תוספות כותב שהקול ששמעו מע"ג המערה היה של סנדל המסומר, ומשמע שרוצה לפרש שמטעם זה גזרו על סנדל המסומר, ולא כפירש"י שהרגו זה את זה בסנדליהם המסומרים (וכן דייקו המהרש"ל והמהר"ם). אולי הטעם שתוס' לא רצה לפרש כרש"י, משום שאם הסכנה היתה בסנדל עצמו, היו גוזרים עליו גם בחול, ולא דוחים זאת בטענת 'מעשה כי הוה בשבת הוה'. רק בחשש רחוק של סכנה משום הקול אפשר לחלק ככה ולהתיר בחול.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום