סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

שבתקמז ע"אי אב תש"פ13:05החידף היומי - לשימושכם. / ‏אהד
מי שחידות אלו תורמות לו או לתלמידיו שיפנה אלי בפרטי במספר שבסוף ההודעה.
אני מפסיק לשלוח כאן בפורום מידי יום. אולי אשלח בסוף המסכת את הכל.
יישר כח לכולם על הגדלת התורה.

החידף היומי 😎.
דף קמז.

להראות מחויט ונקי זה דבר בסיסי, לא מותרות. כך חשב והאמין עורך דין משה מחשיבעצמו. ההתארגנות שלו בבוקר היתה לוקחת לפחות חצי שעה. משה היה בוחר בקפידה את בגדיו, בודק שצבע העניבה מתאים לגרביים, שאורך החליפה תואם למקובל וכך דאג לכל פרט. חשוב היה לו להיות מכובד בכל רגע.

זה לא היה דבר המיוחד לו רק בהגיעו לבית המשפט לדיון. כך הוא היה אוכל, עושה ספורט בחדר הכושר וכך היה מתלבש כשהיה הולך לבלות בים עם משפחתו.

עדי כדי כך היה מקפיד, שבאוטו היו לו תמיד עוד שלושה סטים מכל פריט לבוש חיצוני: חולצה, חליפה, עניבה, מכנסיים ופפיון. במידה והיה מתלכלך ולו במעט, מיד היה רץ להחליף.

כמה מטרים מאחוזתו של משה התעופף לו בנחת גרי, גרגר האבק. כבר יומיים הוא מתעופף לו באוויר ולא לחינם. חלומו היה עוד משחר ילדותו להיות משמעותי בעולם. הוא ידע שלא לחינם הוא נוצר.

בניגוד לחבריו הוא לא יכול היה לשאת מחשבה שיהיה גרגר מיני רבים בסביבה חולית או עוד גרגר בשכבות אבק במשפחה חסרת חוש נקיון. הוא הרגיש רגש של שליחות. יום יבוא חשב לעצמו, ואזכה להיות גרגר משמעותי וייחודי.

אולי זה מה שקרץ לו כל כך כשראה את משה יוצא בשבת בבוקר לתפילה. גרי ראה את החליפה השחורה הנוצצת של משה והבין הגרגר שיומו הגדול הגיע.
להיות גרגר אבק על חליפה כל כך נקיה ומצוחצחת זו משימה של פעם בחיים.

גרי הניע את חושיו המולדים וטס בטיסה ישירה הישר לכתפו של משה מחשיבעצמו. משה לפתע הרגיש שכתפו כבדה מתמיד. הוא הביט את מבטו ונחרד. גרגר אבק ישב לו על כתפו. לא רק זה, הגרגר החצוף ישב לו עם חיוך נצחון כאילו מינימום עשה משהו חשוב בחייו.

משה נחרד שבעתים כשנזכר שהסטים להחלפה באוטו ובשבת לא יוכל להוציאם. משה ממש רצה לקחת משהו ולנקות ביסודיות את הכתף מאבק. הוא לא רצה להשתמש במגבון או במים כי זכר שבשבת יש חשש סחיטה ואולי בהם יש בעיה.

מיד חזר לביתו, לקח מטלית יבשה ובא לנקות ביסודיות את כתפו המאובקת. אך לפני שהתחיל לנקות, נזכר שלמד משהו בדף היומי בדף קמז רק שלא זכר מה.

נשמח לעזרתכם. האם מותר לו לנקות?
מתוך הדף היומי.

המספר שלי-
0523862756

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר