var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11634;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11621","0","מודעה על לימוד מסכתות קטנות","05/07/11 14:34","ג תמוז","תשע"א","14:34","מנהל האתר","מצורפת מודעה שקיבלנו ממדרשיית הדף היומי בפ"ת ונתבקשנו לפרסם","1","doc","4686","True","True","False","","596","77.126.232.235","0","0","","0-doc"),new Message("11630","11621","לימוד משניות זרעים וטהרות","05/07/11 15:32","ג תמוז","תשע"א","15:32","המכריע","בלי להוריד מחשיבות לימוד המסכתות הקטנות, שהינן ברייתות, וחלקן סודרו בתקופה מאוחרת למדי, בודאי יש ללומדן, כמו שצריך ללמוד גם מכילתא ספרא ספרי ותוספתא וירושלמי ועוד.

אולם יש יותר לעורר שיש לנו את משניות סדר זרעים וטהרות שאין עליהן גמרא (מלבד ברכות ונדה), אמנם התלמוד הבבלי הוא חיבור בפני עצמו, המיוסד רק על אלו המסכתות שנתחבר, והמסיים ש"ס מסיים חיבור שלם ומרכזי של תורה שבעל פה וזכאי בצדק לשמוח בתלמודו שבידו. אבל המשנה כולה היא חלק לא פחות מרכזי, וראוי למצוא זמן טרם מסיימים את הש"ס ללמוד את כל זרעים וטהרות, לפחות עם פירוש פשוט כמו הברטנורא או תפארת ישראל או תחליפיהם העדכניים.

אם לגבי הברייתות יש מקום לטעון שכל מה שחשוב הובא בתלמוד הבבלי, וכן לגבי מדרשי האגדה, וכעין זה לגבי הירושלמי, שהבבלי בתראה לגביו, לגבי המשניות הנ"ל אין את התירוץ הזה. (מסיבה דומה קבעו בשעתו ר' מאיר שפירא וחכמי הדור ללמוד את הירושלמי על שקלים). מסתבר שכך גם לגבי ירושלמי זרעים שאינו כלול בבבלי. (אני אישית התחלתי לפני כמה שנים ללמוד כל שנה מסכת אחת מירושלמי זרעים, ובס"ד בינתיים אני עוד עומד בזה, ה' יעזור הלאה).

יהודי שיעלה למעלה אחרי מאה שנה, וישאלוהו אם למד את התורה, יוכל עוד איכשהו להצטדק לגבי כמה מספרות חז"ל שבידינו מהטעם הנ"ל. אבל אם לא ילמד משניות זרעים (רצוי כולל הירושלמי) וטהרות, חוששני שלא יהא שום מענה בידו, ומעוות לא יוכל לתקון הוא, ולנצח יהא חסר מלבושו העליון כמו שמביא הח"ח בספריו.

אם רוצים להספיק עד סיום הש"ס בעוד כשנה ורבע, צריך לספור כמה פרקים יש בשני הסדרים האלו, ולעשות תכנית של הספק יומית או שבועית. אם יהא אחד שיתעורר (ולו יהא זה אני) הרי שכרי בידי.","199","","4686","True","True","False","","636","212.76.115.215","0","11621","",""),new Message("11634","11630"," רעיון מצויין ","05/07/11 20:15","ג תמוז","תשע"א","20:15","מנהל האתר","ישר כח הרב המכריע על העלאת הנושא החשוב הזה.

לפני כמה חודשים, דנו במשותף עם 2 גולשים מהאתר על הרעיון לנסות "להרים" את הרעיון הזה לביצוע, במתכונת של לימוד כל המשניות שאין עליהם ש"ס בבלי, בתוך סבב הדף היומי [מה שדורש לימוד של משניות בודדות בלבד כל שבוע, במשך 7 וחצי שנים] - לנסות להנהיג לימוד זה בתוך סבב לימוד הדף היומי העולמי.
הרעיון היה לנסות להתחיל את היוזמה הזו עם התחלת סבב הלימוד של הדף היומי הבעל"ט בעוד כשנה, לאחר פרסום מסגרת לימוד קבועה ומסודרת וכו'.

הדבר דורש כמובן מרץ ויוזמה וזמן פנוי לשם כך, אבל נדרשים עוד דברים לשם הצלחת הרעיון וד"ל, ומסופקני אם יסתייע מילתא, ולעת עתה התעצלנו בדבר.","1","","4686","True","True","False","","1415","77.126.232.235","0","11621","",""),new Message("11636","11634","התארגנות כללית לעומת יזמה פרטית","05/07/11 20:48","ג תמוז","תשע"א","20:48","המכריע","ראשית ישנן בתי כנסיות שיש בהן שיעור שבועי שבו לומדים משניות כדי להשלים. אני מכיר כמה כאלו בבני ברק.

שנית, ציבורית זה כרוך בכמה כרכי דזוזי ועוד. פרטית זה ענין של הכרה בחשיבות, החלטה אמיצה ונחישות. על כן לזאת חבל לחכות. אל תאמר לכשאפנה וכו'.

עשיתי חישוב מהיר. בסדר זרעים (מלבד ברכות) 66 פרקים. נזיקין (עדיות אבות) וקדשים (תמיד מדות וקנים) 29 פרקים. טהרות (מלבד נדה) 116. סך הכל 211.
(אולי כדאי שמישהו יבדוק אחרי). בחישוב לא מדויק, סיום הש"ס בעוד שנה וחודש. 13 חדש כפול 29.5 יום שוה 383 יום. לחלק ל116 פרקים הנ"ל יוצא פחות משליש פרק ליום. כך שבלימוד פרק ל3 ימים אפשר לעמוד בזה. מבצע בהחלט אפשרי, לא בבחינת עלייה לרקיע. מי שלא מוצא זמן באמצע שבוע, יכול בשבת 3 פרקים, ויסיים עוד לפני הזמן. כמו כן אם מישהו יצא לו ללמוד משניות בשבע השנים האחרונות לעילוי נשמת וכדו' יכול לסלקם מהחשבון ויהיה לו עוד פחות.

במחשבה שניה, ייתכן שאף לכתחילה אם מתחילים בתחילת המחזור יותר קשה לעמוד בזה כידוע. דוקא כשרואים את הסוף, יותר קל לזרז עצמו, כיסוד האור החיים הק' לגבי אריכות ימי הקדמונים לעומת קצורם אצלינו.","199","","4686","True","True","False","","259","31.44.137.65","0","11621","",""),new Message("11637","11636","טעיתי בחשבון!","05/07/11 20:53","ג תמוז","תשע"א","20:53","המכריע","שוב שמתי לב שבטעות חילקתי את הימים הנותרים רק לפרקי טהרות. החלוקה הנכונה היא 383 יום ל211 (כלומר 211 לחלק ל383) שזה כבר יוצא מעט יותר מחצי פרק ליום. צריך יותר נחישות...","199","","4686","True","True","False","","242","31.44.137.65","0","11621","",""),new Message("11641","11637","ועוד טעות קטנה שלך","05/07/11 21:51","ג תמוז","תשע"א","21:51","מנהל האתר","תמיד-מדות-קנים נלמדות בסבב של הדף היומי.

[ואכן - לכרכי דזוזי - רמזתי לעיל]","1","","4686","True","True","False","","246","77.126.232.235","0","11621","",""),new Message("11640","11638","זה מוכר אך לא לזה התכוונו","05/07/11 21:49","ג תמוז","תשע"א","21:49","מנהל האתר","התכוונו לשלב מסגרת קבועה של לימוד המשניות שאין עליהם בבלי - בתוך מסגרת לימוד הדף יומי.

היינו:
כשלומד יסיים כעבור 7.5 שנים את הדף היומי, הוא יסיים באותו היום גם את לימוד כל המשניות שאין עליהם בבלי.

[ואם אתה עוסק במסגרת לימוד של כל ש"ס המשניות, אז אצטט משהו ששמעתי בילדותי מרב שכונה בירושלים בהזדמנויות רבות, בהם זירז את עניין חשיבות לימוד המשניות:
תלמד פרק ביום - תסיים כל שנה וחצי את הש"ס.
תלמד שני פרקים ליום - תסיים כל 9 חודשים.
תלמד 3 פרקים - תסיים כל חצי שנה,
וכן הלאה - עד כדי לימוד של 18 פרקים ביום - ואז תסיים כל חודש.

כששאלתי אותו איך ניתן לסיים כל חודש - ענה לי: "מה הבעיה? 3 פרקים לפני ארוחת בוקר, 3 פרקים אחרי ארוחת בוקר, 3 פרקים לפני ארוחת צהריים, 3 פרקים אחרי ארוחת צהריים, 3 פרקים לפני ארוחת ערב, 3 פרקים אחרי ארוחת ערב", וכך נהג אף הוא עצמו למעשה]","1","","4686","True","True","False","","297","77.126.232.235","0","11621","",""),new Message("11653","11640","האומר דבר בשם אומרו","06/07/11 00:55","ד תמוז","תשע"א","00:55","דוד כוכב","האם דברים אלו אין בהם משום אמירת דבר בשם אומרו - האחרון מבין ארבעים ושמונה דברים שהתורה נקנית בהם? (אולי הברייתא עוסקת רק בדברי תורה, והדברים דלעיל אינם נחשבים לכאלו?).
האם אני רשאי לומר מי הוא אותו רב שכונה בירושלים, שבין שבעים שמותיה מנויים: בית תפלה, גן ה', הר מרום (מדרש זוטא שיר השירים פרשה א)?","125","","4685","True","True","False","","191","213.151.51.237","0","11621","",""),new Message("11638","11641","לידיעה","05/07/11 21:38","ג תמוז","תשע"א","21:38","naoril","יש רעיון כזה של לימוד משניות דרך ארגון משנה לנשמה
כרגע המסלול של לימוד פרק ליום
מטו בתמוז מתחילים 3 מסלולים חדשים
א לימוד משנה ליום
ב. לימוד 2 משניות ליום התחלה מסדר מועד
ג. לימוד 4 משניות ליום התחלה מסדר טהרות

בקרוב אני עלה ב"ה דף הסבר של ארגון","206","","4686","True","True","False","","185","109.65.122.47","0","11621","",""),new Message("11671","11653","הסטייפלר","06/07/11 11:52","ד תמוז","תשע"א","11:52","המכריע","מרן הקהילות יעקב היה מסיים כל יום חי פרקים בעל פה, "עושה סולם לנשמה למקום שאין למעלה ממנו", בדרכו האיטית לבית הכנסת ראינוהו איך היה ממלמל, ורוקע במקלו כבהיסח הדעת בסיום כל משנה, מדי פעם היה מונה לעצמו את הפרקים עד שהשלים לחי פרקים והיה מסיים כל חדש את כל המשניות בעל פה.
לפעמים היה יושב בהספד לכבודו של חכם למרות שלא היה שומע, והיה יושב ללא ספר ומסיים את לחם חוקו הנ"ל.","199","","4685","True","True","False","","205","87.68.58.41","0","11621","",""),new Message("11677","11653","בתר דבעיא הדר פשטה","06/07/11 13:10","ד תמוז","תשע"א","13:10","דוד כוכב","חשבונות הנ"ל בפשטות אינם ד"ת, מותר לאומרם בבית המרחץ.
אבל לא מיירי רק בד"ת שהרי למדו מ"ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי", ולא היו אלו ד"ת.","125","","4685","True","True","False","","164","213.151.51.237","0","11621","","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);