var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1654","0","רב נחמן בר יעקב","08/03/10 14:24","כב אדר","תש"ע","14:24","שאינו יודע לשאול","בסוגייתנו:
שלח ליה רב נחמן בר רב (חסדא) לרב נחמן בר יעקב ילמדנו רבינו לפני גמר דין מחלוקת או לאחר גמר דין מחלוקת והלכה כדברי מי

השאלה שלי:
מקובלנו שרב נחמן סתם [המוזכר עשרות פעמים בש"ס] זה רב נחמן בר יעקב,
אז למה כאן בסוגייה הוא פתאום מוזכר עם שם אביו?","48","","5169","True","True","False","","1811","77.124.138.101","0","0","סנהדרין|כד ע"ב",""),new Message("1655","1654","כיון שמוזכר באותו עניין רב נחמן נוסף","08/03/10 18:25","כב אדר","תש"ע","18:25","דוד כוכב","יש צורך להבחין להדיא ביניהם.","125","","5169","True","True","False","","90","95.86.87.21","0","1654","סנהדרין|כד ע"ב",""),new Message("1656","1655","ואכן כך בתוס' גיטין לא ע"ב","08/03/10 19:59","כב אדר","תש"ע","19:59","הראל","כאן:
"...וגם בש''ס שלנו אינו מזכיר בשו' מקום רב נחמן בר יעקב אלא כשמזכיר
אצלו רב נחמן אחר רב נחמן בר יצחק או רב נחמן בר רב חסדא"
ומהטעם שכתב ר' דוד כוכב.

וראה אכן בתוצאות החיפוש בש"ס שאכן כך הם הדברים.

וראה שם עוד בתוס' ששיטת רש"י (באופן תמוה?) היא שסתם רב נחמן בש"ס זה רב נחמן בר יצחק, אך תוס' ורבים אחרים סוברים (בצדק) שסתם רב נחמן בש"ס זה רב נחמן בר יעקב.

ובהזדמנות זו בנוגע לקטע הגמרא הבא:
רב נחמן ור' יצחק הוו יתבי בסעודתא א''ל רב נחמן לר' יצחק לימא מר מילתא א''ל הכי א''ר יוחנן אין מסיחין בסעודה שמא יקדים קנה לושט ויבא לידי סכנה בתר דסעוד א''ל הכי א''ר יוחנן יעקב אבינו לא מת א''ל וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא א''ל מקרא אני דורש...

שמעתי פעם בשם ע"צ מלמד ליישב מדוע אמר ר' יצחק דווקא את הדרשה של "יעקב אבינו לא מת"? - ותירץ, שכיוון שסתם רב נחמן הוא רב נחמן בר יעקב, הרי ייתכן שמדובר בסעודת היארצייט לאביו של רב נחמן (הלא הוא: יעקב) ובא ר' יצחק לנחמו ש"יעקב אבינו לא מת".

וראה בתחתית הדף את המובא בשם יוסף דעת","46","","5169","True","True","False","","197","77.124.138.101","0","1654","סנהדרין|כד ע"ב",""),new Message("1657","1656","תודה","08/03/10 23:15","כב אדר","תש"ע","23:15","דוד כוכב","","125","","5169","False","True","False","","90","95.86.87.21","0","1654","סנהדרין|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);