var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11368;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","42"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11357","0","בסוגיא דהקרבה בבית חוניו","27/06/11 01:17","כה סיון","תשע"א","01:17","המכריע","א. ר' שמעון אומר אין זו עולה ובסמוך אין זה נזיר. רש"י קיצר. הרע"ב מבאר שכוונת ר"ש דלא חל עולה כלל ולא נזירות. (דהיה אפשר לפרש שכוונתו דאין עולה כזו להביאה בבית חוניו וע"כ יביאנה למקדש). ובתפא"י מוסיף דר"ש בזה לשיטתו דהמתנדב שלא כדרך המתנדבים לא חייל נדבתו.

ב. הרי עלי שאקריבנה בבית חוניו. לדעת רבא כוונתו לדורון. והנה צ"ב אם כן איך יקריבנה לכתחילה במקדש, הרי הוי חולין בעזרה. והיה מקום לומר דכשבא להקריב ישוב ויקדישנה לעולה גמורה. אבל בסמוך גבי נזירות דלצעורי נפשיה קא מיכון, תיקשי איך יקריב קרבנותיו לכתחילה במקדש. וכאן לא יועיל הקדש, אם אינו נזיר. ונצטרך לומר דנזירותו תליא ועומדת, אם יקריב בסוף בבית חוניו הוי רק לציעורי, ואם יביא למקדש, איגלאי מילתא למפרע שהיתה נזירות גמורה. ונצטרך להיכנס בזה לכמה ענייני ברירה ועוד. וצ"ב. ואחרי שנפרש כן נאמר כעין זה גם לגבי עולה. ואם לגבי עולה אין הלכה כרבא אחרי דריו"ח כר"ה ותניא נמי כוותיה, וא"א למצוא הרחבה ברמב"ם, אבל נזירות מודה ר"ה לרבא, ויל"ע","199","","4689","True","True","False","","938","212.76.106.29","0","0","מנחות|קט ע"א",""),new Message("11359","11357","חוניו לא קיבל מפני שנתיים ומחצה","27/06/11 01:43","כה סיון","תשע"א","01:43","המכריע","לפי ר' יהודה שמשנתינו כוותיה, (דבית חוניו לאו עבודה זרה) והלכה כוותיה לגבי דר' מאיר, העובדה היתה שחוניו לא קיבל מפני שהיה שמעי גדול ממנו ב' שנים ומחצה. מעניינת עד מאד העובדה שההיסטוריה על עצמה חוזרת, בכתובות קג: רבי ציוה לפני מותו חנינא בר חמא יישב בראש, "לא קיבל רבי חנינא שהיה רבי אפס גדול ממנו שתי שנים ומחצה, יתיב רבי אפס ברישא ויתיב רבי חנינא אבראי". יצויין שר' חנינא הלזה הוא רר' חנינא הידוע שבש"ס שהיה כהן.

ולולא דמיסתפינא אמינא דאפשר שהיה ר' חנינא גלגול דחוניו, כהן כמותו ושמו כעין שמו, ובא לתקן מה שנגרם בשעתו על ידי שלא קיבל מפני אחיו הגדול ממנו ב' שנים מחצה, ואז יצא לחוץ לגמרי, למצרים, וכעת חזר ולא קיבל מפני ב' שנים ומחצה והפעם יצא רק חוץ לבית המדרש, ולא דחק השעה עד מות ר' אפס. גם לר"מ יתכן שאז כן קיבל ולא התחשב בשנתיים ומחצה וגרם מה שגרם, ותיקונו היה הפעם להתחשב. (נא לא לקחת ברצינות...)","199","","4689","True","True","False","","194","212.76.106.29","0","11357","מנחות|קט ע"א",""),new Message("11361","11359","רבי חנינא","27/06/11 03:07","כה סיון","תשע"א","03:07","דוד כוכב","אין בזה כדי לסתור את הדרוש
אבל לא מצאתי שרבי חנינא היה כהן
רק רבי חנינא אחרים
א) רבי חנינא סגן הכהנים שבזמן הבית והחורבן
ב) בספר יוחסין מאמר ראשון
רבי חנינא בן אנטיגנוס הכהן ונראה בסיפרא שהוא בזמן ר' עקיבא ור' ישמעאל.
ג) בספר יוחסין מאמר שני סדר האמוראים אות החי"ת:
רבי חנינא בר חמא שישב בראש אחר ר' אפס כבר דברנו בו למעלה ובזמן רבי היה בינו ובין רב מעט מריבה, דרב פסק סודרא קמיה דרבי ואיקפד ר' חנינא בר חמא והלך רב לו י"ב מעלי יומא דכפורי ולא נתפייס ר' חנינא, וזה עשה לדעת כדי שיעלה רב לבבל ויהיה שם ראש ולא בא"י שידחה לר' חנינא וימות ר' חנינא אם יהיה שם רב שראה ר' חנינא בחלום מעלה לרב. ור' חנינא היה יותר זקן מריב"ל שקרא לו רבי ופרש"י שאין דרך הזקנים לקרוא לבחורים רבי בפ' הוציאו לו את הכף (יומא מט א), אבל מעט שינוי יהיה ביניהם כיון שהתלמוד מסופק ור' חנינא היה חבר לו.
...
<כאן מנה עוד חכמים בשם רבי חנינא>
רב חנינא הכהן בפ' יש בכור (בכורות נא ב) שלוקח פדיון בכור וחוזרו ואולי הוא אח רבה בר נחמני.
","125","","4689","True","True","False","","148","213.151.46.60","0","11357","מנחות|קט ע"א",""),new Message("11367","11361","אנא הבט בסדר הדורות","27/06/11 10:47","כה סיון","תשע"א","10:47","המכריע","","199","","4689","False","True","False","","127","212.76.106.29","0","11357","מנחות|קט ע"א",""),new Message("11368","11367","אכן, הנה","27/06/11 11:45","כה סיון","תשע"א","11:45","דוד כוכב","ספר סדר הדורות - חלק תנאים ואמוראים - אות ח:
"וכתב היוחסין אצל ר' חנינא בר חמא שהיה כהן, ובשם ר"ח כתב כי חמא היה בן ר' חנינא בן דוסא, א"כ ר' חנינא בן דוסא היה כהן, והרמב"ם לא זכרו במספר הכהנים שהביא.
ורחוק לדעתי כי ר' חנינא בן דוסא היה בימי רבן יוחנן בן זכאי קודם החורבן וחמא אביו של ר' חנינא היה בימי רבי".

לפי מסקנתו שדחה את דברי ר"ח, אין ראיה ברמב"ם שחולק על כך שר' חנינא בר חמא (הוא ר' חנינא סתם) היה כהן.","125","","4689","True","True","False","","303","213.151.46.60","0","11357","מנחות|קט ע"א",""),new Message("11369","11368","[ללא נושא]","27/06/11 13:38","כה סיון","תשע"א","13:38","המכריע","היוחסין כתב שהיה כהן. על זה הסה"ד לא מתווכח. כנראה ליוחסין היו דברים מקובלים, הגם שאין ידוע מקורם. ובשם ר' חננאל כתב שהיה חמא בנו של רחב"ד, על זה תמה דא"כ רחב"ד כהן ולא מנאו הרמב"ם וגם עם הזמנים זה לא מסתדר, ומזה הוא נשאר בתמיהה על חידושו של ר' חננאל שהיה נכדו של רחב"ד, אבל לא ראיתי בדבריו שמערער על היות ר' חנינא כהן. דומני שגם אתה מתכוין בערך כך.
בכל אופן בזכרוני היה מונח כך מסה"ד בשם יוחסין. וציינתיו רק בגלל שתמהו עלי מנין לי כזאת.","199","","4689","True","True","False","","521","212.76.106.29","0","11357","מנחות|קט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);