var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1336;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1336","0","חידה מס' 3 ","15/01/10 09:50","כט טבת","תש"ע","09:50","חיים","שלום לכולם. להלן חידה על מסכת בבא בתרא לכבוד ראש חודש שבט.
הפתרון הוא שתי מילים. הראשון שיפתור יקבל את הפרס המובטח.
אי"ה מדי שבוע יינתנו 2 רמזים עד לפתרון.

לשון החידה:
בהפרדה למניעת נזק נשאר אחד וההנאה מהשני כשיבוא אליהו
בהצלחה.","111","","5222","True","True","False","","1940","84.109.226.195","0","0","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1337","1336","הפרס לפותר החידה:","15/01/10 09:58","כט טבת","תש"ע","09:58","מנהל הפורום","ערכת אמונה מאת הרב יניב חניא
(הספר "ואני, מה אני", חוברת נזר על צניעות ושני תקלטורים).","49","","5222","True","True","False","","252","77.126.146.125","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1339","1336","בית שער?","15/01/10 12:13","כט טבת","תש"ע","12:13","עומר","בדף ז:
בהפרדה (שער החצר) למניעת נזק (מונע נזק ממשי של גניבה וכדומה), נשאר אחד (ישנו רק שער אחד - שער החצר, שזה מספיק כדי למנוע גניבה),
ואילו ההנאה מהשני (אם תשים שער נוסף - בית שער - אתה תהנה שלא ישלוט בך היזק ראיה מרשות הרבים, רק אם) יבוא אליהו
( = וזה רק במקרים מסוימים שבהם העני יכול לזעוק וישמעו אותו, כמבואר שם כשבית השער מבחוץ {ואז ניתן לשמוע את העני, כי יש רק דלת אחת שמפרידה בינו לבין הקול -הדלת הפנימית של החצר, כי היא היחידה שנועלים, וניתן לשומעו כאשר ישנה רק דלת אחת שמפרידה}, ואין לבית השער דלת או שיש דלת ואין מנעול, או שהמנעול כלפי חוץ ולא כלפי פנים, וניתן לעבור את בית השער ולצעוק ליד פתח החצר הנעולה, ואז יש רק דלת אחת שמפרידה ושומעים את העני.

אך החסיד עשה את בית השער מבפנים, או מבחוץ אך עם דלת עם מנעול כלפי פנים, ולכן לא היה ניתן לעבור דרך בית השער, ולא שומעים את העני ואז לא מגיע אליהו).

ובקיצור, מעליותא (כפי שנאמר במשנה - כופים את השותף לבנות בית שער שימנעו הרבים מלהציץ בחצרו (רש"י)) לשים את השער השני רק אם אליהו יבוא).","59","","5222","True","True","False","","188","79.183.106.63","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1351","1336","רמז מס' 1 - "מחוץ לבית"","18/01/10 15:46","ג שבט","תש"ע","15:46","חיים","","111","","5219","False","True","False","","126","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1352","1336","המילה "מלבר" קשורה?","18/01/10 16:26","ג שבט","תש"ע","16:26","בבא רגל","אין לי שמץ של מושג מאיפה להתחיל לפתור את החידה,
אבל יש לי תחושה שהמילה "מלבר" (=מבחוץ) קשורה לכאן איכשהו...","51","","5219","True","True","False","","160","84.228.85.252","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1374","1336","רמז מס' 2 - "תיקון עולם"","22/01/10 09:53","ז שבט","תש"ע","09:53","חיים","","111","","5215","False","True","False","","106","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1386","1336","רמז מס' 3 - "דרך בים"","25/01/10 00:18","י שבט","תש"ע","00:18","חיים","אגב, הרעיונות האחרונים שהועלו, אינם בכיוון.","111","","5212","True","True","False","","161","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1397","1336","רמז מס' 4 - "חובק עולם"","28/01/10 15:24","יג שבט","תש"ע","15:24","חיים","","111","","5209","False","True","False","","148","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1398","1336","המוציא מחבירו עליו הראיה ?","28/01/10 15:38","יג שבט","תש"ע","15:38","אבינועם","אולי המושג הזה איכשהו קשר?

בכל אופן - ממש גם לי אין קצה חוט מאיפה להתחיל... )-:","45","","5209","True","True","False","","193","84.228.57.147","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1415","1336","גם לי אין כיוון אך זה מתחיל להזכיר את:","01/02/10 14:29","יז שבט","תש"ע","14:29","בבא רגל","אגדות רבב"ח
("דרך בים", "חובק עולם")","51","","5205","True","True","False","","141","77.127.160.200","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1416","1336","רמז מס' 5 - "אין ריבוי"","01/02/10 20:28","יז שבט","תש"ע","20:28","חיים","","111","","5205","False","True","False","","139","84.109.224.214","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1443","1336","רמז מס' 6 - "התערבות אלוקית"","05/02/10 01:06","כא שבט","תש"ע","01:06","חיים","","111","","5201","False","True","False","","150","84.109.225.0","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1460","1336","רמז מס' 7 - "במכירה המרכזית"","08/02/10 23:42","כד שבט","תש"ע","23:42","חיים","","111","","5198","False","True","False","","146","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1502","1336","רמז מס' 8: - "ביום החמישי"","15/02/10 00:32","א אדר","תש"ע","00:32","חיים","","111","","5191","False","True","False","","163","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1520","1336","לי עדיין אין שום כיוון... ","16/02/10 08:04","ב אדר","תש"ע","08:04","שאינו יודע לשאול","","48","","5190","False","True","False","","164","77.126.50.114","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1553","1336","רמז עבה מס' 9: - דרך מפותלת","21/02/10 18:59","ז אדר","תש"ע","18:59","חיים","","111","","5185","False","True","False","","143","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1587","1336","פתרון החידה ","01/03/10 10:55","טו אדר","תש"ע","10:55","חיים","פתרון:
בפרק חמישי [המוכר את הספינה] עד:, מסופר על בריאת התנינים הגדולים. החידה נסובה סביב ענין זה.
בהפרדה - בין הלויתן הזכר המוכנה לויתן נחש בריח, לבין הנקבה המכונה לויתן נחש עקלתון
למניעת נזק - וזאת משום שזיווגם יכול להחריב את העולם
נשאר אחד - רק הזכר
וההנאה מהשני כשיבוא אליהו - את הנקבה הקב"ה המליח ושמר לצדיקים לעתיד לבוא.
רמזים:
1. מחוץ לבית - רמז לסוכה שעתיד הקב"ה לעשות מעורו של הלויתן והסוכה היא מחוץ לבית.
2. תיקון עולם - "אלמלי נזקקין זה לזה מחריבין כל העולם כולו"
3. דרך בים - דרך = עקלתון, ועקלתון בים הוא לויתן נחש עקלתון.
4. חובק עולם - רשב"ם: "עקלתון - לויתן נקבה שמקיף את כל העולם"
5. אין ריבוי - מניעת הזיווג מנעה ריבוי של יצורים אלו
6. התערבות א-לוקית - הקב"ה התערב בענין.
7. במכירה המרכזית - יש שלושה פרקים המדברים על מכירה בב"ב: המוכר את הבית, המוכר את הספינה, המוכר את הפירות. מדובר בפרק המרכזי - המוכר את הספינה.
8. ביום החמישי - בריאת התנינים הגדולים היתה ביום החמיש לבריאה.
9. דרך מפותלת - עקלתון - רומז ללויתן נחש עקלתון.

יהי רצון שנזכה לישב בסוכת עורו של לויתן.
","111","","5177","True","True","False","","305","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1344","1339","רעיון יפה - אבל לא אליו כיוונתי","16/01/10 19:04","א שבט","תש"ע","19:04","חיים","יישר כח על הפירוט.
ואני מבקש מכל המנסים לפרט כדוגמא זו - זה מהווה חזרה על הלימוד לטובת כולם.","111","","5221","True","True","False","","124","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1356","1352","אין קשר.","19/01/10 00:36","ד שבט","תש"ע","00:36","חיים","","111","","5218","False","True","False","","91","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1379","1374","מאיפה להתחיל???","22/01/10 13:43","ז שבט","תש"ע","13:43","שאינו יודע לשאול","ממש אין לי קצה חוט...

"תיקון העולם" הוזכר ברש"י קלג ע"א - אבל לא נראה לי שיש קשר לחידה:
"אין מוציאין למזון אשה והבנות מנכסים משועבדים מפני תיקון העולם משום דהוי מזונות דבר שאין לו קצבה ואין יכולין לקוחות להזהר ובין מתנה ובין מכר הוו משועבדים".","48","","5215","True","True","False","","219","77.124.182.152","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1383","1379","תיקו?","23/01/10 22:39","ח שבט","תש"ע","22:39","עומר","האמת, מהרגע הראשון שראיתי שיבוא אליהו - אני חושב שמדובר בתיקו.
אפשר לבדוק במסכת גיטין יש מספר תקנות מפני תיקון העולם. אם מישהו זוכר את הסיום של אחת מהן בתיקו, זה יעזור אולי לפתור את השאלה הנ"ל...","59","","5214","True","True","False","","115","85.159.160.194","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1385","1383","במסכת בבא בתרא המילה תיקו מופיעה 28 פעם","24/01/10 20:53","ט שבט","תש"ע","20:53","ארז","מי שרוצה פירוט אני יכול להביא לו...

עומר (מ"ח), 'תיקון העולם' מופיע 43 פעמים בגיטין,
אבל הובטחנו שהשאלה תהיה מבבא בתרא...!!


ועוד שאלה, זה קשור לגוד או אגוד?","79","","5213","True","True","False","","111","212.76.119.56","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1407","1398","לא קשור.","29/01/10 15:44","יד שבט","תש"ע","15:44","חיים","מקווה שהרמזים בהמשך יכוונו אותך...","111","","5208","True","True","False","","144","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1439","1416","אחר ריבוי אלא למעט - אבל מה הקשר?","04/02/10 20:52","כ שבט","תש"ע","20:52","לינקוש","וגם לא ברור לי מה הקשר בין זה לרמזים הקודמים.
בקיצור - גם לי אין קצה חוט...
אולי הרמז הטוב ביותר יהיה למקד על איזה פרק במסכת החידה???
ואם מדובר במילים שכתובות בדפי הגמרא עצמם בבבא-בתרא?","58","","5202","True","True","False","","188","84.229.76.27","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1440","1439","צודק. רמז קצת יותר עבה!","04/02/10 21:05","כ שבט","תש"ע","21:05","ארז","","79","","5202","False","True","False","","110","212.76.122.141","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1526","1502","[ללא נושא]","16/02/10 20:06","ב אדר","תש"ע","20:06","עומר","בס"ד

לי זה מזכיר את התחלת מסכת כתובות (בתולה נשאת ליום הרביעי, ואלמנה לחמישי, וזה מסביר חלק רחב מהרמזים), אבל זה לא קשור (נראה לי) לב"ב","59","","5190","True","True","False","","76","89.139.161.230","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1528","1526","אין קשר. מדובר במסכת ב"ב.","16/02/10 21:19","ב אדר","תש"ע","21:19","חיים","","111","","5190","False","True","False","","135","84.109.226.195","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1554","1553","כנראה שקשור לנותן להם דרך עקלתון בצ"ט:","21/02/10 20:01","ז אדר","תש"ע","20:01","ארז","בהפרדה למניעת נזק
שנותן להם דרך אחרת ללכת בה
נשאר אחד
השביל השני
וההנאה מהשני כשיבוא אליהו
שלא מקבל אותו

ואולי קשור לקג: למעלה ש"דרך עקלתון- מהו תיקו".

זה הכיוון.","79","","5185","True","True","False","","139","95.86.69.20","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("1591","1587","לפחות הפיתרון יפה מאד... ","01/03/10 12:54","טו אדר","תש"ע","12:54","עומר","למרות שהייתי רומז יותר במצבים, אף אחד לא התקרב אפילו!
פורים שמח!! (למקרה שאתה גר בירושלים, וגם אם לא - שושן פורים שמח!)

סתם, מבדר הקטע הזה, שקוראים בטו' ערים שמוקפות חומה מימות יהושוע בן נון, ובכך יוצא שבירושלים קוראים בטו', משום כבוד לא"י, ולמרות ששושן לא הייתה מוקפת מימות יהושוע - קוראים בה גם, כי בה נעשה הנס.

זו גמרא מפורשת במגילה, אבל עדיין מוזרה ביותר.

הקשר היחיד שמצאו עם שושן הוא ערים המוקפות חומה, וגם זה קשר לא משהו (כי שושן לא מצליחה להיכנס לתחום הגדרה, ויש להכניסה בדלת האחורית כדי שיקראו בה בטו').

עד כדי כך חשובה א"י, שניתן להפוך את כל התאריך של החג, ורק ע"מ לכבד את א"י!

יש לשים לב, שדבר זה - כבוד א"י בפרזים ומוקפים - קיים רק בפורים.
ייתכן שזה מפני שנס פורים נעשה בגולה ולא היה כל יחס מצד א"י לפורים, ולכן הזכירו את א"י בצורה כזו שלא ניתן לשכוח אותה.

כיום, העיר המוקפת היחידה בוודאות מימות יהושוע בן נון היא ירושלים.

סתם כתבתי, לא חייבים להגיב, אני עדיין מבושם מפורים (למרות שאני קורא ביד').","59","","5177","True","True","False","","136","109.186.18.131","0","1336","בבא בתרא|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);