דף קיא עמוד א
* לדעת התנא שבמשנה בתחילת הפרק: הבן יורש את אימו, ואם לאימו יש גם בת הבן הוא זה שיורש ולא הבת - הגמרא מבררת את המקור לדעה זו (הדין הראשון נלמד בקל וחומר, והדין השני נלמד מההיקש במילה "מטות").
* רבי זכריה בן הקצב חולק וסובר שאם לאמא יש גם בן וגם בת, הרי ששניהם יורשים אותה ביחד (רב נחמן, רב ושמואל פוסקים שלא כדעה זו).
דף קיא עמוד ב
* המקור לכך שבכור לא נוטל פי שנים בירושת אימו הוא מהמילים "לו משפט הבכורה" [משפט הבכורה לאיש ולא משפט הבכורה לאשה].
* המקור לכך שהאיש יורש את אשתו: לדעת רבי עקיבא המקור הוא מהפסוק "שארו... וירש אותה" (ואביי ורבא נחלקו בביאור הלימוד), ולדעת רבי ישמעאל המקור הוא מפסוקים אחרים.