var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1530;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1530","0","קרנות (?) קרנת קרנת","16/02/10 22:47","ב אדר","תש"ע","22:47","עומר","היום למדנו על קרנות קרנת קרנת, כש'הקרנות' נכתב,ע"פ הגמ' ורש"י עם וא"ו, אך לפי מסורת הש"ס - וע"פ התורה איך שאנו קוראים אותה - נכתב ללא וא"ו.

ישנה גמ' בשבת נה: בסגנון דומה (מעבירם כתיב - לגבי בני עלי, כאשר כתוב מעבירים בפסוק עצמו).
אמרו לי שישנו רע"א שם שמסביר את כל הענין לכל הש"ס - איך ייתכן שהגמ' סותרת פס' מפורש וכו'.

מישהו יכול בבקשה לצרף קישור לרע"א הנ"ל (שבת נה:)??","59","","5193","True","True","False","","1581","89.139.161.230","0","0","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1532","1530","הפניה ל'משנתו של הגאון רבי עקיבא איגר'","16/02/10 23:37","ב אדר","תש"ע","23:37","ברוך","מצ"ב קישור לספר אותו הוציא הרב שעוועל, המביא את דברי רע"א בגליון הש"ס ומרחיב אותם, מאתר היברובוקס:

משנתו של הגאון רבי עקיבא איגר","86","","5193","True","True","False","","509","84.228.161.249","0","1530","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1536","1530","קישור לרעק"א","17/02/10 07:26","ג אדר","תש"ע","07:26","הראל","בשעטו"מ מותקן בפורטל הדף היומי ש"ס וגשל במלואו,
אז הנה הקישור כאן. (גליון הש"ס לרעק"א מופיע בצד ימין - אך כלל לא זכור לי שהוא מסביר את הנושא, אלא רק מלקט מקורות נוספים של תופעה זו בש"ס, ואחרונים נוספים במקומות שונים הוסיפו עוד ועוד על רשימתו זו).","46","","5192","True","True","False","","248","84.229.71.30","0","1530","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1537","1530","בנוגע להסבר התופעה","17/02/10 07:36","ג אדר","תש"ע","07:36","הראל","נפתח בקושיה נוספת:
אם תקרא היום בתורה בספר תורה אשכנזי לעומת ספרדי תגלה 3 הבדלים - הכיצד?
אחד מהם טועה??

ההבדלים:
באחד כתוב "דכא" ובשני כתוב "דכה" (בפרשת כי-תצא),
באחד כתוב "ויהי" ובשני כתוב "ויהיו" (בראשית ה, כט) [וראה אשר כתבתי כאן בעמוד האחרון],
באחד יש פרשיה פתוחה ובשני פרשיה סתומה (איני זוכר כרגע את המקור).

הכיצד? איך להתייחס לתופעה זו???

ראה את מאמרו הנפלא והחשוב מאוד מאוד מאוד של הרב מרדכי ברויאר "אמונה ומדע בנוסח המקרא", בתוך: דעות מז (תשל"ח), בטאון האקדמאים הדתיים, ירושלים, עמ' 102-114.

בנוגע לדוגמא ממסכת שבת (היכן שמופיע גליון הש"ס הנ"ל) - ראה את מאמרו של הרב ראובן מרגליות "חכמי התלמוד והמסורה בתנ"ך" בספרו "המקרא והמסורה" עמ' ט-יא.

ובנוגע לגורמים לטעות סופר - ראה מאמר ישן וחלקי מצורף להודעה זו.

ואני מאמין שהרב דוד כוכב שכבר הראה בקיאות בנושאים רבים בכלל ובכגון אלו בפרט - יגיב בהרחבה.","46","doc","5192","True","True","False","","336","84.229.71.30","0","1530","סנהדרין|ד ע"א","0-doc"),new Message("1545","1530","מאמר מצויין בנושא","18/02/10 09:55","ד אדר","תש"ע","09:55","הראל","של הרב ירון בן דוד

[עלה קצת באיחור לאתר, כמו מדורים רבים בפורטל שמגיעים קצת באיחור]","46","","5191","True","True","False","","244","77.126.114.19","0","1530","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1541","1537","יש בכך משהו...","17/02/10 20:37","ג אדר","תש"ע","20:37","עומר","אתה צודק, רע"א אכן אינו מסביר את הטעם לכך, חוץ ממה שאומר בפשטות שגרסת הש"ס שונה מגרסת התנ"ך.

אבל ממילא רציתי לראות גם דוג' נוספות (למשל - מסתבר שלא רק בסנהדרין ד. ישנה בעיה עם הקרנות, אלא גם ב-ד: ישנה בעיה עם הלטוטפות - עיין ברע"א).

המאמר שצירפת עונה על טעויות סופר בכל מיני מקומות, אך זה לא עונה על דרשות שמתבססות על טעויות סופר.

ז"א, עוד אפשר להבין אם ישנה טעות סופר בגמ', וזה לא מה שמציק לי.
מה שמציק לי, שהגמ' מתבססת על גרסאות אלו (קרנות מלא - תוספת ריבוי, קרנת חסר - אין תוספת ריבוי, וזה משנה את הלימוד בשיטת ב"ש...). כאן איננו יכולים לתרץ בתור טעות הגהה או דברים דומים, כי אם כן זה 'דופק' את כל הלימוד, וזה פשיטא שלא ייתכן...

ולמרות שהרב שלי אמר שלש"ס הייתה גרסא שונה, ואעפ"כ אנו פוסקים כפי המסורת, אני מחפש תשובה מסגנון אחר...","59","","5192","True","True","False","","135","89.139.161.230","0","1530","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1544","1537","נוסח הכתיב של התורה על פי המסורה","18/02/10 01:11","ד אדר","תש"ע","01:11","דוד כוכב","בין ספרי האשכנזים לבין התימניים יש 13 הבדלים.
ספרי הספרדים והחסידים הם כמו של האשכנזים חוץ מבמילה דכא.

הוכחה צידקת נוסח התימנים במרבית המקרים.

עוד על העניין.","125","","5191","True","True","False","","177","212.76.104.113","0","1530","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("1542","1541","התבלבלת בין המגמה של שני המאמרים","17/02/10 21:09","ג אדר","תש"ע","21:09","הראל","את המאמר הישן שלי על "הגורמים לטעות סופר" הבאתי כדרך אגב.
הוא לא קשור לבעיה שהעלית.
הוא רק מבאר איך לפעמים נוצרו טעויות סופר.

ואילו לגבי שאלתך - הבאתי את הקישור למאמר החשוב של הרב מרדכי ברויאר - ראה שם וירווח לך.","46","","5192","True","True","False","","215","84.229.71.30","0","1530","סנהדרין|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);