdavid","שמעתי פירוש נשרף לא פיזית אלא בבחינת מידת הדין ששרתה עליו, כלומר נידון לכליה ולאבדון ע"י מידת הדין שבאה בעקבות הסתכלותו לא בעין טובה של רשבי. כלומר רשבי לא ראה בעין יפה את ההתעסקות החומרית והארצית של האנשים ובעצם יצר קטרוג עליהם, וכדי שלא תבוא מידת הדין לאבדם בפועל נצטווה משמים לחזור למערה. ולפי דרך הרב קוק הכוונה שהוא עצמו עוד לא נתעלה ונתקדש מספיק לראות גם בחומר, בגשמיות ובעבודת האדמה -של ארץ ישראל - קודש.

(ומה שהביא מרשי ותוס' - וכי מקשין על הדרשן?..)

במסופר על רשב"י ויהודה בן גרים וכו', שנתן בו רשב"י עיניו ועשאו גל של עצמות (וכן במקומות נוספים הביטוי הנ"ל).
שמעתי פירוש ש"נתן בו עיניו" כלומר רשבי נתן את עיניו שלו, כלומר הסתכלותו והבנתו ותודעתו הוא, בו - היינו ביהודה בן גרים,
ומשראה הלז האחרון את חומרת מעשיו וגודל הפגם שלו, ממילא נעשה גל של עצמות כלומר נתבטלה מציאותו הוויתו וקיומו (על משקל נוח לו שלא בא לעולם או נוח לו שנהפכה שלייתו) או במובן רוחני ראה שהוא בבחינת מת חי (רשעים בחייהם קרויים מתים).","175","","4388","True","True","False","","664","65.49.14.85","0","18795","כללי|",""),new Message("18857","18841","צריך לומר "בר סמכא"","30/04/12 21:55","ח אייר","תשע"ב","21:55","המכריע","העירוני שבסוגיא (ו עמ' ב') כתוב מנא לן דרבי אביתר בר סמכא. ולפי זה המסקנה שיותר יש להוכיח על אדם שהוא בר סמכא מכך שלומד לאמיתה של תורה מאשר מכך שהינו זוכה לגילוי אליהו.
יישר כח למעיר.","199","","4388","True","True","False","","352","212.179.87.186","0","18795","כללי|",""),new Message("18847","18844","אנסה תשובה גליצאית לשאלה ליטאית","30/04/12 12:21","ח אייר","תשע"ב","12:21","קותי","חזקוני דברים פרק יד פסוק יא

(יא) כל צפור טהרה כל מקום שנאמר צפור בטהור הכתוב מדבר אמר רב יצחק עוף טהור נקרא עוף ונקרא צפור והטמא אינו נקרא אלא עוף בלבד

עוף הכוונה לעוף טמא. יהודי אינו מגדל עופות טמאים ממילא אין בעיה של תשלומי נזק

לעצם העניין

גם הנביאים בכלל מפרשי התורה
(ח) הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְקֹוָק דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ: מיכה פרק ו

לתועלת הציבור יצא ספר "שלושת הנביאים הגדולים" מאת הרב יוסף קרליבך הי"ד","217","","4388","True","True","False","","215","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18848","18847","...ואני רק רציתי להגיד שעוף","30/04/12 13:16","ח אייר","תשע"ב","13:16","יהודי_קדום","הפורח מעל רב ואינו נשרף מוכיח שרב זה גם גדול בתורה, גם ענו ולא באש וכו' כפי שכתוב במלכים א,יב: " וְאַחַר הָרַעַשׁ אֵשׁ לֹא בָאֵשׁ ה' וְאַחַר הָאֵשׁ קוֹל דְּמָמָה דַקָּֽה".


לא התייחסתי כלל לא בכתיבה ולא במחשבתי לשאלת תשלומי הנזק שהועלתה כאן בבדיחות....","233","","4388","True","True","False","","135","79.177.161.73","0","18795","כללי|",""),new Message("18864","18847","יהודי אינו מגדל עופות טמאים","01/05/12 07:32","ט אייר","תשע"ב","07:32","עציוני","והמזיק את שאינו יהודי אינו חייב ?!","159","","4387","True","True","False","","240","93.172.69.49","0","18795","כללי|",""),new Message("18850","18848","אכן כדבריך. רק תרמתי תרומתי","30/04/12 13:33","ח אייר","תשע"ב","13:33","קותי","לדיון הפולקלוריסטי","217","","4388","True","True","False","","135","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18851","18850","אם כבר... אז כבר...","30/04/12 13:36","ח אייר","תשע"ב","13:36","יהודי_קדום","כיבדתני מאוד שקראתני ליטאי... תודה.","233","","4388","True","True","False","","120","79.177.161.73","0","18795","כללי|",""),new Message("18865","18864","גם הנוכרי איך יוכיח בעלותו על העוף","01/05/12 07:48","ט אייר","תשע"ב","07:48","קותי","אולי הוא מן ההפקר ואם אינו מההפקר הוא סתם ברח בודאי התייאש ממנו

בטח קיים באיזה מקום דיון האם אפשר להוכיח בעלות על עוף חופשי
אם נתפס ובא בעלים וטוען האם יכול לחייב את התופס לשחררה ולראות אם תשוב לשובכה.

אולי עצם התפיסה היא גריעותא בבעלות","217","","4387","True","True","False","","192","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18866","18865","זו כבר תשובה אחרת","01/05/12 08:05","ט אייר","תשע"ב","08:05","עציוני","","159","","4387","False","True","False","","209","93.172.69.49","0","18795","כללי|",""),new Message("18869","18865","אין בכך בעיה.","01/05/12 11:33","ט אייר","תשע"ב","11:33","דוד כוכב","כגון שעדים כשרים מכירים שעוף זה של פלוני הוא.
או שיש בו סימן מובהק ביותר, ועל הטבעת שלרגלו חקוק שם בעליו.

וגם אם אחר תפס וטוען שקנה אותו, אין זו טענה, אלא רק אחר ג' שנים - "אמר ריש לקיש: הגודרות אין להן חזקה. אמר רבא: אין להן חזקה לאלתר, אבל יש להן חזקה לאחר ג' שנים" (מסכת בבא בתרא דף לו ע"א).","125","","4387","True","True","False","","110","95.86.118.10","0","18795","כללי|",""),new Message("18873","18869","המייעד לעצמו לבנים או שחורים ליום טוב","01/05/12 14:14","ט אייר","תשע"ב","14:14","קותי","לא אומרים שהוא מכיר אותם כי אין טביעת עין בעוף מעבר ללבן ושחור
ולכן נקטו לבנים או שחורים
ומניחים מנקודת ראות הלכתית שהן אלו שהוא ברר לעצמו לא שייך אם זאת המציאות

לכן אם עדים ראו שפרחו אין זה אומר שאלו ממש לו","217","","4387","True","True","False","","182","46.116.195.17","0","18795","כללי|",""),new Message("18876","18873","שם מדובר בשובך","01/05/12 21:30","ט אייר","תשע"ב","21:30","דוד כוכב","ויש לו בו גוזלים רבים, ואינו מכירם.
אך המגדל עוף מחמד, תוי וגוני גופו ניכרים היטב גם בין עופות רבים.
(כגון בלק שהיה מגדל צפור לכשפיו).

ראיה לכך, שהרי דין עוף מוּעָד כדין שור המועד.
בתוספתא מסכת בבא קמא ו, הלכה יח:
"אחד שור ואחד שאר בהמה חיה ועוף לנזקין מועד משלם נזק שלם".
ובמכילתא דרבי שמעון בר יוחאי פרק כא, לג:
"השור שאין מועד לעולם עש' בו שאר בהמה חיה ועוף כיוצא בשור".
וכיצד יכירוהו שהוא זה שנגף יום אחר יום?
אמנם יש לדחוק כגון שהיה לבדו בכלוב גדול.

ובתוספתא מסכת חולין ב הלכה ה: "נגנבה תרנגולתו ובא ומצאה שחוטה",
הרי שיכול להכירה.
ודוחק לטעון שקיים הבדל במציאות בין הכרת תרנגולת להכרת עוף אחר.","125","","4387","True","True","False","","135","95.86.118.10","0","18795","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);