var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1124;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1124","0","חדש! חידה נושאת פרסים! ","23/11/09 11:31","ו כסלו","תש"ע","11:31","מנהל הפורום","אנו שמחים לבשר על אתגר חדש בפורטל – חידה נושאת פרסים!

החידה בנושא המסכת הנלמדת תתפרסם בפורום ומידי שבוע יתווספו לה 2 רמזים.

החידה היא בסגנון "חידות חמיצר".
פתרון החידה הוא צמד מילים.

כל גולש המנסה לפתור את החידה חייב להוסיף את ההסבר לפתרון בפורום.
הגולש הראשון שיפתור את החידה עם ההסבר המתאים, יזכה בפרס!

הפרס:
*** מרגליות הים ויד רמ"ה - שני ספרים מועילים וחשובים ביותר עבור לימוד מסכת סנהדרין (המסכת הבאה בלימוד הדף היומי).
*** חמש הקדשות בפורטל הדף היומי.

מחבר החידה: חיים לחמיש

בהצלחה!
מנהל הפורום","49","","5274","True","True","False","","1198","77.127.144.88","0","0","",""),new Message("1126","1124","חידה מס' 1 ","25/11/09 10:10","ח כסלו","תש"ע","10:10","חיים","הנה לשון החידה:

"החיבור שנועד לשמור מצריך שִׁבְעָה בקיצור"

רק אוסיף שחידה זו, הראשונה באתר, אינה בהכרח ממסכת בבא בתרא.
הנושא עליה היא מבוססת נדון בתלמוד אך התשובה עצמה [שתי המילים המבוקשות] אינה מצויה בגמרא.

בהצלחה לכולם.
חיים","111","","5272","True","True","False","","553","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1127","1126","גוד אגוד?","25/11/09 16:11","ח כסלו","תש"ע","16:11","abuaziz","","113","","5272","False","True","False","","174","77.124.70.57","0","1124","",""),new Message("1130","1126","משנה למלך?","25/11/09 21:20","ח כסלו","תש"ע","21:20","hamit",""משנה למלך":
החיבור שנועד לשמור הינו המשנה שחוברה על מנת שלא תשתכח תורה מישראל ח"ו (ואולי זה הדגש על חובר ולא נכתב, לפי אגרת רש"ג).
בקריאה שונה, הרי זה משנה (מלשון השני, הסגן) שלא יכול להיות שני ללא ראשון (השווה רש"י על "יום אחד", לעומת "יום שני" בפרשת בראשית) ולכן הוא מצריך את המלך.
שבעה בקיצור הוא רמז לשבעת הדיינים בקידוש החודש (סנהדרין י) כנגד שבעת רואי פני המלך ולכן מתקבל "משנה למלך".","114","","5272","True","True","False","","203","132.69.228.51","0","1124","",""),new Message("1132","1126",""שמירת שבת"","26/11/09 18:20","ט כסלו","תש"ע","18:20","אושל","וכוונתי כמובן, לספר "שמירת שבת כהלכתה", של הרב נויבירט.

החיבור שנועד לשמור - ללמד איך לשמור כהלכה.

מצריך שבעה - שבעה ימים- יום השביעי, בפשטות שבת.

בקיצור - שבהקדמתו כותב הרב נויבירט שהחיבור "לא לחדש חידושי הלכה הוא בא, אין כוונתו אלא לאסוף, בקיצור נמרץ" (כלשונו) את ההלכות לטובת העמלים בעול הפרנסה וכו'","115","","5271","True","True","False","","140","95.86.106.51","0","1124","",""),new Message("1134","1126","משהו שקשור לטומאה?","26/11/09 22:36","ט כסלו","תש"ע","22:36","בבא רגל","בתחושה שלי, יש פה משהו שקשור לטומאת שבעה או טומאת נידה/יולדת.

(או אולי משהו שקשור לאבלות?)

אם מישהו מפתח את הכיוון שלי, שיזכור שיש לי כמה אחוזים... ","51","","5271","True","True","False","","178","77.127.186.111","0","1124","",""),new Message("1136","1126","רמז ראשון - "מיעוט זועם" ","26/11/09 22:56","ט כסלו","תש"ע","22:56","חיים","אי"ה אשתדל לתת רמז אחד ביום חמישי בלילה או ביום שישי לקראת שבת והשני ינתן במהלך השבוע [ביום שני או שלישי].
בהצלחה","111","","5271","True","True","False","","111","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1145","1126","חול המועד? שמיני עצרת?","29/11/09 21:27","יב כסלו","תש"ע","21:27","שאינו יודע לשאול","סתם הימור, ללא ביסוס... ","48","","5268","True","True","False","","188","77.126.58.243","0","1124","",""),new Message("1146","1126","אולי - "שבת זכור"","29/11/09 23:08","יב כסלו","תש"ע","23:08","אושל","החיבור שנועד לשמור - "שמור וזכור" - המילה זכור נועדה עם שמור, מחוברת עם ואו החיבור.
מצריך שבעה בקיצור - קוראים את פרשת זכור בשבת (שבעה - שבת).

ייתכן גם "קיצור" - מלשון חיתוך, שנאמר: "ויזנב בך" (שבפרשת זכור) על פי רש"י.
או "קיצור"- מלשון קיצור ימים ושנים - מחית עמלק.
וכן אולי: קיצור מלכות שאול עקב אי השלמת המחיה (ההפטרה בשבת זכור).

לגבי הרמז: אולי נסוב על ההפטרה שבשבת זו, עם מחיית עמלק והשארת מיעוט ע"י שאול, וחוסר הסכמה על מעשיו.

באמת מקווה שאין קנס על נסיונות... ","115","","5268","True","True","False","","119","95.86.112.95","0","1124","",""),new Message("1148","1126","מתן תורה?","30/11/09 11:13","יג כסלו","תש"ע","11:13","אבינועם","ההסברים שלי דחוקים... אז מיותר שאכתוב אותם...","45","","5267","True","True","False","","210","77.126.105.62","0","1124","",""),new Message("1149","1126",""קידוש לבנה"?","30/11/09 11:21","יג כסלו","תש"ע","11:21","אושל","","115","","5267","False","True","False","","97","95.86.112.95","0","1124","",""),new Message("1157","1126","עיבור שנה","02/12/09 19:16","טו כסלו","תש"ע","19:16","לינקוש","השבעה זה גו"ח אדז"ט
שזה הסימנים לעיבור השנה
שהם 7 שנים במחזור של 19

הר"ת של גו"ח אדז"ט הוא בקיצור.

החיבור של שני החודשים שומר על פסח בחודש האביב,
מה שמצטרף למעגל השנה

שבעה זה אולי גם על בסיס המשנה בתחילת סנהדרין:
עיבור השנה - בשלשה, דברי רבי מאיר. רבן שמעון בן גמליאל אומר: בשלשה מתחילין, ובחמשה נושאין ונותנין, וגומרין בשבעה. ואם גמרו בשלשה - מעוברת.

לגבי מיעוט זועם - נשארתי בסימן שאלה ??


אם כנים הדברים - הרי שלמרות שאנחנו עדיין בבבא-בתרא, הרי שהעיניים נשואות לסנהדרין...","58","","5265","True","True","False","","232","77.126.102.199","0","1124","",""),new Message("1131","1130","אשריכם ישראל","26/11/09 07:46","ט כסלו","תש"ע","07:46","חיים","התשובות לעיל אינם התשובות להן התכוונתי.
אני מציע שהנושא של התגובה יהיה שתי מילות הפתרון, וההסבר יהיה בתוכן.","111","","5271","True","True","False","","153","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1133","1132","החכמתי. לא זאת התשובה.","26/11/09 22:17","ט כסלו","תש"ע","22:17","חיים","","111","","5271","False","True","False","","92","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1135","1134","לא. האחוזים נשמרים בכל מקרה...","26/11/09 22:45","ט כסלו","תש"ע","22:45","חיים","","111","","5271","False","True","False","","92","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1141","1136","יאללה, עוד נסיון - "שידוך כשר"","27/11/09 10:15","י כסלו","תש"ע","10:15","אושל","החיבור שנועד לשמור -הנו השידוך בין אסתר לאחשוורוש שנועד להיות הצלה לעם ישראל.
הצריך שבעה שרים - שרי המלך - שיגידו למלך מה לעשות , לקצר (בקיצור) חייה או מלכותה של ושתי.
שע"י קיצור מלכותה של ושתי- יכולה הייתה אסתר להגיע למלכות.
והקיצור גם אומר לקצר את המילה "שרים" ל - "שר".

ויש לי גם הסבר לגבי המיעוט הזועם (אם בכלל צריך)...","115","","5270","True","True","False","","119","95.86.106.51","0","1124","",""),new Message("1144","1141","יישר כח על השידוך","27/11/09 14:31","י כסלו","תש"ע","14:31","חיים","אבל הוא לא כשר..
הסבר יפה. אני מציע שבכל מקרה לרשום את כל ההסברים למרות שהתשובה לא כיוונה לדעתי. היופי בזה הוא שיש למידה נוספת ומעניינת.
שבת שלום","111","","5270","True","True","False","","118","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1147","1146","תגובה ורמז נוסף ","29/11/09 23:31","יב כסלו","תש"ע","23:31","חיים","א. כל המרבה נסיונות הרי זה משובח...
ב. כל המרחיב את הפתרון ע"י הסברים הרי זה עוד יותר משובח.
ג. התשובות לעיל אינם התשובות אליהם התכוונתי אך הנה רמז נוסף: "מעגל השנה"","111","","5268","True","True","False","","116","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1154","1149","לא לנ"ל.","01/12/09 00:20","יד כסלו","תש"ע","00:20","חיים","","111","","5266","False","True","False","","96","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1158","1157","זה הכיוון שחשבתי, אבל...","02/12/09 19:45","טו כסלו","תש"ע","19:45","אושל","צמד המילים מוזכר בתלמוד (משנה, גמרא, רש"י, תוספות וכו') - ונאמר שהמילים לא מהתלמוד, לכן לא הלכתי בכיוון זה.
בתשובתי הקודמת גם התלבטתי לגבי זה או לגבי מה שבסופו של דבר השבתי ...
(קידוש לבנה :חיבור לשמור - זכור- שזה בעצם הקידוש בשבת, וגם נועד לשמור על האביב וכו' והמיעוט - הנה הלבנה שנתמעטה וכו').","115","","5265","True","True","False","","130","95.86.113.24","0","1124","",""),new Message("1159","1157","יפה מאד ","02/12/09 20:15","טו כסלו","תש"ע","20:15","חיים","צמד המילים אמנם אינו "עיבור שנה" אבל הוא נמצא בתשובתך - "גו"ח אדז"ט".
אכן תשובה מלאה וההסבר המלא הוא:
החיבור = בין שנת החמה לשנת הלבנה
שנועד לשמור = לקיים את המצווה "שמור את חודש האביב" - שפסח יהיה תמיד באביב
מצריך שִׁבְעָה = מצריך שבעה חדשים במעגל של 19 שנה.
בקיצור = בראשי תיבות גו"ח אדז"ט [כלומר השנה השלישית, השישית, השמינית, האחד עשר, הארבע עשר, השבע עשר והתשע עשר].
יישר כח. לא שיערתי שהחידה תיפטר לאחר שני רמזים בלבד...

בעז"ה אתחיל לעבוד על החידה הבאה עם העיניים לסנהדרין...

לגבי מיעוט זועם: רומז ללבנה שכעסה על כך שמיעט אותה הקב"ה, על פי המדרש הידוע בו אמרה הלבנה לקב"ה אין שני מלכים משמשים בכתר אחד ולאחר נסיונות שכנוע של הקב"ה שלא עלו יפה, אמר הקב"ה הביאו עלי כפרה על שמיעטתי את הירח. לכן נאמר בשעיר ר"ח "חטאת לה' ". [חולין, ס:]","111","","5265","True","True","False","","143","84.109.224.240","0","1124","",""),new Message("1162","1157","ישר כח ללינקוש ","02/12/09 20:39","טו כסלו","תש"ע","20:39","מנהל הפורום","לינקוש מתבקש ליצור קשר בצירוף הסיסמה שלו וכתובת המייל - בכדי לתאם את אופן קבלת הפרס.","49","","5265","True","True","False","","141","77.126.102.199","0","1124","",""),new Message("1160","1159","אם יורשה לי...","02/12/09 20:32","טו כסלו","תש"ע","20:32","אושל","למעשה ציפינו (לפחות אני) למילים עם משמעות (כפי שנכתב בתחילה - בסגנון חמיצר), ולא לצירופי אותיות המביעים רעיון...","115","","5265","True","True","False","","123","95.86.113.24","0","1124","",""),new Message("1164","1160","יורשה לך אבל..","03/12/09 00:52","טז כסלו","תש"ע","00:52","חיים","אמנם לא זכור שחמיצר בנה חידה שתשובתה ראשי תיבות אולם לא תמיד היה צמד המילים כצמד ממש [כמו למשל החידה שתשובתה היתה המילה הפותחת והמילה החותמת את התנ"ך (=בראשית, ויעל)].
אלה דרכם של חידות, ובהצלחה בחידות הבאות.","111","","5264","True","True","False","","144","84.109.224.240","0","1124","","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);