סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

יבמותעז ע"אכב אייר תשפ"ב10:09הבדל בין גירות לביאה בקהל / ‏שלמור
האם המושגים גירות וביאה בקהל חופפים
כלומר מי שיש בו היתר גירות יש בו היתר ביאה בקהל(נשיאת בת ישראל)
או שיש לחלק ואין התאמה בין הדברים
ויתכן כי אפילו שיש בו צד גירות עדיין יאסר לבוא בקהל

לדוגמא " כשאמרו על מצרי ואדומי עד דור שלישי ברור שאין הכוונה לאיסור גירות
עד דור שלישי אלא הביאה בקהל תותר לדור שלישי רק אם התרחש תהליך גירות מקדים בדור הראשון כי לולי זה לא יכול להתחיל כלל ביאה בקהל

ואם כך אז בעמוני ומואבי יכולה להיות גירות רק הביאה בקהל אסורה עולמית

כמו ממזר
כלומר ע"י גירות יכולים להיות חלק מזהות דתית אמונית ואולי אף לאומית אך ללא אפשרות חיתון עם בת ישראל - הצטרפות אבל לא מלאה

האם יש גויים שעליהם יש איסור גירות עצמי לדוגמא 7 עממים או שגם שם הוא איסור חתנות וביאה בקהל
האם יש איזהו גוי שמנוע לגמרי מגירות ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר